Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

SATO-ΟΒΙ:Στόχος η δημιουργία 15-20 καταστημάτων

Με στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου 15 - 20 καταστημάτων σε βάθος χρόνου ξεκινά τη δραστηριότητά της η μικτή εταιρία SATO - OBI στην ελληνική αγορά. Αρχικός στόχος η δημιουργία των πρώτων καταστημάτων (2009 - 2010).

  • της Πέννυς Κούτρα
SATO-ΟΒΙ:Στόχος η δημιουργία 15-20 καταστημάτων
Με στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου 15 έως 20 καταστημάτων σε βάθος χρόνου ξεκινά τη δραστηριότητά της η μικτή εταιρία SATO - OBI στην ελληνική αγορά.

Αρχικός στόχος είναι η δημιουργία των πρώτων καταστημάτων στη διετία 2009 - 2010, μεγέθους από 8.000 τ.μ. έως 11.000 τ.μ.

Στην προσπάθεια εξεύρεσης κατάλληλων χώρων για τη στέγαση του νέου λιανικού concept συνεργάτης θα είναι επίσης και η συγγενική εταιρία Pasal.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της μικτής εταιρίας, το κόστος για τη δημιουργία ενός καταστήματος κυμαίνεται από 2 έως 4 εκατ. ευρώ στην περίπτωση που αυτό είναι μισθωμένο και έως 15 εκατ. ευρώ αν αυτό είναι ιδιόκτητο.

Οι εκτιμήσεις για την αποδοτικότητα των καταστημάτων κάνουν λόγο για 10 - 20 εκατ. ευρώ πωλήσεις ανά κατάστημα.

Ωστόσο, ανάλογα με το μέγεθος και το αστικό κέντρο όπου βρίσκεται, το κατάστημα μπορεί να υπερβεί κατά 20 εκατ. ευρώ.

Τέλος, το καθαρό περιθώριο κέρδους της OBI διεθνώς κυμαίνεται από 3% έως 6%.

Με περισσότερα από 500 καταστήματα η εταιρία ΟΒΙ κατέχει αδιαμφισβήτητα την πρώτη θέση στη Γερμανική αγορά και αποτελεί έναν από τους ηγέτες στην Ευρώπη στο χώρο του DIY λιανικού εμπορίου. Εκτός από τη Γερμανία, την Τσεχία, τη Σλοβενία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και τη Ρωσία, η ΟBΙ είναι παρούσα στην Ιταλία, την Αυστρία, την Ελβετία και την Κροατία.

Η ΟΒΙ είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος λιανέμπορος DIY στην κόσμο και απασχολεί περισσότερους από 38.000 εργαζομένους. Τα καταστήματα ΟΒΙ κατέγραψαν κατά την προηγούμενη οικονομική χρήση πωλήσεις αξίας 5.8 δισεκατομμυρίων Ευρώ. Σύμφωνα με έρευνα του TNS Infratest Institute η ΟΒΙ βρίσκεται ανάμεσα στα πιο γνωστά σήματα της Γερμανίας κατέχοντας 97% brand awareness τον Ιούλιο του 2007.

Ο Όμιλος SATO δραστηριοποιείται στην αγορά επίπλου γραφείου, στην οποία κατέχει ηγετική θέση, ενώ έχει δυναμικά διεισδύσει και στην αγορά του επίπλου σπιτιού, με τα επώνυμα brands ENTOS, Bo Concept, Divani&Divani by Natuzzi, La Maison Coloniale και τη Haworth.

Ο Όμιλος έχει παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα. Διαθέτει 3 παραγωγικές μονάδες σε Θεσσαλονίκη, Γερμανία και Τουρκία, ενώ παράλληλα έχει εξασφαλίσει σημαντικές εμπορικές συνεργασίες με επώνυμους οίκους του εξωτερικού. Στρατηγικός άξονας ανάπτυξης των δραστηριοτήτων του Ομίλου στην ευρωπαϊκή αγορά αποτελεί η θυγατρική του στη Γερμανία SATO Office GmbH, ενώ έχει παρουσία και στην αγορά της Τουρκίας μέσω της θυγατρικής TCC Buro Koltuk Ltd.

H OBI ανήκει στον γερμανικό λιανεμπορικό όμιλο Tengelmann, ο οποίος διέθετε παρουσία στην ελληνική αγορά με το δίκτυο discount super market, Plus, η οποία εξαγοράστηκε από την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η είσοδος της στην Ελλάδα σε συνεργασία με τον όμιλο Sato, αποτελεί μέρος του επενδυτικού της σχεδίου, μιας και ήδη προγραμματίζει την επέκταση της σε Ρουμανία, Ουκρανία και Σλοβακία. Ηδη δραστηριοποιείται σε 12 χώρες και ελέγχει ένα δίκτυο 513 καταστημάτων, το οποίο το 2007 απέδωσε πωλήσεις 5,8 δις.ευρώ.

Σύμφωνα με τα στελέχη της ΟΒΙ, τα οποία βρέθηκαν στην Αθήνα για την υπογραφή της καταληκτικής συμφωνίας συνεργασίας με την Sato, το πρόκριμα του ελληνικού ομίλου -πέρα από το κοινό επιχειρηματικό πνεύμα συνεργασίας- ήταν η πολύχρονη παρουσία του στον τομέα του επίπλου με παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα, οι επιτυχημένες διεθνείς συνεργασίες του, η τεχνογνωσία στη λιανική ανάπτυξη, οι υποδομές για την εξυπηρέτηση του νέου concept (υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Sato ολοκληρώνει ένα νέο logistic center στην Ελευσίνα) αλλά και εμπειρία στην ανεύρεση κατάλληλων ακινήτων.

Στο συγκεκριμένο ζήτημα, η διοίκηση της Sato παραδέχθηκε ότι για την ανάπτυξη της ΟΒΙ στην Ελλάδα, ο όμιλος θα συνεργαστεί με την συγγενική εταιρία ανάπτυξης ακινήτων Pasal, εκμεταλλευόμενη την εξειδίκευση της.

Το κόστος επένδυσης για τη δημιουργία ενός καταστήματος ΟΒΙ κυμαίνεται μεταξύ 2-4 εκατ.ευρώ, εάν πρόκειται για μισθωμένο ακίνητο ενώ μπορεί να αγγίξει τα 15 εκατ.ευρώ για κατάστημα που θα αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου από την εταιρία.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις των εκπροσώπων της ΟΒΙ, κατά μέσο όρο ένα κατάστημα της αλυσίδας εμφανίζει πωλήσεις μεταξύ 10-20 εκατ.ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του και την γεωγραφική περιοχή, που δραστηριοποιείται. Πάντως εκτιμήθηκε ότι το ποσό των 20 εκατ.ευρώ μπορεί να ξεπεραστεί από το αθηναικό κατάστημα.

Τέλος, το καθαρό περιθώριο των καταστημάτων ΟΒΙ διεθνώς κυμαίνεται μεταξύ 3%-6% ανάλογα με το προιοντικό μείγμα και τη σύνθεση των πωλήσεων του, ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από τους ανταγωνιστές της στον συγκεκριμένο κλάδο, οι οποίοι ωστόσο κινούνται στο χαμηλότερο ποιοτικά τμήμα της αγοράς Do It Yourself.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v