Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

3E:Στα 302 εκατ. ευρώ τα κέρδη εννεαμήνου

Στα 302 εκατ. ευρώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη εννεαμήνου της Coca Cola 3E, ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη του γ' τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 155,6 εκατ. ευρώ.

3E:Στα 302 εκατ. ευρώ τα κέρδη εννεαμήνου
Στα 302 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη εννεαμήνου της Coca Cola 3E, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 28% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του προηγούμενου έτους, ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη του γ' τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 155,6 εκατ. ευρώ.

Αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters προέβλεπαν ότι τα καθαρά κέρδη της Coca Cola θα ανέρχονταν το εννεάμηνο στα 331 εκατ. ευρώ και το γ' τρίμηνο στα 185 εκατ. ευρώ.

Ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε αμετάβλητος κατά τους πρώτους εννέα μήνες στα 1,6 δισ. κιβώτια, καθώς η αύξηση κατά 3% στις αναπτυσσόμενες αγορές αντισταθμίστηκε πλήρως από τη μείωση κατά 1% στις αναπτυγμένες και στις αναδυόμενες αγορές. Η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις στα 5, 326 δισ. ευρώ ήταν μεγαλύτερη από αυτήν του όγκου των πωλήσεων, με αύξηση κατά 3% στις αναπτυσσόμενες αγορές και σταθερά έσοδα στις αναδυόμενες και αναπτυγμένες αγορές.

Στο τέλος του πρώτου εννιαμήνου του 2011, ο καθαρός δανεισμός ανήλθε στα €1.714 εκατ.

Η εταιρεία ανακοίνωσε παράλληλα ότι προχωρά σε αναπροσαρμογή των προβλέψεων για ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους €1,6 δις κατά την περίοδο 2011-2013 σε €1,35 δις και για σωρευτικές κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους €1,35 δις σε €1,5 δισ.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον, δήλωσε:

«Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους συνεχίσαμε να ενισχύουμε την ηγετική μας θέση στην αγορά, αυξάνοντας το μερίδιο σε αξία στην αγορά των μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση αναψυκτικών σε εικοσι τέσσερεις από τις είκοσι οκτώ χώρες μας. Επίσης, σύμφωνα με τη στρατηγική μας για αύξηση των εσόδων, σημειώσαμε αύξηση των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο της τάξης του 4%, εξαιρώντας την επίπτωση των συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Η ραγδαία επιδείνωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και οι συνεχείς πιέσεις από τις αυξημένες τιμές πρώτων υλών, σε συνδυασμό με την επίδραση του καύσωνα σε αρκετές σημαντικές χώρες στα συγκρίσιμα αποτελέσματα της αντίστοιχης περσινής περιόδου επηρέασαν τόσο την κερδοφορία όσο και τον όγκο πωλήσεων κατά το τρίτο τρίμηνο. Στο τέταρτο τρίμηνο του έτους θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε στις στρατηγικές μας πρωτοβουλίες για αύξηση των εσόδων και περαιτέρω βελτίωση της κοστολογικής βάσης βελτιώνοντας ταυτόχρονα την θέση μας στην αγορά.

Είμαστε περήφανοι που η προσήλωσή μας στην επίτευξη σταθερής, κερδοφόρας ανάπτυξης αναγνωρίστηκε μέσω της συμμετοχής μας για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στο δείκτη DowJonesSustainabilityIndex. Μακροπρόθεσμα, η εφαρμογή της εμπορικής στρατηγικής μας, τα κορυφαία εμπορικά μας σήματα, η ευρεία γεωγραφική μας παρουσία σε ένα χώρο με ελκυστικές προοπτικές ανάπτυξης και η ισχυρή κεφαλαιακή μας επάρκεια, μας δίνει πίστη στη δυνατότητά μας να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία για τους μετόχους μας.
»

--- Επιχειρηματικές προοπτικές

Κατά το πρώτο εννιάμηνο του 2011, η καταναλωτική εμπιστοσύνη συνέχισε την καθοδική της πορεία, ενώ το τρίτο τρίμηνο σημείωσε αξιοσημείωτη επιβράδυνση. Η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι αντιμέτωπη με οικονομικές προκλήσεις, καθώς η κρίση χρέους σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία συνεχίζει να επηρεάζει την ανάπτυξη στην Ευρωζώνη.

Όπως επισημαίνεται, εν μέσω αυτού του περιβάλλοντος, η εταιρία εμμένει στη δέσμευσή της να ενισχύσει την Εταιρεία μας σε βάθος χρόνου. Συνεχίζει να δίνει έμφαση στην αύξηση μεριδίου στην αγορά. Ταυτόχρονα θα επιδιώξει η ανάπτυξη να έχει διάρκεια αυξάνωντας το ποσοστό του διαθέσιμου εισοδήματος που οι καταναλωτές διαθέτουν για τα προϊόντα μας.

"Οι πρωτοβουλίες αύξησης των εσόδων παραμένουν προτεραιότητα προκειμένου να επιτύχουμε αύξηση των εσόδων με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με την αύξηση του όγκου πωλήσεων. Μία πολύ σημαντική πτυχή της στρατηγικής αυτής είναι η έμφαση και η προσαρμογή της ανάλογα με την περίσταση προκειμένου να διαθέτουμε την κατάλληλη συσκευασία, στη σωστή τιμή και στο σωστό κανάλι διανομής έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών, να αυξάνει τις πωλήσεις των συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης και να ενισχύει την αξία των σημάτων μας.

Οι αυξήσεις των τιμών στα προϊόντα μας αποτελούν μια πτυχή της στρατηγικής αυτής και για το υπόλοιπο του έτους θα συνεχίσουμε να εντοπίζουμε, επιλεκτικά, ευκαιρίες για αύξηση των τιμών. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στις βασικές στρατηγικές πρωτοβουλίες της Εταιρείας, ενώ θα προωθούμε τις κεφαλαιουχικές δαπάνες και τις επενδύσεις άμεσου μάρκετινγκ προκειμένου να τις πραγματοποιήσουμε.

Η άποψή μας για τις τιμές των πρώτων υλών κατά το 2011 παραμένει αμετάβλητη. Για φέτος, συνεχίζουμε να αναμένουμε χαμηλής τάξης διψήφια αύξηση των τιμών για πρώτες ύλες, κυρίως λόγω των παγκόσμιων τιμών της ζάχαρης, των φιαλών PET, των συμπυκνωμένων χυμών και των καυσίμων. Η συνολική στρατηγική αύξησης των εσόδων του Ομίλου εστιάζεται στην ανάκτηση του μεγαλύτερου μέρους αυτής της αύξησης. Για το 2012, αναμένουμε συνολική αύξηση των τιμών για πρώτες ύλες σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό δεδομένου ότι αναμένουμε αυξημένες τιμές ζάχαρης στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και συμπυκνωμένων χυμών.

Η έμφασή μας στη διαχείριση των λειτουργικών εξόδων και του κεφαλαίου κίνησης με αμείωτη ένταση σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης θα συνεχίσουν να αποτελούν ένα ακόμη σημαντικό εργαλείο προς την κατεύθυνση της ελαχιστοποίησης του αντίκτυπου του αυξανόμενου κόστους για πρώτες ύλες.

Η εφαρμογή των πρωτοβουλιών αναδιάρθρωσης προχωρά σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί. Επιπλέον, έχουμε εντοπίσει πρόσθετες ευκαιρίες για την περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας και τη μείωση του κόστους. Αναμένουμε πλέον έξοδα αναδιάρθρωσης ύψους περίπου €58 εκατ. για το 2011. Επίσης, αναμένουμε οι πρωτοβουλίες για το 2011 και το 2010 να αποφέρουν συνολικά οφέλη περίπου €42 εκατ. το 2011. Οι φετινές πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης αναμένεται να αποφέρουν €46 εκατ. σε ετησιοποιημένη βάση από το 2012 και εξής.

Κατά το τρίτο τρίμηνο αυξήθηκε η αστάθεια των νομισμάτων στις περιοχές όπου δραστηριοποιούμαστε, και με βάση τις τωρινές ισοτιμίες, αναμένουμε αρνητική επίδραση από συναλλαγματικές ισοτιμίες κατά το 2011.

Ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής για το 2011 αναμένεται να ανέλθει σε ποσοστό 26% περίπου κυρίως λόγω της αλλαγής στο μείγμα των χωρών που συμβάλλουν στην κερδοφορία, στη μικρότερη δυνατότητα εξαίρεσης από το φόρο κάποιων εξόδων, σε αλλαγές στους φορολογικούς συντελεστές που έχουν αντίκτυπο στις μελλοντικές φορολογικές απαιτήσεις και υποχρεώσεις και στην αξιοποίηση μη επαναλαμβανώμενων φορολογικών οφελών των προηγούμενων λογιστικών χρήσεων σε ορισμένες χώρες.

Κατά την τριετή περίοδο που λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2012 αναμένουμε ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους €1,4 δις σε σύγκριση με τα €1,5 δις που αναμέναμε αρχικά. Επιπλέον, για το τριετές διάστημα που λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2013 προσαρμόζουμε τους στόχους των ελεύθερων ταμειακών ροών στα €1,35 δις σε σύγκριση με το €1,6 δις που ήταν πριν.

Θεωρούμε ότι, υπό το πρίσμα των δύο συνεχόμενων ετών πίεσης λόγω των τιμών πρώτων υλών, της αυξημένης οικονομικής αστάθειας και της μειωμένης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, οι ελεύθερες ταμειακές ροές που θα δημιουργήσουμε παραμένουν ιδιαίτερα ισχυρές.

Παράλληλα, σκοπεύουμε να επενδύσουμε €1,35 δις σε καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες τόσο για τη τριετία 2010-2012 όσο και για τη τριετία 2011-2013. Η πρόθεσή μας αυτή έρχεται να επιβεβαιώση την πεποιθησή μας στις μακροπρόθεσμες δυνατότητες του Ομίλου μας. Η πρόσφατη ανακοίνωση στη διάρκεια των εγκαινίων του εργοστασίου στο Ροστώβ της Ρωσίας αναφορικά με την κοινή επένδυση με τη The Coca-Cola Company ύψους $3 δις με πενταετή ορίζοντα στη Ρωσία θα αποτελέσει μεγάλο κομμάτι αυτή της συνολικής επένδυσης σε κεφαλαιουχικές δαπάνες.

Συνεχίζουμε να διαχειριζόμαστε τις δραστηριότητές μας με μακροπρόθεσμη προοπτική, παρά την αρνητική επίδραση της μειούμενης καταναλωτικής εμπιστοσύνης. Είμαστε πεπεισμένοι ότι ακολουθούμε τη σωστή εμπορική στρατηγική η οποία υλοποιείται από τους εργαζόμενούς μας σε καθημερινή βάση σε μια γεωγραφική παρουσία που προσφέρει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.

Η στρατηγική αυτή μας επιτρέπει να εδραιώσουμε την ηγετική μας θέση στις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε και να συνεχίσουμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την παρουσία μας στα σημεία πώλησης. Αξιοποιούμε τη στρατηγική διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, αυξάνουμε την λειτουργική αποδοτικότητα με έμφαση στη βελτίωση της κοστολογικής βάσης και ενισχύουμε τις ελεύθερες ταμειακές μας ροές προκειμένου να δημιουργήσουμε αξία για όλους τους εταίρους μας".

*** Αναλυτικά τα αποτελέσματα της Coca Cola δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο