Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η περιφέρεια, η οχηματολογία και ο Λαυρέντης!

Η αγορά των «οχημάτων» μετά τις κινήσεις Λαυρεντιάδη και τη σωρεία φημών γύρω από τις προθέσεις του γνωστού επιχειρηματία - Οι επιλογές των βασικών μετόχων και οι ιδιοκτήτες που σκέφτονται να… οδηγήσουν οι ίδιοι!

Η περιφέρεια, η οχηματολογία και ο Λαυρέντης!
Η αγορά των «οχημάτων» μετά τις κινήσεις Λαυρεντιάδη και τη σωρεία φημών γύρω από τις προθέσεις του γνωστού επιχειρηματία - Οι επιλογές των βασικών μετόχων και οι ιδιοκτήτες που σκέφτονται να… οδηγήσουν οι ίδιοι!

Η πρόταση που υπέβαλε ο όμιλος Λαυρεντιάδη για την εξαγορά της ΕΛΦΙΚΟ (προκειμένου να επιτύχει την έμμεση εισαγωγή της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων στο Χ.Α.) τάραξε τα λιμνάζοντα ύδατα στην περιφέρεια της Σοφοκλέους, «ξυπνώντας» έπειτα από πολύ καιρό κάποιες συζητήσεις σχετικά με τον ρόλο και το μέλλον των «οχημάτων».

Προς την ίδια κατεύθυνση, επίσης, λειτουργεί και μια άκρατη φημολογία γύρω από μελλοντικές κινήσεις του ίδιου επιχειρηματία. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ζητείται και άλλο «όχημα» προκειμένου να «στεγαστούν» οι εκδοτικές δραστηριότητες του ομίλου, ενώ άλλοι μιλούν για κινήσεις που σχετίζονται με την ανάπτυξη της Proton Bank.

Ανεξάρτητα, πάντως, από τη βασιμότητα των όποιων φημών, το βέβαιο είναι ότι επανήλθε έπειτα από πολύ καιρό προς συζήτηση και σχολιασμό το ζήτημα των «οχημάτων», καθώς:

Α. Το τελευταίο «όχημα» που χρησιμοποιήθηκε ήταν αυτό της εταιρίας Γκάλης από τη ΣΑΟΣ, εγχείρημα που κατέληξε σε χαρακτηριστική αποτυχία.

Β. Σήμερα, υπάρχουν δεκάδες διοικήσεις εισηγμένων εταιριών που θα επιθυμούσαν κάποιος Λαυρεντιάδης να τους «χτυπήσει την πόρτα» (έλλειψη θετικών προοπτικών για ανόρθωση αποτελεσμάτων, σημαντικά έξοδα διατήρησης στο ταμπλό κ.λπ.).

Γ. Η δυνατότητα άντλησης κεφαλαίων από επιχειρήσεις μικρής κεφαλαιοποίησης έχει περιοριστεί δραστικά, όπως και για τις υπόλοιπες εισηγμένες στον βαθμό που δεν προκύψει ενδιαφέρον από ξένα θεσμικά χαρτοφυλάκια.

Γενικότερα, πάντως, η πλειονότητα των επενδυτών δείχνει συγκρατημένη και δεν φαίνεται να πείθεται ότι κάποιες περιστασιακές κινήσεις συγκεκριμένων επιχειρηματιών μπορούν να αναστρέψουν τη γενικότερη καχεξία που επικρατεί στο συγκεκριμένο μέτωπο.

Αυτό άλλωστε φάνηκε και από το γεγονός ότι πέρα από τις δύο μετοχές (θυμίζουμε ότι το deal δεν έχει κλείσει) που ενδεχομένως να ωφεληθούν (ΕΛΦΙΚΟ, ΛΑΝΑΚΑΜ) δεν παρατηρήθηκε κάποια γενικότερη άνοδος τιμών στην περιφέρεια…

Το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν υπάρχει ταυτότητα απόψεων μεταξύ των βασικών μετόχων των εταιριών χαμηλής κεφαλαιοποίησης για το τι προτίθενται να πράξουν στο μέλλον.

Άλλοι θα προχωρούσαν σε δημόσια πρόταση για την απόσυρση της μετοχής από το ταμπλό, αν είχαν τα λεφτά ή αν… πίστευαν στις προοπτικές των εταιριών τους. Αυτοί, λοιπόν, αναμένουν να χτυπήσει το τηλέφωνό τους και… να είναι ο Λαυρέντης!

Κάποιοι άλλοι έχουν σκεφτεί το θέμα της δημόσιας πρότασης, πλην όμως το αναβάλλουν επί του παρόντος για να αποφύγουν το κύμα δυσφήμισης το οποίο θα ακολουθήσει σε περίπτωση που η προσφερόμενη τιμή δεν θεωρηθεί «γενναία».


«Οχήματα» με… οδηγούς τους ίδιους!

Τέλος, υπάρχουν και εκείνοι που αναγνωρίζουν μεν ότι σήμερα δεν έχουν κανένα όφελος παραμονής τους στο ταμπλό, ωστόσο εξετάζουν το ενδεχόμενο σε βάθος χρόνου να εντάξουν πιθανώς κάποιες άλλες -υπάρχουσες ή μη- δικές τους δραστηριότητες.

Πρόσφατα, για παράδειγμα, είχαμε την περίπτωση της Τεξαπρέτ, η διοίκηση της οποίας αποφάσισε να διακόψει την παραγωγική της δραστηριότητα και να εξετάσει το ενδεχόμενο δραστηριοποίησής της στην αγορά ακινήτων.

Κάτι ανάλογο έχει ήδη πράξει και η οικογένεια του κ. Μηνά Εφραίμογλου στην Εριουργία Τρία Άλφα, η οποία διέκοψε την παραγωγή, παραμένει στην εμπορία και αποσκοπεί στην εκμετάλλευση του ακινήτου της, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο κάποιου άλλου μελλοντικού εγχειρήματος (πολλά γράφτηκαν για το σενάριο απορρόφησης εναλλακτικού τηλεπικοινωνιακού παρόχου, χωρίς όμως να επιβεβαιωθούν στην πράξη).

Η εισηγμένη Ευρωσυμμετοχές, που σήμερα ελέγχεται από τον επιχειρηματία κ. Μίνωα Κυριακού, στερείται σήμερα δραστηριότητας και ουσιαστικά ο βασικότερος μέτοχός της αναμένει τη βελτίωση του γενικότερου κλίματος, προκειμένου να την επαναδραστηριοποιήσει στον χώρο των συμμετοχών.

Ειδικότερα στον κλάδο των κλωστών, που δοκιμάζεται από πολυετή και αδυσώπητη κρίση, λέγεται ότι υπάρχουν και άλλοι επιχειρηματίες οι οποίοι θα σκέφτονταν να χρησιμοποιήσουν μελλοντικά οι ίδιοι τα υπάρχοντα «οχήματα».

Η Επίλεκτος, για παράδειγμα, έχει ήδη επεκταθεί με αρκετό δυναμισμό στον χώρο των εναλλακτικών πηγών ενέργειας και στόχος της τώρα είναι το πώς θα καταφέρει, αν όχι να κλείσει, τουλάχιστον να περιορίσει την «τρύπα» της νηματουργίας (τα εκκοκκιστήρια είναι σε καλύτερη κατάσταση από τις νηματουργίες στην Ελλάδα). Επί του παρόντος μειώνει την παραγωγή της και προσπαθεί να «σπρώξει» αποθέματα.

Η Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου, με τη σειρά της, έχει διακόψει την παραγωγή νήματος και ως φετινό στόχο έχει τη δραστική μείωση του ζημιογόνου της αποτελέσματος. Αυτό, σε συνδυασμό με το ταμείο αρκετών εκατ. ευρώ που διαθέτει, δημιουργεί ενδεχομένως κάποια σενάρια για το μέλλον.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v