Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τι είπε ο πρωθυπουργός με νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς

Τις μεταρρυθμίσεις στα σύγχρονα σχολεία, τις προκλήσεις αλλά και τις πάγιες αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος συζήτησε ο Κ. Μητσοτάκης με οκτώ εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν φέτος μετά από θητεία 12 ή και περισσότερων ετών στην περιφέρεια ως αναπληρωτές.

Τι είπε ο πρωθυπουργός με νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε και συνομίλησε σήμερα Πέμπτη στο 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας με οκτώ εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν φέτος μόνιμα σε μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις μεταρρυθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος την τελευταία τριετία, στην καλύτερη παρακολούθηση των τεχνολογικών και επιστημονικών εξελίξεων για την εκπαιδευτική διαδικασία και στις ποικίλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε τη σημασία παρεμβάσεων που έχουν γίνει για την υποστήριξη του έμψυχου διδακτικού που υπηρετεί στις τάξεις, στόχοι που εξυπηρετήθηκαν μέσω των μόνιμων διορισμών 25.000 εκπαιδευτικών ύστερα από 12 χρόνια στασιμότητας, της δημιουργίας 1.100 οργανικών θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, της υλοποίησης προγραμμάτων επιμόρφωσης που έχουν βοηθήσει περίπου 125.000 δασκάλους και καθηγητές έως τώρα, αλλά και της διάθεση κονδυλίων ώστε πάνω από 500.000 νέοι και 160.000 εκπαιδευτικοί να αγοράσουν ηλεκτρονικές συσκευές όπως λάπτοπ ή τάμπλετ.

Πολλοί από τους εκπαιδευτικούς ανέφεραν ότι είχαν υπηρετήσει επί χρόνια σε σχολεία ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι, εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για το γεγονός ότι πλέον έχουν μονιμοποιηθεί και δεν βρίσκονται σε καθεστώς αβεβαιότητας ή συνεχών μετακινήσεων.

«Μονιμότητα και σταθερότητα για τους εκπαιδευτικούς»

«Μας δίνει ικανοποίηση το γεγονός ότι μπορέσαμε για πρώτη φορά, ύστερα από τόσα χρόνια, να κάνουμε σημαντικές προσλήψεις μόνιμου πια προσωπικού στην εκπαίδευση. Ειδικά όσον αφορά ανθρώπους οι οποίοι υπηρετούν την εκπαίδευση αλλά έπρεπε να έχουν αυτή τη μονιμότητα και τη σταθερότητα, στην οποία η μόνιμη πρόσληψη εκ των πραγμάτων οδηγεί. Και μέσα από αυτή τη συζήτηση να μου πείτε λίγο, έτσι, τελείως όπως τα αισθάνεστε, κυρίως τι μπορούμε να κάνουμε καλύτερα για να βοηθήσουμε τα σχολεία κι εσάς, τη δική σας προσωπική εξέλιξη», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

«Πάντα πίστευα και πιστεύω ακράδαντα ότι τα σχολεία μας είναι όσο καλά είναι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές μας. Και βέβαια και οι διευθύνσεις των σχολείων να μπορούν να στηρίζουν τις σχολικές μονάδες. Μια από τις μεγάλες καινοτομίες που ήθελα πάντα να εισαγάγω είναι η λίγο μεγαλύτερη αυτονομία στα σχολεία, αλλά και στους δασκάλους, στους καθηγητές μέσα στην τάξη. Να μπορούν να διδάσκουν το μάθημα όπως αυτοί κρίνουν ότι είναι πιο σωστό. Μέσα σε ένα -προφανώς- κανονισμένο πλαίσιο, αλλά με λίγο περισσότερη φαντασία και ευρηματικότητα, για να γίνεται και το μάθημα πιο ενδιαφέρον και να μπορεί να προσαρμόζεται η διαδικασία στις δυνατότητες, στα πλεονεκτήματα που έχει ο κάθε εκπαιδευτικός», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Ήμασταν 12 χρόνια, 15 χρόνια, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι. Πήγαμε παντού, εγώ είχα αφήσει το μωρό μου. Είναι και το θέμα της αβεβαιότητας. Και τώρα είμαι μόνιμη, δεν το πιστεύω», δήλωσε κατά τη διάρκεια τη συζήτησης η φιλόλογος Κωνσταντίνα Γαβριλιάδη.

«Δώδεκα χρόνια είμαι αναπληρώτρια. Τώρα είμαι μια από τις 25.000 προσλήψεις που έγιναν. Νιώθω πολύ χαρούμενη γι’ αυτό, υπάρχει μια σταθερότητα και δική μου και της οικογένειας ολόκληρης, γιατί έχω κι εγώ δύο μικρά παιδιά», είπε από την πλευρά της η νηπιαγωγός Αγνή Βιτσιώτη.

Ειδική αγωγή, νηπιαγωγεία, αμοιβές και μπούλινγκ

«Εκ του αποτελέσματος φαινόταν ότι υπηρετούσατε πάγιες και διαρκείς ανάγκες και προφανώς αυτή η αβεβαιότητα, του να μην ξέρεις πού θα βρεθείς τον επόμενο χρόνο, πρέπει να ήταν πολύ δύσκολη ψυχολογικά», απάντησε ο πρωθυπουργός, ο οποίος ζήτησε επιπλέον να μάθει συγκεκριμένα την εικόνα που έχουν οι εκπαιδευτικοί για τους διορισμούς στην ειδική αγωγή.

«Είναι η πρώτη φορά στην ειδική αγωγή που έγιναν μόνιμοι διορισμοί. Έχουμε, πλέον, ένα πιο σταθερό περιβάλλον. Το ανθρώπινο δυναμικό είναι πολλαπλασιαστής για όλες τις τάξεις. Έχουμε βάλει τα θεμέλια γιατί έχουμε σταθερότητα. Έχει σημείο αναφοράς ο μαθητής τον εκπαιδευτικό, η σχολική μονάδα οργανώνεται καλύτερα», ανέφερε ο Γιώργος Σταματάκος, ειδικός παιδαγωγός, ενώ σημείωσε παράλληλα τη σημασία που έχει το περιβάλλον σταθερότητας και στήριξης για τους γονείς. 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες που έχουν γίνει πράξη για την ποιοτική βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως η διετής φοίτηση στα νηπιαγωγεία και η διδασκαλία αγγλικών σε αυτές τις ηλικίες, η κατάρτιση 166 νέων προγραμμάτων σπουδών για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό της διδακτέας ύλης σε όλα τα μαθήματα, η ελεύθερη επιλογή βιβλίου για την ενθάρρυνση της ουσιαστικής μόρφωσης και την καταπολέμηση της τυφλής αποστήθισης, η θεσμοθέτηση των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» για τη διδασκαλία μαθημάτων όπως η ρομποτική, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή, και ο διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, τα οποία ανέρχονται πλέον σε 120.

«Θέλουμε περιέργεια, να διδάξουμε δεξιότητες και συμπεριφορές και όχι μόνο γνώση. Η γνώση δεν μπορεί να υποκατασταθεί ποτέ, αλλά το σχολείο πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από ένα μηχανισμό αναπαραγωγής μιας γνώσης που διδάσκει ο δάσκαλος ή ο καθηγητής. Και αυτά μπορούμε να τα κάνουμε πιο εύκολα στις μικρότερες ηλικίες», είπε ο πρωθυπουργός.

Κατά τη συζήτηση επισημάνθηκε η σημασία πρωτοβουλιών όπως η επέκταση των ωρών λειτουργίας ολοήμερων σχολείων, ώστε να υποστηρίζονται καλύτερα οι εργαζόμενοι γονείς.

Οι εκπαιδευτικοί ανέδειξαν αδυναμίες που υπάρχουν, όπως προβλήματα σε ορισμένα σχολικά συγγράμματα και κενά σε κτιριακές υποδομές. Επίσης, έγινε αναφορά στις αποδοχές των νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών, δεδομένου και του επιπρόσθετου φόρτου εργασίας που προκαλεί η διεύρυνση της θεματολογίας και των δραστηριοτήτων του σχολείου.

Εκτενής ανταλλαγή απόψεων έγινε σχετικά με τις προκλήσεις και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, με έμφαση στην ενδοσχολική βία, στον εκφοβισμό και στις επιπτώσεις της πανδημίας.

Στη συζήτηση έλαβαν επίσης μέρος οι εκπαιδευτικοί Γιώργος Αντωνόπουλος, Σταματίνα Αρβανίτη, Γεωργία Βράκα, Δημήτρης Γκίκας και Νίκος Σταθόπουλος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v