Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Λυμπέρης: Στα 6,4 εκατ. ευρώ τα EBITDA στο 2007

Στα 6,4 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα EBITDA του ομίλου της εταιρίας Εκδόσεις Λυμπέρη στο 2007. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε το 2007 κατά 11.3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Λυμπέρης: Στα 6,4 εκατ. ευρώ τα EBITDA στο 2007
Ο Όμιλος Λυμπέρη, έχοντας ολοκληρώσει επιτυχώς τα δύο τελευταία χρόνια εξαγορές στον κλάδο των περιοδικών και των ραδιοφωνικών σταθμών, πέτυχε σημαντική βελτίωση στα οικονομικά του μεγέθη.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε το 2007 κατά 11.3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Η θετική εξέλιξη αποδίδεται πρωτίστως:

α) στην θετική επίδραση από την ενοποίηση των οικονομικών μεγεθών της Three Dee Α.Ε., εταιρία που εξαγοράστηκε κατά 100% το τρίτο τρίμηνο του 2006 και δραστηριοποιείται στον χώρο των μουσικών ραδιοφώνων (Best, Village, ΕΝ ΛΕΥΚΩ),

β) στην θετική επίδραση από την ενοποίηση των οικονομικών μεγεθών των ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ Α.Ε., η κατά 33.33% συμμετοχή στην οποία αποκτήθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2006,

γ) στην ταχύτατη ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων στην Ρουμανία και την ήδη πετυχημένη έκδοση δύο τίτλων διεθνούς κύρους (Glamour, Prevention) και

δ) στην συνεχιζόμενη αύξηση των διαφημιστικών εσόδων στα περισσότερα περιοδικά του Ομίλου.

Όπως επισημαίνεται, ο κύκλος εργασιών παρουσίασε την ανωτέρω ανάπτυξη παρά την διακοπή έκδοσης έξι περιοδικών (Κόσμος του DVD, Focus Junior κι ΕΓΩ από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΥΜΠΕΡΗ και Γεύση, Κηποτεχνία, Auto Guide από τις ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ).

Παράλληλα, σε συνέχεια της εφαρμογής τριετούς προγράμματος αναδιάρθρωσης του χαρτοφυλακίου περιοδικών που ξεκίνησε το 2003 και ολοκληρώθηκε εντός του 2007, το ενοποιημένο μικτό κέρδος αυξήθηκε από 41.5% σε 46.1%.

Αντίστοιχα, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων παρουσίασαν βελτίωση και ανήλθαν το 2007 στα 6.4 εκατ. ευρώ, έναντι 0.8 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.

Η εντυπωσιακή βελτίωση οφείλεται κυρίως:

α) στην μείωση του λειτουργικού κόστους της μητρικής εταιρίας Εκδόσεις Λυμπέρη, και την βελτίωση της αποδοτικότητας σχεδόν όλων των lifestyle περιοδικών (Vogue, Status, Glamour, Life & Style, Men’s Health, Prevention, Hello! κ.α.),

β) στην συνεχιζόμενη βελτίωση της αποδοτικότητας της ΔΕΣΜΗΣ Α.Ε., εξαιτίας της πολύ καλής πορείας του κορυφαίου εβδομαδιαίου περιοδικού ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ και της πετυχημένης έκδοσης «Αθηνόραμα Travel»,

γ) στην διακοπή έκδοσης έξι περιοδικών (Κόσμος του DVD, Focus Junior, ΕΓΩ, ΓΕΥΣΗ και ΚΗΠΟΤΕΧΝΙΑ) του Ομίλου που κατέγραφαν λειτουργικές ζημίες,

δ) στην πλήρη αντιστροφή της οικονομικής πορείας των ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ Α.Ε.

Στο τελευταίο τρίμηνο του 2007, μέσω των ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ Α.Ε., ο Όμιλος προχώρησε επιτυχώς στην έκδοση του Auto Bild, του μεγαλύτερου εβδομαδιαίου περιοδικού αυτοκινήτου στον κόσμο. Η θετική ανταπόκριση του αναγνωστικού κοινού και η εμπιστοσύνη των διαφημιζόμενων προς το περιοδικό και τoν Όμιλο, αμέσως ανέδειξαν το περιοδικό ως κορυφαίο στην κατηγορία του.

Παράλληλα, το ίδιο χρονικό διάστημα, η εταιρία ξεκίνησε την λειτούργια του myself.gr, της πιο δυναμικής και ολοκληρωμένης διαδυκτυακής lifestyle πύλης για γυναίκες. Επιπλέον, μέσω της θυγατρικής Three Dee A.E., επαναλανσαρίστηκε με επιτυχία ο μουσικός ραδιοφωνικός σταθμός ΕΝ ΛΕΥΚΩ 88.7FM που είχε προσφάτως αγοραστεί και επενδύθηκαν περί τα 0.5 εκατ. ευρώ για την λειτουργική ενοποιήση του σταθμού στην πλατοφόρμα διαχείρισης του ραδιοκτιρίου του Ομίλου.

Τέλος, τον Ιανουάριο του 2008, εξαγοράστηκε το 100% της VILLAGE FM A.E. που λειτουργεί τον γνωστό μουσικό σταθμό Village 88.3 FM., συμπληρώνοντας έτσι το portfolio των μουσικών ραδιοφωνικών σταθμών ξένου ρεπερτορίου του Ομίλου.

Οι παραπάνω επενδύσεις, σε συνδυασμό με την δυναμικά ανπτυσσόμενη παρουσία του Ομίλου σε κάποιες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Ρουμανία, Κύπρος, Βουλγαρία σε εξέλιξη), καθιστούν το Όμιλο Λυμπέρη πρωταγωνιστή στην αγορά περιοδικού τύπου και ραδιοφώνων στην ευρύτερη περιοχή.

Για την τρέχουσα χρήση ο Όμιλος έχει προγραμματίσει την έκδοση των τριμηνιαίων περιοδικών Conde Nast Traveller και 2Board (επίσημο περιοδικό του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών) στην Ελλάδα και GQ στην Ρουμανία. Το τελευταίο αποτελεί το κορυφαίο ανδρικό lifestyle περιοδικό στον κόσμο. Παράλληλα, αποφασίστηκε η επανένταξη των 2Τ στο portfolio των ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ. Τέλος, υλοποιούνται επενδύσεις στον αναπτυσσόμενο χώρο του διαδυκτύου και σχεδιάζεται η περαιτέρω ανάτπυξη του Ομίλου στον κλάδο του μουσικού ραδιοφώνου, πάντοτε μέσω της Three Dee A.E.

Με αυτά τα δεδομένα και εφόσον η διαφημιστική αγορά δεν παρουσιάσει έντονες διακυμάνσιες κατά την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση του Ομίλου εκτιμά ότι ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών θα αυξηθεί κατά 8-10% ξεπερνώντας τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία προ φόρων, αποσβέσεων και χρηματοποικονομιών αποτελεσμάτων θα βελτιωθεί ανάλογα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v