Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΦΑΓΕ: ΗΠΑ & διεθνείς αγορές ώθησαν τα μεγέθη Q3

Ατμομηχανή για την πορεία των μεγεθών της ΦΑΓΕ στο τρίτο τρίμηνο αλλά και στο σύνολο του εννεαμήνου αναδεικνύονται για μια ακόμη φορά οι ΗΠΑ αλλά και οι διεθνείς αγορές.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΦΑΓΕ: ΗΠΑ & διεθνείς αγορές ώθησαν τα μεγέθη Q3
Ατμομηχανή για την πορεία των μεγεθών της ΦΑΓΕ στο τρίτο τρίμηνο αλλά και στο σύνολο του εννεαμήνου αναδεικνύονται για μια ακόμη φορά οι ΗΠΑ αλλά και οι διεθνείς αγορές.

Αποτέλεσμα οι πωλήσεις της σε αξία στο εννεάμηνο να ενισχυθούν κατά 5,7% στα 253,4 εκατ. ευρώ. Αύξηση η οποία οφείλεται πρωτίστως στην αύξηση κατά 65,5% σε όγκο και 61,3% σε αξία των πωλήσεών της στις ΗΠΑ, καθώς και στην ισοτιμία ευρώ / δολαρίου και ευρώ/βρετανικής στερλίνας.

Απόρροια της ανόδου των πωλήσεών της στις διεθνείς αγορές, +38% σε όγκο και +40,1% σε αξία, σε συνδυασμό με την κάμψη των πωλήσεών της στην εσωτερική αγορά -μειώθηκαν 12,1% σε αξία και 12,6% σε όγκο- είναι και το γεγονός ότι οι πωλήσεις της σε αξία στις διεθνείς αγορές αντιπροσωπεύουν πλέον το 45,1% των συνολικών πωλήσεών του ομίλου έναντι 34% που ήταν το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2009.

Ανάλογη εικόνα και στο επίπεδο των πωλήσεών σε όγκο όπου οι πωλήσεις του εξωτερικού αντιπροσωπεύουν το 30,2% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου από 21,5% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

Αποτέλεσμα οι εξαγωγές και οι πωλήσεις γιαουρτιού σε όγκο στις διεθνείς αγορές αντιπροσωπεύουν το 57,4% των συνολικών πωλήσεών γιαούρτης του ομίλου από 45,8% πέρυσι.

Σημειώνεται ότι στις ΗΠΑ οι πωλήσεις σε όγκο ενισχύθηκαν κατά 65,5%, στην Ιταλία κατά 3,3%, στη Μεγάλη Βρετανία οι πωλήσεις της μειώθηκαν οριακά κατά 2,7% ενώ οι εξαγωγές της στις υπόλοιπες αγορές αυξήθηκαν συνολικά κατά 3%.

Αντιθέτως οι πωλήσεις σε όγκο στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 12,6% ενώ οι συνολικές πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανίας σε όγκο στο εννεάμηνο σημείωσαν οριακή κάμψη της τάξεως του 1,7%.

Πάντως και παρά την πίεση που δέχεται η εταιρεία εντός των ελληνικών τειχών το μερίδιο της στην αγορά γιαούρτης διαμορφώνεται στο 30,5% και στο τυποποιημένο τυρί στο 15,5%, είναι ο τρίτος παίκτης στην κατηγορία του γάλακτος υψηλής παστερίωσης με μερίδιο 22% ενώ το μερίδιό της στις κατηγορίες UHT και κρέμα γάλακτος 16,2% και στην κατηγορία επιδορπίων 13,3%.

Εν αντιθέσει πάντως με τις πωλήσεις της εταιρείας τα κέρδη της δέχθηκαν πιέσεις. Συγκεκριμένα τα οργανικά κέρδη μειώθηκαν στα 19,5 εκατ. ευρώ από 21 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2009, τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 4,5 εκατ. ευρώ από 15,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 3,6 εκατ. ευρώ έναντι 10,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2009.

Αύξηση 78,8% στο τζίρο στις ΗΠΑ και πτώση 19,2% σε Ελλάδα γ’ τρίμηνο

Η «ψαλίδα» πάντως μεταξύ της πορείας των πωλήσεων της εταιρείας στην εσωτερική και στις διεθνείς αγορές γίνεται ακόμη πιο εμφανής στο τρίτο τρίμηνο της χρήσης κατά τη διάρκεια του οποίου οι συνολικές πωλήσεις σε όγκο μειώθηκαν κατά 6,7% και αυξήθηκαν κατά 6,3% σε αξία. Συγκεκριμένα στην εσωτερική αγορά οι πωλήσεις σε όγκο μειώθηκαν κατά 21,5% ενώ στις διεθνείς αγορές αυξήθηκαν κατά 48,7%.

Σε ότι αφορά στις πωλήσεις σε αξίες αυτές στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 19,2% ενώ ενισχύθηκαν κατά 55,7% στις διεθνείς αγορές. Αναλυτικότερα στις ΗΠΑ οι πωλήσεις της σε όγκο έτρεξαν με +76% και σε αξία με +78,8%. Επί πλέον στο τρίτο τρίμηνο η εταιρεία είχε όφελος από την ισοτιμία ευρώ / δολαρίου κατά 3,1 εκατ. ευρώ ενώ οι πωλήσεις σε αξία στη Βρετανία αυξήθηκαν κατά 10,3%.

Σε ότι αφορά τα οργανικά κέρδη αυτά διαμορφώθηκαν στο τρίτο τρίμηνο στα 6,4 εκατ. ευρώ από 8,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν ενώ τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα 0,5 εκατ. ευρώ έναντι 4,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2009. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο