Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επέκταση σε νέες αγορές από την ΚΡΙ ΚΡΙ

Με επέκταση σε νέες αγορές και καινούρια επενδυτικά σχέδια αμύνεται στην κρίση η Κρι Κρι. Στο αμέσως προσεχές διάστημα εισέρχεται στην αγορά της Δανίας και μέχρι τέλη του έτους στη Γερμανία και τη Βόρεια Ιταλία.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Επέκταση σε νέες αγορές από την ΚΡΙ ΚΡΙ
Με επέκταση σε νέες αγορές και καινούρια επενδυτικά σχέδια αμύνεται στην κρίση η Κρι Κρι. Στο αμέσως προσεχές διάστημα εισέρχεται για πρώτη φορά στην αγορά της Δανίας και μέχρι τέλη του έτους στη Γερμανία και τη Βόρεια Ιταλία, ενώ, παράλληλα, έχει καταθέσει προς έγκριση στο ΥΠΑΝ επενδυτικό σχέδιο, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, για την επέκταση της μονάδος παγωτού.

Μπορεί η ελληνική αγορά να παρουσιάζει στασιμότητα από άποψη πωλήσεων για τα προϊόντα της Κρι Κρι, αντίθετα, οι αγορές του εξωτερικού στις οποίες δραστηριοποιείται ενίσχυσαν αποφασιστικά τον κύκλο εργασιών της στο πρώτο εξάμηνο σε ποσοστό 28%.

«Η ψυχολογία του Έλληνα καταναλωτή είναι πολύ κακή, στο βαθμό μάλιστα, που επηρέασε ακόμη και την κατανάλωση του γάλακτος», ανέφερε στο euro2day.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Παν. Τσινάβος. Είναι ενδεικτικό ότι η πανελλήνια αγορά γιαουρτιού εμφανίζεται πτωτική σε ποσοστό πλέον του 10%.

Με μότο ότι οι εταιρίες και δη οι βορειοελλαδικές οφείλουν να είναι εξωστρεφείς αν επιθυμούν να επιβιώσουν, η διοίκηση της Κρι Κρι έχει κάνει ήδη τα απαραίτητα βήματα για την επέκταση της στο εξωτερικό.

Έτσι, στις αμέσως προσεχείς ημέρες ξεκινά η τοποθέτηση των γιαουρτιών της σε μεγάλα σούπερ μάρκετ της Δανίας, σε συνεργασία με τοπικό αντιπρόσωπο, που διαθέτει ευρύ δίκτυο διανομής.

Επίσης, έως τα τέλη του έτους θα ενισχύσει την παρουσία της στη Γερμανία, όπου έστελνε μεγάλες συσκευασίες γιαούρτης για catering που προοριζόταν για εστιατόρια της χώρας. Τώρα, συνάπτει συμφωνία με τοπικό αντιπρόσωπο, που θα αναλάβει την προώθηση των συγκεκριμένων προϊόντων και σε μεγάλα σούπερ μάρκετ της Γερμανίας.
 
Στα τέλη, εξάλλου, του έτους και ίσως στις αρχές του επόμενου θα έχει τοποθετήσει γιαούρτια και σε σημεία πώλησης της Βόρειας Ιταλίας. Μέχρι στιγμής γιαούρτια της Κρι Κρι βρίσκει κανείς σε σούπερ μάρκετ της Ρώμης και της γύρω περιοχής.

Αλλά και οι βαλκανικές αγορές δίνουν θετικά μηνύματα για τα προϊόντα της εισηγμένης. Στη Βουλγαρία, ειδικότερα, η Κρι Κρι διαθέτει 500 σημεία πώλησης για το παγωτό, ενώ σχεδιάζεται και νέα επέκταση. Από πρόπερσι έχει τοποθετήσει εκεί και τα γιαούρτια της.

Στην Αλβανία συνεργάζεται με την τοπική εταιρία Elka για τη διανομή παγωτών. Τα σχέδια της Κρι Κρι για τη Ρουμανία προς το παρόν «παγώνουν» δεδομένης της κακής οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα αυτή. Ωστόσο, ως στόχος δεν έχει εγκαταλειφθεί και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετηθεί εντός του 2010.

Ταυτόχρονα, η διοίκηση της Κρι Κρι ανιχνεύει και άλλες διεθνείς αγορές για την περαιτέρω επέκταση της.

Σε ό,τι αφορά την παραγωγική παρουσία της στα Βαλκάνια, περιορίζεται αυτή τη στιγμή μόνον στη Fyrom, όπου, μάλιστα, σταμάτησε η παραγωγή παγωτού και η παραγωγή του εκεί εργοστασίου περιορίζεται σε τοπικού ενδιαφέροντος προϊόντα, όπως, για παράδειγμα, το αριάνι.

Αντίθετα, εξάγονται στη γειτονική χώρα προϊόντα που παράγει η μονάδα της Κρι Κρι στις Σέρρες. Σχέδια για δημιουργία νέας παραγωγικής βάσης στα Βαλκάνια δεν υπάρχουν, προς το παρόν, τουλάχιστον.

Στην εσωτερική αγορά η Κρι Κρι, εκτός από τα επώνυμα προϊόντα της, παράγει για ιδιωτικές ετικέτες παγωτό και γιαούρτι για λογαριασμό των αλυσίδων, Σκλαβενίτης, Carrefour, ΑΒ και Μασούτης. Το γάλα για την Κρι Κρι θεωρείται «τοπική υπόθεση» και δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε παραγωγή ανάλογης ιδιωτικής ετικέτας.

Κόντρα στην οικονομική κρίση η Κρι Κρι σχεδιάζει νέες επενδύσεις και προς τούτο κατέθεσε αίτηση στο ΥΠΑΝ για 3ετές επενδυτικό σχέδιο, ύψους 11 εκατ. ερώ, που αφορά στην κατασκευή νέων αποθηκευτικών χώρων, επέκταση των γραμμών παραγωγής και νέο δίκτυο πωλήσεων για το παγωτό, στοχεύοντας στην εξυπηρέτηση όχι μόνον της ελληνικής αγοράς αλλά και των Βαλκανίων.

Η διοίκηση της εταιρίας με βάση τα μέχρι σήμερα οικονομικά δεδομένα και την εικόνα της αγοράς έχει προβεί σε συντηρητική πρόβλεψη των μεγεθών της για το σύνολο του 2009, εκτιμώντας ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου θα διαμορφωθεί σε 41,500 εκατ. ευρώ, έναντι 39,736 εκατ. ευρώ του 2008, με κέρδη προ φόρων 3,650 εκατ. ευρώ, έναντι 3,505 εκατ. ευρώ της προηγουμένης χρήσεως.

Στην ενίσχυση της κερδοφορίας συντελεί και η μείωση της τιμής των πρώτων υλών από τους παραγωγούς, που ακολούθησαν την εκπτωτική πολιτική, την οποία ανακοίνωσαν οι γαλακτοβιομηχανίες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v