Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΠΑΠ: Γιατί επένδυσε στη Neurosoft

Πολυετή σχέση που χρονολογείται από το 2004 και που τελικά κατέληξε στην εξαγορά του 36% της εταιρίας είναι αυτή μεταξύ του ΟΠΑΠ και της Neurosoft. Τι κάνει και ποια είναι τα... προικιά της.

ΟΠΑΠ: Γιατί επένδυσε στη Neurosoft
Η προχθεσινή λιτή ανακοίνωση της ΟΠΑΠ ότι εξαγόρασε μέσω κυπριακών θυγατρικών της το 36% μιας άγνωστης στο ευρύ επενδυτικό κοινό εταιρίας, της Neurosoft, εύλογο ήταν να προβληματίσει ως επενδυτική κίνηση μια που έλειπαν οι λεπτομέρειες εκείνες που θα εξηγούσαν ποια είναι η Neurosoft και τι κάνει.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το euro2day, η Neurosoft ιδρύθηκε το 1994 με κύριους στόχους τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την υλοποίηση και τη συντήρηση ολοκληρωμένων πληροφορικών συστημάτων και την παροχή τεχνολογικά εξειδικευμένων υπηρεσιών.

Όλα τα προϊόντα της έχουν αναπτυχθεί ενδοεταιρικά, ακολουθώντας τις υψηλότερες προδιαγραφές του κλάδου.

Σήμερα, η εταιρία δραστηριοποιείται σε τρεις βασικούς τομείς:

α) Στον Αθλητικό Στοιχηματισμό και στην ανάλυση τυχερών παιχνιδιών.

β) Στον τομέα Business Intelligence.

γ) Στο Core Factoring Banking Systems.

Ένα από τα "έξυπνα" προϊόντα της που αφορά στη διαχείριση του risk management σε φορείς που ασχολούνται επαγγελματικά και σε μεγάλα μεγέθη με τον στοιχηματισμό ονομάζεται BOLT (Betting Operation Liability Toolbox), για το οποίο μάλιστα έχει υποβληθεί αίτηση πατέντας στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Πατεντών.

Το BOLT είναι προϊόν που παρέχει στον χρήστη (betting operator) τη δυνατότητα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο (real time) του εν δυνάμει παθητικού (liability) της εμπορικής του δραστηριότητας
.

Το προϊόν αυτό της Neurosoft είναι ένα βήμα μπροστά από όλα τα συστήματα διαχείρισης ρίσκου που υπάρχουν στην αγορά σήμερα. Είναι σε θέση να βελτιστοποιήσει την οργανωτική δομή των betting operators και να διευκολύνει τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

Η πρωτοποριακή του ιδέα βασίζεται στην παρουσίαση του εν δυνάμει παθητικού σε συνάρτηση με την πιθανότητα αυτό να πραγματοποιηθεί λαμβάνοντας πάντα υπόψη τα αμοιβαία αποκλειόμενα ενδεχόμενα (mutual exclusive events).

To BOLT διαχειρίζεται όλα τα είδη του στοιχηματισμού, ακόμα και τα πιο σύνθετα. Μπορεί να αναγνωρίσει στοιχηματικά προπλάσματα (betting patterns), αθλητικές απάτες και εν γένει αφύσικες καταστάσεις. Ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά του είναι η φιλικότητα προς τον χρήστη, μέσω της γραφικής απεικόνισης των δεδομένων συμβάλλει στη γρήγορη αναγνώριση των επιχειρησιακών προβλημάτων.

Με άλλα λόγια, το BOLT μπορεί να προσφέρει στον χρήστη του "ενόραση" και σημαντική πληροφόρηση για τη λειτουργικότητα και την παραγωγικότητά του.

Το BOLT έχει αγοραστεί από την ΟΠΑΠ και την ιταλική Lottomatica, ενώ ήδη έχει εκφραστεί ενδιαφέρον αγοράς του και από άλλους betting operators (κυρίως της βόρειας Ευρώπης), ενδιαφέρον που βασίζεται στην πρωτοποριακή χρηστικότητα του προϊόντος από τον χώρο του διεθνούς στοιχηματισμού.

Η συνεργασία της Neurosoft με την ΟΠΑΠ ήρθε έπειτα από πολυετή σχέση, η οποία ξεκίνησε με την προμήθεια και υποστήριξη μιας ολοκληρωμένης εφαρμογής για την αξιοποίηση επιχειρησιακών δεδομένων του οργανισμού (Datawarehouse - 2004). Το έργο αυτό ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία και έγινε βάση για την ανάπτυξη μιας σταθερής σχέσης μεταξύ των δύο εταιριών.

Η Neurosoft, έχοντας ως βασική αρχή τη συνεχή υποστήριξη του πελάτη, πρότεινε λύσεις που στηρίζονταν σε τεχνολογίες αιχμής και ικανοποιούσαν τις ανάγκες της ΟΠΑΠ. Η παραπάνω δυναμική σχέση βοήθησε τη Neurosoft να αποκτήσει τεχνική εξειδίκευση στον τομέα του "αθλητικού σχηματισμού".
 
Αποτέλεσμα αυτής της σχέσης ήταν η δημιουργία του BOLT, η απάντηση δηλαδή στην ανάγκη του οργανισμού επί θεμάτων παρακολούθησης του εν δυνάμει παθητικού του.

Η ανοδική πορεία της Neurosoft (κύκλος εργασιών 2008: 3,7 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων: 2,02 εκατ. ευρώ), η διεθνής απήχηση των προϊόντων - υπηρεσιών της, η ειδίκευση στις ανάγκες των Betting Operators, καθώς επίσης και το γεγονός ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία ένταξης της εταιρίας (IPO) στο χρηματιστήριο AIM- Μιλάνο (πρώτη υπό ένταξη εταιρία, και μάλιστα μη ιταλική) διασφαλίζουν τον στρατηγικό ρόλο της Neurosoft στην παγκόσμια αγορά του αθλητικού στοιχηματισμού. 

Σύμβουλος και ανάδοχος στο ΙΡΟ της Neurosoft, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η μεγάλη ιταλική τράπεζα Mediobanca.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v