Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τραγωδία στα Τέμπη: Προφυλακιστέος ο σταθμάρχης

«Επί 20 λεπτά ήταν ο σταθμάρχης επιφορτισμένος μόνος του με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας», δηλώνει ο δικηγόρος του. Στο κάδρο των ερευνών και ο δεύτερος σταθμάρχης. Ο τραγικός απολογισμός.

Τραγωδία στα Τέμπη: Προφυλακιστέος ο σταθμάρχης

Προφυλακιστέος κρίθηκε με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα ο σταθμάρχης Λάρισας, μετά τη μαραθώνια απολογία του για την τραγωδία στα Τέμπη.

Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, ο δικηγόρος του σταθμάρχη δήλωσε ότι «Ήταν κάτι αναμενόμενο. Δυστυχώς τώρα αρχίζουν όλα» είπε ακόμα.

«Ο σταθμάρχης είπε τα πάντα μετά λόγου αληθείας, συγκλονισμένος, χωρίς να φοβηθεί εάν προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του» ανέφερε ο δικηγόρος του 59χρονου . Είπε επίσης ότι θα φανεί από την έρευνα και από την ανάκριση εάν θα έπρεπε να είναι και δεύτερος σταθμάρχης στη βάρδια και δεν ήταν.

Η κεντρική υπερασπιστική γραμμή θα είναι ότι πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και σε πρόσωπα που με τις πράξεις και τις παραλείψεις του οδήγησαν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα το βράδυ της Τρίτης. Είναι χαρακτηριστικό αυτό που δήλωσε ο συνήγορος του σταθμάρχη ότι «επί 20 λεπτά ήταν ο σταθμάρχης επιφορτισμένος μόνος του με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας».

Ένα άλλο σημείο της δήλωσης του που προκάλεσε αίσθηση ήταν όταν μίλησε για «επικοινωνιακή αλητεία», αναφερόμενος σε όσα έχουν ακουστεί ότι δεν ήταν στο πόστο του, ότι γλεντούσε λίγα μέτρα πιο δίπλα κλπ. Για την ακρίβεια είπε ότι «υπάρχει και η δικηγορική αλητεία», όταν επισημάνθηκε ότι αυτά τα λένε κατά κύριο λόγο συνάδελφοί του.

Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης είχε μεταφερθεί νωρίς το πρωί στο δικαστικό μέγαρο υπό δρακόντεια μέτρα ασφαλείας. Η απολογία του διεκόπη προσωρινά λόγω τεχνικού θέματος και συνεχίστηκε από τις 2 μ.μ. έως περίπου τις 9.30 μ.μ. όπου και ολοκληρώθηκε.

O δεύτερος σταθμάρχης

Στο κάδρο των ερευνών μπαίνει και ο ρόλος που ενδέχεται να διαδραμάτισε στην τραγωδία ο δεύτερος σταθμάρχης.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ και του δημοσιογράφου Αλέξανδρου Καλαφάτη, ο δεύτερος σταθμάρχης φαίνεται πως έφυγε μισή ώρα νωρίτερα. Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης έφτασε στις 9:30 το βράδυ στο σταθμαρχείο Λάρισας και ξεκίνησε την βάρδια του στις 10 το βράδυ. Πριν από τις 11 το βράδυ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έφυγε από το πόστο του ο απογευματινός σταθμάρχης. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα κληθεί και εκείνος να δώσει κατάθεση.

Τέλος, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι αναρρωτική άδεια ζήτησε ο προϊστάμενος του σταθμάρχη μετά το δυστύχημα κι έχει λάβει κλήση να καταθέσει και είναι θέμα χρόνου να γίνει.

Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι ρόλο – κλειδί στην έρευνα για τη συμπεριφορά και τις κινήσεις τόσο του 59χρονου κατηγορουμένου, όσο και του δεύτερου σταθμάρχη που η βάρδια του ολοκληρώθηκε λίγα λεπτά πριν την τραγωδία, θα παίξουν τα ευρήματα από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμαρχείου, αλλά και το καταγραφικό των συνομιλιών των σταθμαρχών με τους υπόλοιπους υπαλλήλους.

Οι βάρδιες της μοιραίας ημέρας

Πρωινή: 6.00 – 15.00

Απογευματινή: 14.00 – 23.00
Βραδινή: 22.00 – 6.00

O απολογισμός των θυμάτων

Επίσημα ο απολογισμός των επιβεβαιωμένων θυμάτων της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη παραμένει 57, δεν αποκλείεται όμως να ανέλθει σε 58. Οι ταυτοποιήσεις είναι 55. Αγνοούμενος παραμένει αλλοδαπός που ακόμη δεν έχει δηλωθεί στην αστυνομία. Ένας νεκρός παραμένει ακόμα άγνωστος, καθώς δεν τον έχει αναζητήσει κανείς και δεν υπάρχει συγκριτικό δείγμα για την ταυτοποίηση μέσω DNA, ενώ μια γυναίκα αναζητεί ακόμα την κόρη της που επέβαινε στο τρένο, αλλά δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος της.

Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, από την πρώτη στιγμή μέχρι και χτες, στα εγκληματολογικά εργαστήρια έφτασαν συνολικά 107 δείγματα από νεκρούς και ανθρώπινα μέλη. 

Επτά τραυματίες είναι σε σοβαρή κατάσταση σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, ενώ πιο ελαφρά νοσηλεύονται άλλοι 15. Δραματικές είναι οι στιγμές για τους συγγενείς που παραλαμβάνουν τις σορούς και τα προσωπικά αντικείμενα των ανθρώπων τους. Σήμερα – Κυριακή της Ορθοδοξίας – μετά από απόφαση της Ιεράς Συνόδου θα τελεστεί μνημόσυνο για τα θύματα της τραγωδίας σε όλους τους ναούς της χώρας.

Τα πρώτα λόγια του σταθμάρχη μετά την τραγωδία 

Σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση φέρεται να ήταν ο σταθμάρχης Λάρισας αμέσως μετά τη σύλληψή του. Σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να ψέλλισε σε όσους τον είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».

Στο ηχητικό ντοκουμέντο που αποτυπώνει την επικοινωνία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου και του κλειδούχου, δεν ακούγονται τρεις, αλλά τέσσερις φωνές. Ο δεύτερος μηχανοδηγός που ακούγεται στη συνομιλία δεν είναι ο μηχανοδηγός της υπερταχείας 62, αλλά τρένου από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.

Βρέθηκε το «μαύρο κουτί» του τρένου

Εν τω μεταξύ, το νέο στοιχείο που έρχεται στο φως και αναμένεται να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην υπόθεση είναι η εύρεση του καταγραφικού στο πρώτο βαγόνι, στη μηχανή της αμαξοστοιχίας, το λεγόμενο και «μαύρο κουτί». Σε αντίθεση με αυτό του αεροπλάνου, ωστόσο, καταγράφει μόνο την ταχύτητα της αμαξοστοιχίας και την κίνηση. Αν έγινε δηλαδή προσπάθεια επιβράδυνσης του τρένου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η προσκόμιση αυτού του νέου στοιχείου ήταν και ένας από τους λόγους που ζήτησε νέα προθεσμία ο κατηγορούμενος σταθμάρχης.

Τα «μαύρα κουτιά» των τρένων, δηλαδή οι ταχογράφοι τους μαζί με τα καταγραφικά των σταθμών, αναμένεται να ρίξουν φως στις συνομιλίες, τις κινήσεις, την ταχύτητα, αλλά και τις συνθήκες που επικρατούσαν τα τελευταία λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση της επιβατικής με την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.

Μένει να φανεί βέβαια εάν μπορούν να δώσουν τις απαραίτητες απαντήσεις, διότι μπορεί να είναι κατασκευασμένοι από ανθεκτικό υλικό ώστε να μην καταστρέφονται, αλλά οι θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν μετά τη σύγκρουση και την έκρηξη ήταν τόσο υψηλές που δημιουργήθηκαν ακραίες συνθήκες και κανείς δε γνωρίζει ακόμα την κατάστασή τους.

Έως τώρα, πάντως, αυτό που επίσης δεν έχει γίνει γνωστό, είναι ποιος... φορέας θα παραλάβει τους ταχογράφους, οι οποίοι βρίσκονται πάνω στα τρένα της εταιρείας λειτουργίας Hellenic Train, τα οποία όμως είναι ιδιοκτησίας του Δημοσίου.

Σε κάθε περίπτωση οι μηχανοδηγοί με σαφήνεια ζητούν να μην παραδοθούν τα κουτιά στον ΟΣΕ, εφόσον είναι επίσης ελεγχόμενος, αλλά στις Αρχές και στους εμπειρογνώμονες

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v