Fourlis: Η ύφεση μειώνει επιδόσεις και προσδοκίες

Χαμηλές προσδοκίες τόσο για το τελευταίο τρίμηνο του 2012 όσο και για το 2013 -δεδομένων του μακροοικονομικού περιβάλλοντος και της ύφεσης που πλήττει την Ελλάδα- διατηρεί η διοίκηση του ομίλου Φουρλή.

Fourlis: Η ύφεση μειώνει επιδόσεις και προσδοκίες
Χαμηλές προσδοκίες τόσο για το τελευταίο τρίμηνο του 2012 όσο και για το 2013 -δεδομένων του μακροοικονομικού περιβάλλοντος και της ύφεσης που πλήττει την Ελλάδα αλλά και τις υπόλοιπες χώρες δραστηριοποίησης- διατηρεί η διοίκηση του ομίλου Φουρλή, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης ενημέρωσης των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου.

Ο πρόεδρος του ομίλου, κ. Β. Φουρλής, αν και εξέφρασε αισιοδοξία για το μεσομακροπρόθεσμο μέλλον, υπογράμμισε ότι στην παρούσα φάση τόσο στην Ελλάδα, όσο και στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία και στην Κύπρο οι συνθήκες της οικονομίας επηρεάζουν τη ζήτηση, άρα και τη λιανεμπορική δραστηριότητα της Φουρλής.

Ο ίδιος τόνισε ότι ο όμιλος επικεντρώνει τις προσπάθειές του στη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους -αναφερόμενος και στην πρόσφατη πρόταση μείωσης αποδοχών στους εργαζομένους της ΙΚΕΑ- και στη διατήρηση θετικών ταμειακών ροών.

Σχολιάζοντας την πορεία των οικονομικών μεγεθών του εννεαμήνου 2012, ο CEO του ομίλου Απ. Πεταλάς ανέφερε ότι το γ΄ τρίμηνο του 2012 κινήθηκε στους ρυθμούς των δύο προηγούμενων περιόδων, κάτω από τις προσδοκίες του ομίλου, αλλά σχετικά καλύτερα από τον μέσο όρο της αγοράς.

Υπογράμμισε ότι υπάρχει χαμηλή ορατότητα για το δ΄ τρίμηνο, ωστόσο σημείωσε ότι, εφόσον το περυσινό αντίστοιχο διάστημα ήταν υποτονικό, δημιουργεί μια χαμηλή βάση σύγκρισης για τη φετινή χρήση.

Όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις, μετά το εκτεταμένο πρόγραμμα επενδύσεων της προηγούμενης περιόδου με την επέκταση στην Τουρκία και τη δημιουργία του ΙΚΕΑ στη Βουλγαρία, το 2012 το 70,6% των πωλήσεων του ομίλου πραγματοποιείται στην Ελλάδα έναντι 81,6% το 2011.

Σε επίπεδα EBITDA, το 2012 το 66,3% προέρχεται από το εσωτερικό έναντι του 98% πέρυσι, γεγονός που υπογραμμίζει τη σταδιακή διεθνοποίηση του ομίλου.

Η ΙΚΕΑ, η οποία στην εσωτερική αγορά παρουσίασε κάμψη πωλήσεων κατά 20%, κατάφερε να αυξήσει κατά 4% την επισκεψιμότητα. Αν και η εξέλιξη αυτή δεν εκφράστηκε σε αύξηση τζίρου, θεωρείται απόδειξη αύξησης του μεριδίου αγοράς που κατέχει η αλυσίδα.

Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, το κατάστημα της Βουλγαρίας, που συμπλήρωσε πλήρη χρήση τον Οκτώβριο, ανταποκρίθηκε στις προβλέψεις της διοίκησης του ομίλου. Ο ίδιος, αν και ανέφερε ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για νέα επένδυση στην ΙΚΕΑ πριν από το τέλος του 2014, ανακοίνωσε πως η αλυσίδα δημιούργησε τον Νοέμβριο ένα νέο πιλοτικό σημείο εκπροσώπησης της αλυσίδας στη Ρόδο.

Πρόκειται για μικρό κατάστημα, με περιορισμένη έκταση έκθεσης προϊόντων, όπου στην ουσία γίνεται παραγγελιοληψία, για τους κατοίκους της απομακρυσμένης περιοχής, η οποία εκτελείται εντός 10ημέρου. Η συγκεκριμένη κίνηση παραμένει πιλοτική, ενδέχεται όμως να επεκταθεί σε αντίστοιχα σημεία της περιφέρειας, εφόσον αποδειχτεί ότι αποδίδει.


Τα σχέδια για την Intersport

Η Intersport θα συνεχίσει την επέκτασή της με 2 ακόμη καταστήματα έως το τέλος του 2012, κλείνοντας το έτος με 86 σημεία πώλησης στις χώρες Ελλάδα, Τουρκία, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία.

Τέλος, ο καθαρός δανεισμός του ομίλου στο εννεάμηνο διαμορφώθηκε στα 142,2 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο αναμένεται να διατηρηθεί έως το τέλος του 2012.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v