Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στα ύψη τα κέρδη 1ου τριμήνου των εισηγμένων

Ποιοι καταλυτικοί παράγοντες οδήγησαν στα ύψη τα εταιρικά κέρδη. Προσδοκίες για ακόμη καλύτερα μεγέθη εξαμήνου. Αναλυτικός πίνακας με τα αποτελέσματα μεγάλων ομίλων και οι ανακοινώσεις επτά ακόμη εισηγμένων.

Στα ύψη τα κέρδη 1ου τριμήνου των εισηγμένων

Σαφή βελτίωση οικονομικών επιδόσεων σημείωσαν οι εισηγμένες εταιρείες κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, όπως προκύπτει τόσο από τα αποτελέσματα που μέχρι σήμερα έχουν δημοσιεύσει όσο και από δηλώσεις-ανακοινώσεις στις οποίες έχουν προβεί.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα, όπου 25 μη τραπεζικές εισηγμένες εμφάνισαν αθροιστικά κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο πτώση 4,6% στα έσοδά τους και άνοδο κερδοφορίας που κυμάνθηκε στο +321%!

Βέβαια, ένα τμήμα της αυξημένης κερδοφορίας οφείλεται σε έκτακτους παράγοντες, άλλοτε θετικούς (π.χ. η άνοδος των τιμών στα commodities ευνόησε τα αποτελέσματα αποθεμάτων στα ΕΛΠΕ και λιγότερο στην ElvalHalcor) και άλλοτε αρνητικούς (π.χ. ΔΕΗ). Ωστόσο, μια καλύτερη απεικόνιση των αποτελεσμάτων προέρχεται από τη διαπίστωση ότι από τις 25 εταιρείες, οι 20 βελτίωσαν την «κάτω γραμμή» των αποτελεσμάτων τους (είτε αύξηση κερδών είτε μείωση ζημιών) και μόλις οι πέντε την επιδείνωσαν (είτε υποχώρηση κερδών είτε διεύρυνση ζημιών).

Όλα αυτά βέβαια δεν σημαίνουν πως πολλές εισηγμένες σταμάτησαν να πλήττονται έντονα από την τρέχουσα πανδημία και από τα συνεπακόλουθα περιοριστικά μέτρα και ιδίως όσες δραστηριοποιούνται στους κλάδους των μεταφορών, των ξενοδοχείων, του τουρισμού και του λιανικού εμπορίου. Ωστόσο, φαίνεται πως επικρατεί στην αγορά ένα κλίμα αισιοδοξίας, που θέλει τις φετινές επιδόσεις των εταιρειών αυτών να ανακτούν στο υπόλοιπο της χρήσης ένα τμήμα των μέχρι τώρα απωλειών τους.

Επιπλέον, με δεδομένο ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2020 ήταν το πλέον ασθενές, εκτιμάται ότι σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, η ποσοστιαία βελτίωση των εταιρικών αποτελεσμάτων θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Να σημειωθεί επίσης ότι το φετινό πρώτο τρίμηνο δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμο με το αντίστοιχο περυσινό, καθώς το 2020 είχαμε τις επιπτώσεις τριών εβδομάδων σκληρού lockdown, ενώ φέτος τα περιοριστικά μέτρα διήρκησαν μεν τρεις μήνες, αλλά ήταν χαλαρότερα και οι οικονομίες περισσότερο προσαρμοσμένες στα νέα δεδομένα.

Σε κάθε περίπτωση, κινητήριοι μοχλοί των βελτιωμένων οικονομικών επιδόσεων του πρώτου φετινού τριμήνου ήταν:

  • Το καλύτερο κλίμα στις διεθνείς αγορές που ξεκίνησε το περασμένο φθινόπωρο και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα να ανεβάσουν τις επιδόσεις τους πολλοί εισηγμένοι εξαγωγικοί όμιλοι (π.χ. Μυτιληναίος, Τιτάν, ElvalHalcor, Cenergy, Πλαστικά Θράκης, Παπουτσάνης).
  • Το υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων των εταιρειών πληροφορικής που εκτελούν δημόσια έργα, σε συνδυασμό με τη γενικότερα αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών τεχνολογίας, λόγω της ανάγκης των επιχειρήσεων να προσαρμοστούν στην ψηφιοποίηση της οικονομίας.
  • Τα αυξημένα κοινοτικά κονδύλια που εισέρχονται στην εγχώρια οικονομία, σε συνδυασμό με τη βελτίωση των οικονομικών προσδοκιών και το περιβάλλον των μηδενικών επιτοκίων, έχουν ανεβάσει τη ζήτηση στους χώρους της οικοδομής και των επενδύσεων γενικότερα (π.χ. τσιμεντοβιομηχανία, προϊόντα σιδήρου-χάλυβα και προφίλ αλουμινίου κ.λπ.).
  • Η σχετικά περιορισμένη υποχώρηση των εργασιών σε κλάδους που επλήγησαν καίρια από την πανδημία, όπως π.χ. ο χώρος του λιανικού εμπορίου, λόγω και της αύξησης των καταθέσεων των νοικοκυριών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
  • Ένα τμήμα των φετινών κερδών είναι μη επαναλαμβανόμενο και οφείλεται στην αποτίμηση των αποθεμάτων, λόγω των αυξημένων διεθνών τιμών στα εμπορεύματα.

Πέρα όμως από τις εταιρείες που έχουν δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματά τους, υπάρχουν και άλλες εισηγμένες που έχουν δώσει κάποιο στίγμα για τη μέχρι τώρα φετινή τους πορεία.

Η Coca-Cola HBC ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων κατά 2,7% σε ουδέτερη νομισματική βάση.

Η Jumbo αύξησε τις πωλήσεις της το πρώτο φετινό τετράμηνο κατά 24% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

H διοίκηση της εταιρείας Πλαίσιο μίλησε για διψήφια αύξηση πωλήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.

Η Space Hellas κινείται φέτος με διψήφιο ποσοστό αύξησης των εργασιών της.

H Βιοκαρπέτ (κλάδος διέλασης αλουμινίου) ανέβασε κατά 38% τις πωλήσεις του πρώτου φετινού τριμήνου.

Η Κλουκίνας-Λάππας ανακοίνωσε συνολικές πωλήσεις α' τετραμήνου (μετά και την επαναλειτουργία του μεγαλύτερου μέρους των φυσικών καταστημάτων της στις 5 Απριλίου, με τη μέθοδο του click in store και click away) αυξημένες κατά 31% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2020. Όπως σημειώνει η εταιρεία, αισιοδοξία απορρέει από το γεγονός ότι σε θετικό πρόσημο 2,32% κυμαίνονται οι πωλήσεις α' τετράμηνου σε σύγκριση και με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2019, πριν την έλευση της πανδημίας της Covid-19.

Μετά από μια περσινή χρονιά εγγραφής μεγάλων απομειώσεων, καλύτερα ξεκίνησε το πρώτο φετινό τρίμηνο για την Interwood-Ξυλεμπορία. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, οι πωλήσεις εμφανίζονται ανοδικές, το EBITDA αυξημένο κατά 89% (στις 804 χιλ. ευρώ) και τα κέρδη ανεβασμένα κατά 15% (στις 427 χιλ. ευρώ). Αν η τάση αυτή συνεχιστεί και για το υπόλοιπο της χρήσης, εκτιμάται ότι τα κέρδη προ φόρων θα υπερβούν τα δύο εκατ. ευρώ, καταλήγει η διοίκηση της εισηγμένης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v