Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βασιλόπουλος: Παρουσίαση στην ΕΘΕ

Τους βασικούς άξονες της στρατηγικής της για το 2005, ανέπτυξε μεταξύ άλλων η διοίκηση της εταιρίας Αλφα Βήτα Βασιλόπουλος, σε παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών.

Βασιλόπουλος: Παρουσίαση στην ΕΘΕ
Τις δραστηριότητες, τα οικονοµικά μεγέθη της εταιρίας, καθώς επίσης τους στόχους και τη στρατηγική ανάπτυξής της Βασιλόπουλος, παρουσίασαν ο Γενικός Διευθυντής κ. Μαχαίρας και η Οικονομική Διευθύντρια κ. Κουκαλάνη της εταιρίας στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών.

Αναφορικά με τις προοπτικές της εταιρίας για το 2005, η στρατηγική της Βασιλόπουλος εστιάζει στην αύξηση των πωλήσεων, την βελτίωση της αποδοτικότητας και ανακαίνιση σε 5 υπάρχοντα καταστήματα, την ανάπτυξη και επέκταση του δικτύου δικαιόχρησης και την οργανική και γεωγραφική επέκταση με καταστήματα σουπερμάρκετ και καταστήματα City σαν ”δορυφορικά”.

Επίσης, στην επιτάχυνση της ανάπτυξης του δικτύου πώλησης με την προσθήκη 14 νέων καταστημάτων το 2005, στην έμφαση στα σημεία που διαφοροποιούν την εταιρία και στη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας των λειτουργιών και των παρεχομένων υπηρεσιών με την εφαρμογή του προγράμματος ”έξυπνο λιανεμπόριο” (smart retailing).

Ακόμα στον εμπλουτισμό της ποικιλίας με την αύξηση των αποκλειστικών προϊόντων & την διεύρυνση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, την αναβάθμιση των τμημάτων αρτοπωλείου, κρέατος και έτοιμων φαγητών κια την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων Πολιτική τιμών.

Στην επιθετική εμπορική πολιτική για ”Σωστές τιμές κάθε μέρα” και περαιτέρω μείωση των τιμών σε 1.000 επιπλέον προϊόντα, στη μείωση των γενικών εξόδων μέσα από οικονομίες κλίμακας και αύξηση της παραγωγικότητας με αποδοτική διαχείριση των αποθεμάτων και στη περαιτέρω βελτίωση του Κεφαλαίου Κίνησης με την αύξηση της κυκλοφοριακής ταχύτητας των αποθεμάτων και τον αποδοτικότερο πιστωτικό έλεγχο πελατών και πιστωτών.

Τέλος, στη συνεχή εκπαίδευση και έμφαση στην εξυπηρέτηση του πελάτη με την συνεχή εκπαίδευση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων του προσωπικού.

Στο στρατηγικό χάρτη της Βασιλόπουλος, τα ποσοτικά και τα ποιοτικά στοιχεία που τη διαφοροποιούν συνοψίζονται στο: να είναι προτιμώμενη εταιρία λιανικής τροφίμων, δημιουργώντας υψηλή αξία για τους πελάτες, συνεργάτες, προσωπικό, μετόχους και κοινωνικούς εταίρους, μετατρέποντας καθημερινά τις αγορές σε μια ευχάριστη εμπειρία.

Η κ. Κουκαλάνη παρουσίασε την πολιτική και τις αποφάσεις της Εταιρίας σχετικά με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης, καθώς και την επίπτωση που θα επιφέρει η εφαρμογή των Δ.Π.Χ.Π. στις οικονομικές καταστάσεις που θα δημοσιεύονται εφεξής.

Τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου 2005 θα δημοσιευθούν το Μάιος 2005 βάσει των Δ.Π.Χ.Π., με συγκριτικά μεγέθη του α’ τριμήνου 2004. Η εταιρική πολιτική σχετικά με τα Δ.Π.Χ.Π. είναι η ακόλουθη:

* Οι επενδύσεις συμμετοχών εμφανίζονται στην αξία κόστους και γίνονται προβλέψεις μόνο όπου υπάρχει μόνιμη μείωση της αξίας.

* Τα πάγια στοιχεία αρχικά εγγράφονται στην αξία κόστους και εμφανίζονται στο ιστορικό κόστος μείον τις αποσβέσεις και την αναπροσαρμογή. Οι Αποσβέσεις υπολογίζονται με τη σταθερή μέθοδο βάσει της εκτιμώμενης ωφέλιμης ζωής κάθε παγίου.

* Η Υπεραξία καθώς και η καθαρή αξία των παγίων, επανεξετάζονται ετησίως και γίνεται απομείωση της αξίας τους όπου κρίνεται απαραίτητο.

Οι Μισθώσεις ταξινομούνται σε χρηματοοικονομικές ή λειτουργικές και ακολουθείται η εξής διαδικασία:

* Οι χρηματοοικονομικές μισθώσεις κεφαλαιοποιούνται στην εκτιμώμενη παρούσα αξία των συμφωνημένων πληρωμών. Κάθε πληρωμή μισθώματος επιμερίζεται σε υποχρεώσεις και χρηματοοικονομικές δαπάνες. Τα πάγια που αποκτώνται με χρηματοοικονομικές μισθώσεις αποσβένονται στην εκτιμώμενη ωφέλιμη ζωή κάθε παγίου. Οι πληρωμές των λειτουργικών μισθωμάτων επιβαρύνουν τα αποτελέσματα σε σταθερή βάση κατά τη διάρκεια της μίσθωσης.

* Τα αποθέματα αποτιμώνται στην κατ’είδος χαμηλότερη τιμή μεταξύ της τιμής κτήσης και της καθαρής ρευστοποιήσιμης αξίας. Το κόστος υπολογίζεται με τη μέθοδο του σταθμικού μέσου όρου και είναι μειωμένο με τα έσοδα από προμηθευτές.

* Τα Παράγωγα υπολογίζονται στην τρέχουσα αξία τους (fair value) και τα κέρδη ή οι ζημίες επηρεάζουν τα αποτελέσματα. •Οι Προβλέψεις περιέχουν τις υποχρεώσεις λόγω συνταξιοδότησης και τη μη ληφθείσα άδεια προσωπικού.

* Ο αναβαλλόμενος φόρος εισοδήματος υπολογίζεται για όλες τις προσωρινές διαφορές μεταξύ της φορολογικής βάσης και της τρέχουσας αξίας των στοιχείων του ισολογισμού.

* Οι απαιτήσεις από αναβαλλόμενο φόρο εισοδήματος που σχετίζονται με το υπόλοιπο ζημιών προηγουμένων χρήσεων, αναγνωρίζονται εφόσον υπάρχει δυνατότητα συμψηφισμού τους με φορολογικά κέρδη επομένων χρήσεων.

Οπως τονίστηκε στη παρουσίαση η Βασιλόπουλος δραστηριοποιείται στο χώρο του λιανικού εμπορίου τροφίμων. Ιδρύθηκε το Δεκέμβριο 1969, το 1990 εισήχθη στο Χ.Α., και από τον Ιούλιο του 1992 εντάχθηκε τον Όμιλο Delhaize.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης έγινε μια σύντομη ανασκόπηση της εξέλιξης της ελληνικής αγοράς τροφίμων και των κύριων χαρακτηριστικών της, όπου κατά την τελευταία πενταετία παρατηρείται σημαντική ανάπτυξη τόσο του τζίρου των τροφίμων κατά 46% όσο και του αριθμού καταστημάτων κατά 16%. (Πηγή: ICAP κλαδική μελέτη 11/04, Data Bank Εκδόσεων Comcenter)

Κατά το 2003, το 76% των πωλήσεων πραγματοποιήθηκε από 25 μεγάλες αλυσίδες τροφίμων με τζίρο μεγαλύτερο των 30 εκατ. ευρώ, και οι οποίες λειτούργησαν 1.796 καταστήματα. Οι επόμενες 59 επιχειρήσεις μεσαίου μεγέθους με τζίρο ανάμεσα στα 29 και 4 εκατ. ευρώ πραγματοποίησαν το 7% των συνολικών πωλήσεων και λειτούργησαν 323 καταστήματα, και τέλος οι μικρές επιχειρήσεις με τζίρο μικρότερο των 4 εκατ. ευρώ πραγματοποίησαν το 17% των συνολικών πωλήσεων, ενώ λειτούργησαν 1.068 καταστήματα.

Συμπερασματικά το οργανωμένο εμπόριο έχει περιθώριο για επιπλέον επέκταση και η αγορά προσφέρεται για προσέλευση νέων παικτών. (Πηγή: ICAP κλαδική μελέτη 11/04, Data Bank Εκδόσεων Comcenter )

Η ελληνική αγορά τροφίμων χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό στην πολιτική τιμών, εξάπλωση των hard discounters, επέκταση των μεγάλων αλυσίδων είτε οργανική, είτε μέσω εξαγορών μικρότερων τοπικών αλυσίδων, αμυντική πολιτική των μικρών και των τοπικών αλυσίδων μέσα από την οργάνωση τους σε ομίλους κοινών αγορών, επέκταση του σχήματος δικαιόχρησης (franchising) από αρκετές μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, ανάπτυξη των μικρών καταστημάτων γρήγορης εξυπηρέτησης (convenience stores), διεύρυνση και ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καθώς και παροχή νέων υπηρεσιών.



Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία του 2003 η Βασιλόπουλος κατατάσσεται δεύτερη ως προς τον κύκλο εργασιών στο λιανικό εμπόριο τροφίμων.

Η Βασιλόπουλος, δραστηριοποιείται σε διάφορα σημεία της Ελλάδος με 91 σούπερμαρκετ, 9 καταστήματα City, 10 Cash & Carry και 19 καταστήματα franchising.

Το συνολικό μερίδιο αγοράς της Βασιλόπουλος κατά το 2004 ανήλθε στο 14.8% (Πηγή : A.C. Nielsen, Έρευνα Αγοράς 2004).

Η Βασιλόπουλος ειδικεύεται στα τρόφιμα, ιδιαίτερα τα φρέσκα και αυτό αποδεικνύεται από την ηγετική της θέση σ’ αυτό τον τομέα (μερίδιο αγοράς στα φρέσκα τρόφιμα 32,2% κατά το 2004).

Η εταιρία φροντίζει για τη συνεχή αναβάθμιση των τμημάτων των φρέσκων προϊόντων, εισάγοντας νέες κατηγορίες προϊόντων, εμπλουτίζοντας την ποικιλία όχι μόνο με την προσθήκη νέων κωδικών αλλά παράλληλα και με καινοτόμες προτάσεις διατροφής και δίνει έμφαση στην ανάπτυξη μιας ποιοτικής και διαφοροποιημένης ποικιλίας.

Ο Ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών ανήλθε σε 934,56 εκατ. ευρώ από 901,55 εκατ. ευρώ το 2003, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3,7%. Παρά την υποτονική λειτουργία της αγοράς και τον έντονο ανταγωνισμό των τιμών καθώς και τη μείωση των τιμών σε 2.300 προϊόντα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικής της θέσης, η Βασιλόπουλος κατόρθωσε να διατηρήσει την ισχυρή της παρουσία στον κλάδο.

Τα Μικτά Αποτελέσματα αυξήθηκαν κατά 6,2% από 201,65 εκατ. ευρώ το 2003 σε 214,14 εκατ. ευρώ το 2004, αύξηση μεγαλύτερη από αυτή του Κύκλου Εργασιών η οποία επιβεβαιώνει την ορθότητα της εμπορικής πολιτικής και των μεθόδων προώθησης από τον όμιλο.

Τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Αποσβέσεων Χρηματοοικονομικών, Φόρων και Εκτάκτων Αποτελεσμάτων (EBITDA) ανήλθαν σε 46,72 εκατ. ευρώ, από 44,37 εκατ. ευρώ το 2003, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5,3% και ως ποσοστό επί του Κύκλου Εργασιών διαμορφώθηκαν στο 5,0%, έναντι 4,9% το 2003.

Οι Λειτουργικές Δαπάνες προ Αποσβέσεων ανήλθαν σε 171,38 εκατ. ευρώ από 160,78 εκατ. ευρώ το 2003 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,6%. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως σε δαπάνες διαφήμισης οι οποίες στηρίζουν και επικοινωνούν την πολιτική μείωσης των τιμών και το λανσάρισμα της πιστωτικής κάρτας ΑΒ VISA, καθώς και σε δαπάνες για νέα καταστήματα τα οποία θα λειτουργήσουν μελλοντικά.

Ο όμιλος διενέργησε Αποσβέσεις μέσα στη χρήση της τάξεως των 26,94 εκατ. ευρώ έναντι 27,28 εκατ. ευρώ το 2003 (μείωση κατά 1,2%).

Τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη προ Φόρων αυξήθηκαν σημαντικά κατά 65,8% και ανήλθαν σε 15,78 εκατ. ευρώ, από 9,52 εκατ. ευρώ το 2003. Η αύξηση αυτή προήλθε από τη βελτίωση του Μικτού Κέρδους, από τις σημαντικά μειωμένες χρηματοοικονομικές δαπάνες, αποτέλεσμα της θετικής διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης, καθώς και από τη θετική μεταστροφή των αποτελεσμάτων της ΕΝΑ.

Ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των πωλήσεων της Βασιλόπουλος κατά την τελευταία πενταετία είναι 17%. Επίσης αυξητική είναι η πορεία του Λειτουργικού Αποτελέσματος προ Χρηματοοικονομικών και Αποσβέσεων.

Σημαντική αύξηση σημειώθηκε στο Ενοποιημένο Αποτέλεσμα μετά τις Αποσβέσεις και προ Χρηματοοικονομικών κατά 31,7% από 13,6 εκατ. ευρώ το 2003 σε 17,9 εκατ. το 2004.

Επίσης ο δείκτης χρηματοοικονομικής κάλυψης αυξήθηκε 4,9 φορές σε σχέση με το 2003 και το Αποτέλεσμα μετά τις Αποσβέσεις και προ Χρηματοοικονομικών (ΕΒΙΤ) καλύπτει τους τόκους κεφαλαίου 8,3 φορές, ενώ το Αποτέλεσμα προ Χρηματοοικονομικών, Αποσβέσεων και Εκτάκτων (EBITDA) καλύπτει τους τόκους κεφαλαίου 21,6 φορές τo 2004 από 10,8 φορές το 2003. Την πενταετία 2000-2004 η μέση ετήσια αύξηση των Κερδών ανά Μετοχή (EPS) είναι 26,9%.

Οι επενδύσεις του ομίλου το 2004 ανήλθαν σε 32,4 εκατ. ευρώ ενώ το 2003 τα 25,9 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων αφορά στη δημιουργία νέων καταστημάτων και στην αναβάθμιση των υπαρχόντων.

Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών συγχώνευσης της ΤΡΟΦΟ το Δεκέμβριο του 2004, έκλεισε ένας τετραετής κύκλος επιτυχημένων προσπαθειών για την ενσωμάτωση προσώπων και καταστημάτων της ΤΡΟΦΟ στη λειτουργία και στην κουλτούρα της μητρικής εταιρίας.

Πέρα από τα οφέλη και τις οικονομίες κλίμακας που απορρέουν από την λειτουργία μιας ενιαίας μονάδας λιανικής πώλησης, η εταιρία επωφελείται από το γεγονός ότι οι μεταφερόμενες από παρελθούσες χρήσεις ζημίες της ΤΡΟΦΟ συμψηφίζονται με τα κέρδη της νέας εταιρίας, και επιπλέον θα υπάρξει μείωση των υποχρεώσεων φορολογίας εισοδήματος από τα αποτελέσματα του 2004.

Στη συνέχεια της παρουσίασης αναφέρθηκαν τα ποιοτικά στοιχεία που απαρτίζουν ουσιαστικά το brand equity της εταιρίας, όπως η μεγάλη ποικιλία & υψηλή ποιότητα προϊόντων, η υπεροχή στην εξυπηρέτηση, η ανταπόκριση στις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή, η εφαρμογή του πλέον αξιόπιστου συστήματος διασφάλισης ποιότητας, η ανάπτυξη διαφορετικών τύπων καταστημάτων με στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών μας, η υψηλή πιστότητα των πελατών καθώς και οι καινοτόμες εφαρμογές (self-scanning).

Ο κ. Μαχαίρας αναφέρθηκε στις σημαντικές πρωτοβουλίες που πήρε η Εταιρία καθ’ όλη τη διάρκεια του 2004 η εταιρία για την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικής της θέσης. Η Βασιλόπουλος ενίσχυσε την πολιτική τιμών μειώνοντας τις τιμές σε 2.300 βασικά προϊόντα.

Σημαντική καινοτομία υπήρξε επίσης και η εισαγωγή των προϊόντων ”365”, μιας ευρωπαϊκής σειράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας του ομίλου Delhaize, που αποτελείται από βασικά ποιοτικά προϊόντα σε τιμές αντίστοιχες με αυτές των hard discounters.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του 2004 η εταιρία εμπλούτισε και αναβάθμισε τα τμήματα του κρεοπωλείου και του αρτοπωλείου (bake off). Τέλος, δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας, ένα σημαντικό ανταγωνιστικό εργαλείο, η πιστωτική κάρτα AB Visa, η οποία παράλληλα με την κάρτα ΑΒ Plus ανταμείβει τους πελάτες για την πιστότητά τους και προσφέρει ευκολία σε κάθε τους συναλλαγή.

Κινητήρια δύναμη της φιλοσοφίας της Βασιλόπουλος είναι το ”πάθος για τρόφιμα”, που την κατατάσσει σε ηγετική θέση στον κλάδο και την προσδιορίζει ως ειδήμονα στα τρόφιμα.

Κατά το 2004 εισήχθησαν 850 νέοι κωδικοί, τα αποκλειστικά προϊόντα ανήλθαν σε 1.150 είδη, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ανέρχονται στα 1.200, εμπλουτίστηκε η ποικιλία των βιολογικών και τοπικών προϊόντων.

Το ”πάθος για τρόφιμα” προσδιορίζει την εταιρία ως Διαμορφωτή Διατροφικών συνηθειών: προωθούμε και αναπτύσσουμε τα βιολογικά προϊόντα, δημιουργούμε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας υψηλής ποιότητας (”η Άλφα Βήτα κοντά στην Ελληνική γη”, ” ΑΒ επιλογή”) ενώ ταυτόχρονα προωθούμε τα Ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα και στηρίζουμε τους τοπικούς παραγωγούς.

Η Προστασία του Περιβάλλοντος είναι ένας άξονας της έκφρασης του κοινωνικού ρόλου της εταιρίας. Διαμορφώνουμε οικολογικές συνήθειες:

* Η Βασιλόπουλος είναι η μοναδική εταιρία που έχει πιστοποιηθεί από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (Σύστημα Ατομικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών, ΦΕΚ1108/22.7.04) για τη δημιουργία του πρώτου και μοναδικού ατομικού συστήματος διαχείρισης των ανακυκλώσιμων συσκευασιών των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και των εισαγόμενων κατ’ αποκλειστικότητα προϊόντων

* Με τη δημιουργία κέντρων ανακύκλωσης

* Με τη αποκλειστική διάθεση Προϊόντων Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Περιβάλλοντος (Green Leaf), που είναι παράγωγα της κατεργασίας προϊόντων ελαιουργίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο