Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στροφή στο εξωτερικό για Creta Farm - Nίκας

Το επενδυτικό πλάνο επέκτασης σε μια ευρωπαϊκή αγορά πρόκειται να ανακοινώσει σύντομα η Creta Farm, η οποία «κοιτάζει» και προς Ασία. Η Νίκας εστιάζει στην ενίσχυση της παρουσίας της σε Βουλγαρία, Ρουμανία και Αλβανία

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Στροφή στο εξωτερικό για Creta Farm - Nίκας
Το επενδυτικό πλάνο για την επέκτασή της σε μια ευρωπαϊκή αγορά πρόκειται να ανακοινώσει σύντομα η Creta Farm, η οποία παράλληλα «κοιτάζει» και προς την Ασία.

Την ίδια ώρα, η Νίκας εστιάζει στην ενίσχυση της παρουσίας της σε Βουλγαρία, Ρουμανία και Αλβανία, ενώ δεν αποκλείεται, σύμφωνα με πληροφορίες, το ενδεχόμενο να εισέλθει στο άμεσο μέλλον και σε μία ακόμη αγορά.

Ειδικότερα, μέσα στο α΄ τρίμηνο του 2009 η Creta Farm αναμένεται να ανακοινώσει τον σχεδιασμό της για την επέκτασή της σε μια ευρωπαϊκή αγορά με βάση το μοντέλο ανάπτυξης που ακολουθεί στις ΗΠΑ, ενώ θέμα χρόνου είναι και η επέκτασή της σε μία αγορά της Ασίας μέσω της δημιουργίας joint venture με τοπικό συνεργάτη.

Η επέκταση αυτή εντάσσεται στη στρατηγική ανάπτυξής της, η οποία περιλαμβάνει την επέκτασή της σε 10 νέες αγορές μέσα στην επόμενη πενταετία. Στο πλαίσιο αυτό έχει πραγματοποιήσει έρευνες αγοράς σε Βρετανία, Ιταλία και Ρουμανία, οι οποίες δείχνουν αποδοχή και πρόθεση αγοράς των προϊόντων της κατά 85% - 95%, ενώ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έχουν «τρέξει» αντίστοιχες έρευνες σε 6 ακόμη αγορές, μεταξύ των οποίων είναι αυτές της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Γερμανίας, του Καναδά και της Ρωσίας.

Η εταιρεία, όπως είχε ανακοινώσει πριν από μερικούς μήνες, στοχεύει σε ορίζοντα δεκαετίας να έχει επεκταθεί από μία αγορά 11 εκατ. καταναλωτών όπου δραστηριοποιείται σε αγορές άνω των 2,5 δισ. καταναλωτών. Στις ΗΠΑ, όπου τα αποτελέσματα από την τοποθέτηση των πρώτων 8 κωδικών της κρίνονται θετικά, επίκειται ενίσχυση της γκάμας προϊόντων με 8 - 10 νέους κωδικούς, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται εντός των προσεχών εβδομάδων να υπάρξουν και άλλα νέα και σε αυτή την αγορά.

Νέοι συνεργάτες

Όσον αφορά στην ανάπτυξη του ομίλου Νίκας στη ΝΑ. Ευρώπη, η στρατηγική προσανατολίζεται σε πρώτη φάση στην ανάπτυξη και επέκταση στις χώρες Βουλγαρία, Ρουμανία και Αλβανία.

Για την ανάπτυξη του δικτύου στην Αλβανία η εταιρεία έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας με την ΚΟΥΡΟΣ, η οποία έχει πολυετή πείρα και αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους διανομείς επώνυμων προϊόντων. Μετά την πρώτη πιλοτική και αναγνωριστική προσπάθεια διείσδυσης για την ανάπτυξη στην τοπική αγορά μέσω της Lactalis και του δικτύου της La Dorna, ο όμιλος στρέφεται στη διανομή αποκλειστικά των υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων σε στοχευμένες αγορές (market niche) με καλύτερα περιθώρια κέρδους.

Μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης κατασκευής σύγχρονης μονάδας και κέντρου διανομής, ο όμιλος προχωρά στην εφαρμογή του σχεδίου επέκτασης στην τοπική αγορά. Για τον σκοπό αυτόν θα εγκατασταθεί εκεί ο εμπορικός διευθυντής του ομίλου ώστε να διαχειριστεί την πρώτη φάση ανάπτυξης με στόχο να καταστεί η Βουλγαρία κέντρο διανομής στην τοπική αλλά και στις όμορες αγορές.

Η δραστηριότητα στην Κύπρο παραμένει σταθερή μετά και την πρόσφατη διάθεση του ποσοστού στη Γρηγορίου Β.Ε. ΕΠΕ (Ltd) και στην Αλλαντικά Γρηγορίου ΕΠΕ, με την οποία συνεχίζεται κανονικά η συνεργασία. Παράλληλα, η ίδρυση της Nikas Group Ltd σηματοδοτεί την εφαρμογή του νέου σχεδίου επέκτασης, αφού θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα υπό την οποία θα υπαχθούν σταδιακά όλες οι συμμετοχές του ομίλου εκτός Ελλάδας.

Σημειώνεται ότι η διοίκηση της εταιρείας την περασμένη άνοιξη είχε αναφέρει ότι εστιάζει στην ευρύτερη περιοχή της NA. Ευρώπης, προσβλέποντας σε διπλασιασμό του τζίρου της σε βάθος τριετίας. Επιπλέον, εκτιμά ότι η ανάπτυξη των πωλήσεων του εξωτερικού θα προέλθει από τον υπερδιπλασιασμό του τζίρου στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία μέσα στο επόμενο 18μηνο και σε κατάκτηση μεριδίου 5% σε βάθος τριετίας στις εν λόγω χώρες, όπου η συνολική αξία της αγοράς προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ.

Εν τούτοις, στο εννεάμηνο του 2008 οι καθαρές πωλήσεις της εκτός Ελλάδας σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007 κατέγραψαν κάμψη 58,45%. Παρ’ όλα αυτά, ο όμιλος κατάφερε να περιορίσει στα 5.156 ευρώ τις ζημίες προ και μετά από φόρους, από ζημίες 1,503 εκατ. στο εννεάμηνο του 2007.

Ενώ λοιπόν οι πωλήσεις στην Ελλάδα σημείωναν έστω και οριακή αύξηση, στις άλλες χώρες υποχώρησαν στα 2,224 εκατ., από τα 5,353 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος του 2007.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v