Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εισηγμένες: Μπαράζ ενημέρωσης προς τους επενδυτές

Για ποιους λόγους πολύ περισσότερες εταιρείες σε σχέση με το παρελθόν σπεύδουν να ενημερώσουν τους επενδυτές για την πορεία των οικονομικών επιδόσεων και τις προοπτικές. Η έμφαση των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων σε θέματα ESG.

Εισηγμένες: Μπαράζ ενημέρωσης προς τους επενδυτές

Το θερμό χρηματιστηριακό κλίμα, οι αυξημένες απαιτήσεις των επενδυτών, τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα και η γενικότερη αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει η πανδημία αποτελούν τους βασικότερους λόγους για τους οποίους παρατηρείται φέτος αυξημένη διάθεση των εισηγμένων εταιρειών να ενημερώσουν τους μετόχους τους για την πορεία και τις προοπτικές τους.

Από τότε που καταργήθηκε η υποχρεωτική δημοσίευση των τριμηνιαίων λογιστικών καταστάσεων, φέτος είναι περισσότερες οι εισηγμένες που σπεύδουν να ενημερώσουν τους επενδυτές για τα αποτελέσματά τους.

Ειδικότερα, αν και βρισκόμαστε στο πρώτο 15νθήμερο του Μαΐου, διψήφιος αριθμός εταιρειών έχει ήδη προβεί σε κάποια ενημέρωση (πλήρη ή έστω περιληπτική) για την τριμηνιαία πορεία του, ενώ παράλληλα υπάρχουν και επιχειρήσεις που έχουν ανακοινώσει τον κύκλο εργασιών του Απριλίου.

Τέλος, αρκετές εισηγμένες περιέγραψαν με ορισμένα στοιχεία την πορεία τους κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο, στο πλαίσιο των ετήσιων λογιστικών καταστάσεων του 2020, που δημοσιεύτηκαν μέσα στον Απρίλιο (οι πλείστες εξ αυτών μέχρι πέρυσι, περιορίζονταν σε γενικόλογες επισημάνσεις περί αυξημένης αβεβαιότητας και ελλιπούς ορατότητας).

«Αναμένεται και από αρκετές άλλες εισηγμένες το προσεχές χρονικό διάστημα να ενημερώσουν τους επενδυτές για την πορεία του πρώτου τριμήνου και ιδίως από εκείνες που σημειώνουν φέτος αξιοσημείωτη άνοδο οικονομικών επιδόσεων», δηλώνει χρηματιστηριακός παράγοντας, συμπληρώνοντας πως «ρόλο σε αυτό παίζει και το καλό χρηματιστηριακό κλίμα, με αρκετές διοικήσεις να θεωρούν πως έχουν κάθε λόγο να δημοσιοποιήσουν γρήγορα τις ανοδικές τους οικονομικές επιδόσεις, προκειμένου να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επενδυτών. Άλλωστε, η περίοδος ενδείκνυνται για placements και για deals».

Επιπλέον, οι διοικήσεις των εισηγμένων δέχονται αιτήματα από την επενδυτική κοινότητα για ταχύτερη ενημέρωση, με γνωστό οικονομικό διευθυντή να παραδέχεται ότι αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίον η εταιρεία του δημοσιοποίησε τα τριμηνιαία αποτελέσματά της. «Πολλές φορές, το πρώτο τρίμηνο χαρακτηρίζεται από αρνητική εποχικότητα για πολλούς ομίλους και ίσως δεν έχει να προσφέρει πολλά στους επενδυτές. Από την άλλη πλευρά, όμως, οι θεσμικοί και οι αναλυτές υποστηρίζουν πως δεν μπορούν να περιμένουν μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου, προκειμένου να αποκτήσουν μέσω των εξαμηνιαίων λογιστικών καταστάσεων μια πρώτη καλή εικόνα της ετήσιας πορείας των εταιρειών στις οποίες τοποθετούνται», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Αυτό ωστόσο που φέτος φαίνεται «δια γυμνού οφθαλμού» είναι η πολύ πιο διευρυμένη ενημέρωση στην οποία προχωρούν πολλοί όμιλοι. Εισηγμένες όπως η Μυτιληναίος, η Τιτάν, ο Όμιλος Viohalco, η ΔΕΗ, τα διυλιστήρια (Ελληνικά Πετρέλαια και Motor Oil), τα Πλαστικά Θράκης, αλλά και πολλές άλλες εταιρείες σε γενικές συνελεύσεις, συνεντεύξεις Τύπου και conference calls αφιερώνουν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του χρόνου για την παράθεση μη χρηματοοικονομικών πληροφοριών στο πλαίσιο του ESG, που φαίνεται να έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Στόχοι για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ή ακόμη στοιχεία για την εκπαίδευση των εργαζομένων, την ψηφιοποίηση των εργασιών, την εταιρική διακυβέρνηση και τα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης καταλαμβάνουν πλέον ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της όλης ενημέρωσης που προσφέρεται.

Τέλος, ένας από τους λόγους που έχει οδηγήσει σε περισσότερη πληροφόρηση είναι και η ανάγκη για ευρύτερη και αμεσότερη ενημέρωση, λόγω της αβεβαιότητας που έχει προκαλέσει η πανδημία.

Δεν είναι τυχαίο ότι εταιρείες που αναγκάστηκαν πέρυσι να γράψουν ζημίες, ή να προχωρήσουν σε σημαντικές απομειώσεις, ή έστω έκλεισαν το 2020 φορτωμένες με υψηλά δάνεια, φέτος έσπευσαν (έστω και στις ετήσιες λογιστικές καταστάσεις του 2020 που δημοσιεύτηκαν κατά κύριο λόγο τον Απρίλιο) να αναφερθούν στις αυξημένες πωλήσεις της περιόδου Ιανουαρίου-Μαρτίου, καθώς και στις ανοδικές προοπτικές τους, επικαλούμενες την αποκλιμάκωση των περιοριστικών μέτρων, τα κονδύλια του Ταμείου Ανάπτυξης ή άλλους λόγους.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v