Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΗΛΕΑΘ: Οι στόχοι της διετίας

Τι προβλέπει το επιχειρησιακό πρόγραμμα της Ηλεκτρονικής Αθηνών για τα επόμενα δύο χρόνια. Ποια τα σχέδια για εξαγορές, franchising, τηλεπικοινωνίες. Τι δήλωσε στο Euro2day ο πρόεδρος της εταιρίας.

  • του Στέφανου Κοτζαμάνη
ΗΛΕΑΘ: Οι στόχοι της διετίας
«Από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι σήμερα, η κατάσταση στην αγορά των ηλεκτρικών συσκευών παραμένει δύσκολη. Εμείς στην Ηλεκτρονική Αθηνών δεν καταφέρνουμε κάθε μήνα να ξεπεράσουμε τις περυσινές πωλήσεις μας στα υπάρχοντα καταστήματα, με αποτέλεσμα σε επίπεδο «like for like» τα έσοδά μας να διατηρούνται περίπου στάσιμα. 

Για την τρέχουσα χρήση (λήγει τον Ιούνιο του 2009), το growth που προβλέπουμε το βασίζουμε κυρίως στη λειτουργία νέων καταστημάτων και δευτερευόντως στις περικοπές κάποιων εξόδων και σε ορισμένες κινήσεις που αποσκοπούν σε καλύτερη οργάνωση και λειτουργία».

Αυτά δήλωσε ο πρόεδρος της Ηλεκτρονικής Αθηνών κ. Γιάννης Στρούτσης, απαντώντας σε ερώτηση του Euro2day, στα πλαίσια της παρουσίασης της εταιρίας του σε ημερίδα που οργάνωσε ο ΣΕΔΥΚΑ, το Σάββατο.

Αναφερόμενος επίσης στον λεγόμενο πόλεμο τιμών στον κλάδο, ο κ. Στρούτσης ανέφερε ότι «δεν πρόκειται τόσο για πόλεμο τιμών όσο για πόλεμο εντυπώσεων, με τιμές-προσφορές για συγκεκριμένα προϊόντα, προκειμένου ο κόσμος να πάει στα καταστήματα».

Ανοδικές προοπτικές

Κατά τη χρήση του 2008 που έληξε στις 30/6 η Ηλεκτρονική Αθηνών σημείωσε κύκλο εργασιών 227,1 εκατ. ευρώ, όταν για την τρέχουσα αναμένει 260 εκατ. ευρώ και για τη χρήση 2009 - 2010 έχει θέσει ως στόχο τα 300 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο EBITDA, στη χρήση 2007 - 2008 διαμορφώθηκε στα 18 εκατ. ευρώ και για την επόμενη διετία προβλέπεται μέση ετήσια αύξηση της τάξεως του 10%.

Έως τον Ιούνιο του 2010, στόχος του εισηγμένου ομίλου είναι να αυξήσει τον χώρο των καταστημάτων του κατά 32.000 τ.μ., έναντι των 50.000 τ.μ. που διαθέτει σήμερα (αύξηση 65%).

Θέμα μίας ή δύο εβδομάδων είναι το άνοιγμα του δεύτερου καταστήματος στη Σερβία, ενώ ένα ακόμη κατάστημα αναμένεται να ξεκινήσει στην ίδια χώρα μέχρι το τέλος του 2008. Το 2009 στόχος είναι να λειτουργήσει κατάστημα στην Αλβανία, ενώ μέχρι τον Ιούνιο του 2010 πρόθεση είναι να ανοίξουν τέσσερα ακόμη καταστήματα της Ηλεκτρονικής Αθηνών και δύο καταστήματα Σαραφίδης στην Ελλάδα, καθώς και δύο ακόμη καταστήματα στην Κύπρο.

Σύμφωνα με το business plan του ομίλου, το μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα θα αυξηθεί από 15% που είναι σήμερα στο 19%, ενώ όλες αυτές οι επενδύσεις θα γίνουν χωρίς την ανάγκη προσφυγής σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ή σε τραπεζικό δανεισμό (υψηλά ρευστά διαθέσιμα, θετικές λειτουργικές ταμειακές ροές).

Τα 4 «ανοιχτά» ζητήματα και η μετοχή
 
Θέματα τα οποία παραμένουν προς συζήτηση μέσα στην επόμενη διετία - τριετία είναι:

Πρώτον, υλοποίηση εξαγορών άλλων εταιριών. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Ηλεκτρονικής Αθηνών, η συγκέντρωση στον κλάδο δεν θα αφορά στους «παίκτες» με τα ισχυρότερα μερίδια αγοράς, αλλά στους υπόλοιπους.

Δεύτερον, η ανάπτυξη μέσω του συστήματος του franchising.

Τρίτον, η επέκταση στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.
 
Και τέταρτον, οι πωλήσεις μέσω του internet.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τη μετοχή, ο κ. Στρούτσης ανάφερε ότι η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας του στο ταμπλό της Σοφοκλέους υπολείπεται των 100 εκατ. ευρώ (98,3 εκατ. με βάση το κλείσιμο της Παρασκευής 26/9/08), όταν διαθέτει ρευστά διαθέσιμα 25 εκατ. ευρώ και ακίνητη περιουσία τρέχουσας αξίας άνω των 30 εκατ. ευρώ, από την οποία ούτε το 50% δεν εμφανίζεται στα λογιστικά βιβλία της εταιρίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v