Sato: Mείωση στα κέρδη του 2001

Μείωση της κερδοφορίας σε ενοποιημένη βάση αλλά και σε επίπεδο μητρικής παρουσιάζει για το 2001 η εταιρία Sato. Εξαίρεση απoτελεί ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών που αυξήθηκε κατά 40% λόγω των δραστηριοτήτων της εταιρίας στο εξωτερικό.

Αύξηση της τάξεως του 40% παρουσίασε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της εταιρίας SATO για τη χρήση του 2001. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της εταιρίας σε ενοποιημένη βάση ανήλθαν στα 26,57 δις δρχ. (78,0 εκατ.ευρώ) έναντι 18,952 δις δρχ. (55,6 εκατ.ευρώ) στην χρήση 2000.

Η αύξηση αυτή των μεγεθών σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας, έρχεται σαν αποτέλεσμα των κινήσεων ανάπτυξης και επέκτασης που πραγματοποίησε στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω εξαγορών – GRAMMER – είτε κινήσεων στο χώρο του οικιακού επίπλου – ανάπτυξη δικτύου BO CONCEPT Πολωνίας, BO CONCEPT Ελλάδας, Divani & Divani.

Tα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στην χρήση 2001 στα 2,101 δισ. δρχ. (6,165 εκατ.ευρώ) έναντι 2,74 δισ. δρχ. (8,031 εκατ.ευρώ) της χρήσεως 2000 και τα λειτουργικά κέρδη σε ενοποιημένη βάση αντίστοιχα στα 792 εκ. δρχ. (2,3 εκατ..ευρώ) έναντι 1,4 δισ. δρχ. (4,1 εκατ.ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 308,3 εκ. δρχ.(905 χιλ.ευρώ) έναντι 1,42 δισ. δρχ. (4,165 εκατ.ευρώ) της χρήσης 2000.

Η μητρική SATO παρουσίασε αύξηση στις πωλήσεις κατά 4%. Ιδιαίτερα, οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 13,96 δισ. δρχ. (40,1 εκατ. ευρώ) έναντι 13,43 δισ. δρχ. (39,4 εκατ. ευρώ) στην χρήση 2000. Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν στα 1,57 δισ. δρχ. (4,6 εκατ. ευρώ) έναντι 2,64 δις δρχ. (7,8 εκατ. ευρώ) και τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν αντίστοιχα στα 828 εκ. δρχ. (2,4 εκατ. ευρώ) έναντι 1,6 δισ. δρχ. (4,7 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 157 εκ. δρχ. (460 χιλ. ευρώ) έναντι 1,37 δισ. δρχ. (4,0 εκατ. ευρώ) του 2000.

Η κάμψη αυτή στη κερδοφορία οφείλεται σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας, κατά κύριο λόγο στην μείωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους από 50,4% στα 45,5% λόγω πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν κυρίως σε διαγωνισμούς του δημοσίου οι οποίοι δεν επιτρέπουν σημαντικό περιθώριο μεικτού κέρδους, μεγάλα projects, καθώς και στα κόστη ανάπτυξης και αρχικής παραγωγής μιας μεγάλης σειράς νέων προϊόντων που πρόσφατα παρουσίασε η εταιρεία. Οι δαπάνες αυξήθηκαν, εξαιρουμένων των χρηματοοικονομικών κατά 7,1% λόγω και της επέκτασης των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό και εσωτερικό που πραγματοποίησε η εταιρεία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v