Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τηλέτυπος: Με ζημίες το 9μηνο σε όμιλο και μητρική

Με ζημίες ύψους 1,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών πέρυσι, και 14,4% κάμψη των πωλήσεων έκλεισε το εννεάμηνο του 2003 για τον όμιλο της Τηλέτυπος, ενώ ζημίες 3,24 εκατ. ευρώ και 16,3% πτώση στα έσοδα εμφάνισε και η μητρική. Πως σχολιάζουν 5 ΑΧΕ τα αποτελέσματα.

Τηλέτυπος: Με ζημίες το 9μηνο σε όμιλο και μητρική
Με ζημίες, έναντι κερδών πέρυσι, και κάμψη του κύκλου εργασιών έκλεισε το εννεάμηνο για την Τηλέτυπος, τόσο σε ενοποιημένο, όσο και σε απλό επίπεδο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη δημοσιευμένη λογιστική κατάσταση εννεαμήνου, οι ζημίες για τον όμιλο της Τηλέτυπος ανήλθαν στα 1,7 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με κέρδη ύψους 3,29 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσιάζει στο εξεταζόμενο διάστημα υποχώρηση 14,4%, καθώς κατήλθε στα 77,12 εκατ. ευρώ σε σχέση με 90,07 εκατ. ευρώ του εννεαμήνου του 2002.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στη μητρική, με υψηλότερες ζημίες ωστόσο, καθώς έφτασαν στα 3,24 εκατ. ευρώ σε σχέση με κέρδη ύψους 3,29 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2002, με τα έσοδα από πωλήσεις να υποχωρούν κατά 16,3% διαμορφούμενα στα 75,37 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με 90,07 εκατ. ευρώ πέρυσι.

* Πως υποδέχτηκαν 5 ΑΧΕ τα αποτελέσματα εννεαμήνου

Στο χαμηλότερο ποσοστό τηλεθέασης και στη μείωση της διαφημιστικής δαπάνης αποδίδουν οι Π&Κ, EFG Sec, Marfin, Alpha Finance και Εγνατία την πτώση των εσόδων που παρουσίασε η Τηλέτυπος στο εννεάμηνο, η οποία ωστόσο όπως προσθέτουν, συμβαδίζει με τις εκτιμήσεις τους, ενώ μερίδα των αναλυτών επισημαίνει πως θα προχωρήσει σε προς τα κάτω αναθεώρηση των προβλέψεων για τα μεγέθη του 2003.

Πάντως, σύμφωνα με τους αναλυτές, το τρίτο τρίμηνο του έτους είναι παραδοσιακά ”αδύναμο”, ενώ αναμένεται αναστροφή της τάσης στο τελευταίο τρίμηνο του 2003.

Τα στοιχεία για τη διαφημιστική δαπάνη είχαν αποτελέσει ήδη μία ένδειξη της διατηρήσιμης αδυναμίας των εσόδων της Τηλέτυπος, όπως αναφέρει η Π&Κ ΑΧΕΠΕΥ.

Όπως επισημαίνει η Π&Κ ΑΧΕΠΕΥ, αυτό ήταν αποτέλεσμα αφενός της χαμηλής τηλεθέασης τους καλοκαιρινούς μήνες και αφετέρου του αυξημένου ανταγωνισμού που έχει παρατηρηθεί από την αρχή του χρόνου, ενώ η χρηματιστηριακή καταλήγει πως διατηρεί τη σύσταση ”υποαπόδοση”.

Από την πλευρά της, η EFG Eurobank Securities αναφέρει πως τα αποτελέσματα εννεαμήνου της Τηλέτυπος αποτυπώνουν τη μείωση που κατέγραψε το μερίδιο της εταιρίας στη διαφημιστική αγορά στο 26,30% στο εννεάμηνο του 2003 από 33% που κατείχε το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Η EFG Eurobank Securities συμπληρώνει πως το τρίτο τρίμηνο του έτους είναι παραδοσιακά χαμηλό, ενώ επισημαίνει πως αναμένει αναστροφή της τάσης το τελευταίο τρίμηνο του έτους το οποίο είναι και το ”δυνατό” τρίμηνο.

Για το σύνολο του έτους η EFG Eurobank Securities προβλέπει κάμψη 10% στα ενοποιημένα έσοδα της Τηλέτυπος καθώς αναμένεται να διαμορφωθούν στα 125 εκατ. ευρώ με τα κέρδη προ φόρων να υποχωρούν κατά 31%, στα 11,8 εκατ. ευρώ από 17,2 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Από την πλευρά της η Marfin Hellenic αποδίδει την κάμψη που παρουσίασαν οι ενοποιημένες πωλήσεις της Τηλέτυπος στο εννεάμηνο στο χαμηλότερο ποσοστό τηλεθέασης και κατά συνέπεια στο μειωμένο μικτό κέρδος από διαφημίσεις.

Η Marfin Hellenic προσθέτει πως παρά τη συνεχιζόμενη προσπάθεια μείωσης του κόστους (τα διοικητικά έξοδα μειώθηκαν κατά 52% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2002) το EBIT σημείωσε κάμψη 97,1%.

Επιπλέον, η Marfin Hellenic επισημαίνει πως τα αποτελέσματα εννεαμήνου δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα με το αντίστοιχο διάστημα του 2002 καθώς η Τηλέτυπος Κύπρου ενσωματώθηκε στις ενοποιημένες καταστάσεις για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του έτους, ενώ καταλήγει πως διατηρεί τη σύστασή της για ”μείωση θέσεων” και τιμή – στόχο τα 5,3 ευρώ ανά μετοχή.

Σε προς τα κάτω αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για τα μεγέθη της Τηλέτυπος το 2003 βρίσκεται η Alpha Finance, όπως αναφέρει στην Ημερήσια Ενημέρωση με ημερομηνία 19 Νοεμβρίου 2003, επισημαίνοντας ωστόσο πως τα αποτελέσματα εννεαμήνου της Τηλέτυπος συμβαδίζουν με τις εκτιμήσεις της.

Σχολιάζοντας τα μεγέθη η χρηματιστηριακή αναφέρει πως οι πωλήσεις της Τηλέτυπος επηρεάσθηκαν από τη μείωση του τηλεοπτικού της μεριδίου, ενώ η εικόνα που παρουσιάζει η τηλεοπτική διαφημιστική αγορά, κυμαίνεται σε επίπεδα χαμηλότερα των εκτιμήσεων της Alpha Finance.

Η Alpha Finance συμπληρώνει πως τα κόστη ενισχύθηκαν από την κάλυψη του πολέμου στο Ιράκ και το υψηλό κόστος επενδύσεων σε τηλεοπτικά προγράμματα στα πλαίσια προσπάθειας της εταιρίας να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό.

Επίσης, η Alpha Finance επισημαίνει πως τα διαφημιστικά στοιχεία τον μήνα Οκτώβριο, δεν παρουσιάζουν σημαντική αντιστροφή τάσης τόσο για την τηλεοπτική διαφημιστική αγορά όσο και για το μερίδιο του ’’Τηλετύπου’’.

Τέλος, η Εγνατία ΑΧΕ εκτιμά πως το καινούριο πρόγραμμα του Mega που ξεκίνησε τον Οκτώβριο θα βελτιώσει αφενός το ποσοστό της τηλεθέασης και αφετέρου το μερίδιο αγοράς της εταιρίας το τέταρτο τρίμηνο του 2003, ωστόσο εμφανίζεται ανήσυχη όσον αφορά στα περιθώρια λειτουργικού κέρδους.

Παράλληλα, η Εγνατία ΑΧΕ σε ξεχωριστό flash note με ημερομηνία 19 Νοεμβρίου 2003 αναφέρει πως αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις της για τα μεγέθη του 2003. Ειδικότερα, η χρηματιστηριακή σημειώνει πως μείωσε τις εκτιμήσεις της για το μερίδιο αγοράς της Τηλέτυπος στο 27,5% από 29%, το οποίο και οδηγεί σε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 120,1 εκατ. ευρώ, κατά 13,7% χαμηλότερα σε σχέση με το 2002.

Με βάση τις νέες εκτιμήσεις η χρηματιστηριακή αναφέρει πως η νέα ”δίκαιη αποτίμηση” για τη μετοχή της Τηλέτυπος ανέρχεται στα 5,3 ευρώ, (από 5,6 ευρώ που ήταν πριν), ενω καταλήγει πως διατηρεί τη σύσταση ”διακράτηση”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v