Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανθεκτικότητα στην πράξη: Τι χρειάζεται μια επιχείρηση όταν όλα γύρω αλλάζουν;

Για επαγγελματίες που δεν περιμένουν το πρόβλημα για να οργανωθούν.

Ανθεκτικότητα στην πράξη: Τι χρειάζεται μια επιχείρηση όταν όλα γύρω αλλάζουν;

Καμία επιχείρηση δεν μπορεί να προβλέψει κάθε ενδεχόμενο, αλλά μπορεί να είναι προετοιμασμένη γι’ αυτό. Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα σε εκείνες που συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά παρά τα απρόοπτα και σε εκείνες που δυσκολεύονται. Η πραγματική ανθεκτικότητα δεν είναι μια ακόμη θεωρητική έννοια. Χτίζεται ως αποτέλεσμα καθημερινών επιλογών, με μικρά, σταθερά βήματα που ενισχύουν τη συνέπεια, την ευελιξία, τη λειτουργικότητα και την πρόνοια. Είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν σε μια επιχείρηση να συνεχίσει να αποδίδει — όχι μόνο σε περιόδους κρίσης, αλλά σε βάθος χρόνου.

Συνέπεια: Το καθημερινό στοίχημα

Η συνέπεια στις καθημερινές λειτουργίες είναι το θεμέλιο της αξιοπιστίας. Όταν ο πελάτης γνωρίζει ότι θα λάβει το ίδιο επίπεδο εξυπηρέτησης κάθε φορά ή ότι οι παραδόσεις θα γίνουν στην ώρα τους, ενισχύεται η εμπιστοσύνη και δημιουργούνται σταθερές σχέσεις. Αυτό, μακροπρόθεσμα, σημαίνει δημιουργία σταθερού πελατολογίου και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής για την επιχείρηση.

Πρακτικά, η συνέπεια χτίζεται με συγκεκριμένα ωράρια, επαναλαμβανόμενες ρουτίνες, σαφή εξυπηρέτηση με καταγεγραμμένες διαδικασίες. Ακόμα και η ύπαρξη πολιτικής επιστροφών ή τρόπων επικοινωνίας εκτός ωραρίου ενισχύει αυτή την εικόνα σταθερότητας ακόμα και στις πιο ασταθείς περιόδους.

Η συνέπεια δεν αφορά μόνο τις εξωτερικές σχέσεις αλλά και τις εσωτερικές. Όταν μια ομάδα γνωρίζει τι αναμένεται από την ίδια, ποιος έχει την ευθύνη για τι, και ποιο είναι το καθημερινό πλαίσιο λειτουργίας, μειώνονται οι συγκρούσεις και ενισχύεται η αποδοτικότητα. Η ύπαρξη εσωτερικού κανονισμού, εβδομαδιαίων εσωτερικών συναντήσεων και ελέγχων ή ακόμη και καθορισμένων τρόπων λήψης αποφάσεων δημιουργεί ένα σταθερό περιβάλλον που αντέχει στις εξωτερικές πιέσεις.

Ευελιξία: Η τέχνη της προσαρμοστικότητας

Για να επιβιώσει στον χρόνο, μια επιχείρηση πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να έχει συγκεκριμένη ταυτότητα, αλλά μεταφράζεται ως προθυμία για αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, ήταν η μετάβαση από την χειρόγραφη τιμολόγηση στην ψηφιακή ή η ενσωμάτωση ηλεκτρονικών πληρωμών, οι οποίες, αν και μπορεί να δυσκόλεψαν κάποιους στην αρχική εφαρμογή, εξοικονόμησαν χρόνο και ενίσχυσαν την αποδοτικότητα σε βάθος χρόνου.

Στην πραγματικότητα, μια επιχείρηση οφείλει να καλλιεργήσει μια συνεχή κουλτούρα ευελιξίας. Η ικανότητά της να προσφέρει προσωποποιημένες λύσεις στους πελάτες, δυνατότητα για τηλεργασία εφόσον χρειαστεί, εναλλακτικά δίκτυα προμηθευτών σε περίπτωση προβλήματος, γρήγορη προσαρμογή σε νέες πλατφόρμες, τεχνολογίες και εργαλεία είναι μόλις μερικά από τα χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν αυτήν την κουλτούρα.

Η ευελιξία ξεκινά από τη στάση του επαγγελματία απέναντι στην αλλαγή και εκτείνεται ως την καλλιέργεια μιας νοοτροπίας διαρκούς μάθησης των υπαλλήλων. Επιχειρήσεις που λειτουργούν με θετικότητα απέναντι σε κάθε νέα γνώση, εκπαιδεύονται διαρκώς, δοκιμάζουν νέες πρακτικές και δεν φοβούνται να αλλάξουν στρατηγική όταν χρειάζεται, είναι πιο ικανές να εξελίσσονται χωρίς να αποσταθεροποιούνται.

Λειτουργικότητα: Η ήσυχη δύναμη

Όσο πιο οργανωμένη και σταθερή είναι μια επιχείρηση στις βασικές και καθημερινές της λειτουργίες, τόσο πιο έτοιμη είναι να ανταποκριθεί όταν προκύψει οποιοδήποτε ζήτημα. Η τήρηση αρχείων και η τακτική συντήρηση του εξοπλισμού, η σαφής κατανομή αρμοδιοτήτων, ένα αντίγραφο ασφαλείας, ένας εναλλακτικός χώρος λειτουργίας, μια λίστα με τα βασικά κόστη ή ένα προκαθορισμένο πλάνο για την αντικατάσταση προσωπικού σε έκτακτες συνθήκες, είναι όλα παραδείγματα πρόβλεψης που ίσως να μη φαίνονται καθημερινά, αλλά όταν χρειαστούν, κάνουν τη διαφορά.

Αντίστοιχα, η ύπαρξη ελάχιστου ταμειακού αποθέματος και η σκέψη γύρω από πιθανά σενάρια ζημιών (φυσικά φαινόμενα, τεχνικά προβλήματα, απώλεια εισοδήματος), ενισχύουν την επιχειρησιακή πορεία.

Πρόνοια: Όταν η πρόβλεψη γίνεται εργαλείο

Η πρόνοια δεν αφορά την καθημερινότητα αλλά τα σενάρια που, αν συμβούν, μπορούν να την ανατρέψουν. Είναι η ικανότητα μιας επιχείρησης να σκέφτεται έγκαιρα και να δημιουργεί ένα πλάνο αντιμετώπισης για το «αν» και «όταν» κάτι πάει στραβά.

Γιατί όσο καλά κι αν λειτουργεί μια επιχείρηση, πάντα θα υπάρχει το ενδεχόμενο απροόπτου. Από μια διακοπή ρεύματος ή τεχνική βλάβη, μέχρι έντονα καιρικά φαινόμενα ή ζημιές στον επαγγελματικό χώρο, το κρίσιμο ερώτημα είναι κατά πόσο η επιχείρηση είναι προετοιμασμένη.

Η ύπαρξη, επομένως, ενός ασφαλιστικού πλάνου που καλύπτει καίρια σημεία θα επιτρέψει στην επιχείρηση να συνεχίσει λειτουργεί ανεξάρτητα των συνθηκών. Σε αυτό το πλαίσιο, η πρόληψη παίρνει πρακτική μορφή μέσα από μεθόδους που εξασφαλίζουν την πραγματική ετοιμότητα - όχι όταν δημιουργηθεί κάποια κρίση, αλλά πολύ νωρίτερα.

Το ασφαλιστικό πρόγραμμα My Business First από τη Eurolife FFH, που προσφέρεται από την Εurobank, αποτελεί ένα ουσιαστικό, ευέλικτο και προσαρμόσιμο εργαλείο προς αυτήν την κατεύθυνση για κάθε μικρομεσαία επιχείρηση. Με έναν βασικό κορμό 14 καλύψεων, και τη δυνατότητα να προστεθούν επιπλέον καλύψεις ανάλογα με τις ανάγκες κάθε επαγγελματία, το μέγεθος της επιχείρησής του και το ρίσκο από το οποίο θέλει να προστατευτεί, μεταξύ των οποίων και η αστική ευθύνη ή η νομική προστασία, λειτουργεί ως μέρος του στρατηγικού πλάνου της επιχείρησης. Ακόμη, υπάρχει η δυνατότητα μηδενικής απαλλαγής για ορισμένες από αυτές τις καλύψεις, ένα χαρακτηριστικό που προσφέρεται για πρώτη φορά. Γιατί η ανθεκτικότητα χτίζεται εκ των προτέρων.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο