Η Grant Thornton, υλοποιώντας σταθερά το όραμά της για συνεχή εξέλιξη και φέρνοντας το αύριο ένα βήμα πιο κοντά στο σήμερα, διοργάνωσε για δεύτερη συνεχή χρονιά το “Future Unfold”, με θέμα “What unfolds when AI meets purpose?”, δίνοντας περαιτέρω πνοή στον διαρκώς εξελισσόμενο διάλογο που έχει δημιουργήσει γύρω από την καινοτομία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, κατάφερε να ενώσει κορυφαίους εκπροσώπους της ελληνικής και διεθνούς επιχειρηματικής και τεχνολογικής κοινότητας. Αξίζει να τονιστεί η συμμετοχή στο 2ο Future Unfold του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και του κ. Σπύρου Θεοδωρόπουλου, Διευθύνοντος Συμβούλου της Bespoke SGA Holdings και Προέδρου του ΣΕΒ.
Το AI Center of Excellence
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης και καλωσορίζοντας το κοινό, ο Βασίλης Καζάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Grant Thornton, ανακοίνωσε τη δημιουργία του νέου AI Center of Excellence της εταιρείας.
Το νέο αυτό Κέντρο δεν θα αποτελεί απλώς ένα κέντρο ανάπτυξης τεχνολογικών λύσεων, αλλά ένα σημείο αναφοράς για την πρωτοπορία και την έρευνα στην τεχνητή νοημοσύνη σε συνεργασία μεταξύ άλλων με τα μεγαλύτερα και πιο αξιόπιστα πανεπιστήμια της Ελλάδας, αλλά και με σημαντικά του εξωτερικού Στόχος; Η προώθηση του οράματος της εταιρείας για ένα επιχειρηματικό κόσμο, όπου η τεχνητή νοημοσύνη θα ενδυναμώνει τις επιχειρήσεις, ώστε να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του μέλλοντος με αυτοπεποίθηση, ταχύτητα και ευελιξία.
Παράλληλα, ο κ. Καζάς αναφέρθηκε στις ειδικευμένες προσαρμοσμένες λύσεις, οι οποίες ανταποκρίνονται στις μοναδικές προκλήσεις και ανάγκες κάθε οργανισμού και θα προσφέρονται στο Κέντρο αυτό. Το δεύτερο εξάμηνο του 2025 θα λανσαριστούν και οι πρώτοι ρομποτικοί σύμβουλοι στους τομείς των χρηματοοικονομικών και της ενέργειας, με εξαιρετική προσαρμοστικότητα καθώς τα μοντέλα θα αναλύουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και θα προσαρμόζονται συνεχώς στις μεταβαλλόμενες συνθήκες αγοράς και τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε πελάτη, συμβάλλοντας στην βελτιστοποίηση των αποφάσεων τους και στην επίτευξη των στρατηγικών τους επιδιώξεων.
Πέρα από τα οφέλη που θα δημιουργηθούν για τις επιχειρήσεις το Κέντρο αναμένεται να φέρει κοντά το βιομηχανικό τομέα με την ακαδημαϊκή κοινότητα και τα ερευνητικά κέντρα προκειμένου να προωθήσει την γνώση και την έρευνα σε τομείς, όπως η μηχανική μάθηση.

H έρευνα
Ο κ. Γεώργιος Δουκίδης, Καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πλαίσιο της εκδήλωσης, παρουσίασε την έρευνα “Technology & Beyond: The impact of AI”, η οποία διεξήχθη από την Grant Thornton και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, πάνω από 7 στις 10 εταιρείες χρησιμοποιούν όλα τα γνωστά πληροφοριακά συστήματα (ERP, WMS, CRM) και τα πληροφοριακά συστήματα ανθρωπίνων πόρων. Όμως, το πρόβλημα βρίσκεται στην αξιοποίηση αυτών των συστημάτων. Συγκεκριμένα, λιγότερες από 6 στις 10 επιχειρήσεις έχουν ψηφιοποιήσει ή αυτοματοποιήσει διαδικασίες σε έναν ικανοποιητικό βαθμό.
Εστιάζοντας στα ψηφιακά κανάλια, η ίδια έρευνα έδειξε ότι πάνω από 8 στις 10 εταιρείες χρησιμοποιούν τα γνωστά ψηφιακά κανάλια, όπως ιστοσελίδα και κοινωνικά μέσα κυρίως, όμως, για προώθηση. Μόνο 4 στις 10 χρησιμοποιούν αυτά τα κανάλια για συναλλαγές. Με βάση αυτά τα ευρήματα, μπορεί να εξηγηθεί, σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, γιατί ενώ η πλειοψηφία των επιχειρήσεων χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες, μόνο μία στις δύο αναφέρει ότι έχει κάποια επιχειρηματικά πλεονεκτήματα από αυτές τις τεχνολογίες και μάλιστα μόνο το 7% αποκομίζει όλα τα επιχειρηματικά οφέλη σε πλήρη βαθμό (μείωση κόστους, αύξηση παραγωγικότητας, καλύτερη λήψη αποφάσεων, αύξηση πωλήσεων και ανταγωνιστικότητας κ.ά).
Σε ό,τι αφορά στη στρατηγική των επιχειρήσεων για τις προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, η έρευνα έδειξε ότι για παράδειγμα στο cloud, 8 στις 10 το χρησιμοποιούν, αλλά όμως δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά γατί αφορά κυρίως στην πρόσβαση στα γνωστά πληροφορικά συστήματα ERP και CRM. Ειδικότερα, για τα Data Analytics περίπου 3 στις 4 εταιρείες ανέφεραν ότι τα χρησιμοποιούν. Ωστόσο, 2 στις 10 συλλέγουν μεγάλο όγκο δεδομένων από διαφορετικές πηγές και μόνο 1 στις 3 συλλέγει ουσιαστικά στοιχεία καταναλωτών (δημογραφικά, αγοραστικά και πλοήγησης). Άρα επί της ουσίας, αξιοποίηση των Data Analytics κάνει κάτι λιγότερο από 1 στις 5 εταιρείες ανά την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, στις προκλήσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων περιλαμβάνονται: το τεχνολογικό χρέος με ξεπερασμένα και ασύνδετα πληροφοριακά συστήματα, η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και ο ελλιπής προϋπολογισμός για τις επενδύσεις σε θέματα πληροφορικής.
Η Grant Thornton, μέσω του θεσμού Future Unfold, επιβεβαίωσε για μία ακόμη φορά τη δέσμευσή της για την προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας στην Ελλάδα, λειτουργώντας ως καταλύτης για την ενίσχυση των ελληνικών επιχειρήσεων.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ