Το αντίδοτο στη διαπίστωση ότι ένα μεγάλο μέρος του παραγόμενου κυβερνητικού έργου δεν έχει γίνει επαρκώς αντιληπτό από την κοινωνία, αναζητούν στο Μέγαρο Μαξίμου.Η αίσθηση που υπάρχει στο πρωθυπουργικό περιβάλλον είναι ότι τα θετικά μηνύματα που εκπέμπονται και οι υλοποιούμενες μεταρρυθμίσεις δυσκολεύονται κάποιες φορές να φτάσουν στα αυτιά των πολιτών και αυτό εκ των πραγμάτων αποτελεί σοβαρό πρόβλημα, που αποτυπώνεται και στις δημοσκοπήσεις.
Αυτή η εικόνα εξηγεί, ως ένα βαθμό, και την έντονη κινητικότητα των τελευταίων ημερών: από τις στοχευμένες επισκέψεις - περιοδείες του πρωθυπουργού, έως τις αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το επικοινωνιακό μπαράζ μετάδοσης του θετικού αφηγήματος για την Ελλάδα της επόμενης μέρας από τα κορυφαία στελέχη.
Εντονότερο είναι το πρόβλημα στις νεότερες ηλικίες, όπου το χάσμα πληροφόρησης δείχνει μεγαλύτερο, όπως αποτυπώθηκε και στη χθεσινή ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στο TikTok, με θέμα τα φορολογικά μέτρα που αφορούν τους νέους και τις νέες. Όπως παραδέχθηκε ο ίδιος, «μετά τη ΔΕΘ είχαμε ρωτήσει τις νέες και τους νέους αν είχαν ενημερωθεί για τα φορολογικά μέτρα που ανακοινώσαμε. Οι περισσότεροι είτε δεν γνώριζαν καθόλου, είτε είχαν ελάχιστη ενημέρωση».
Τα μέτρα αυτά, που ψηφίστηκαν την περασμένη Παρασκευή, δεν έλαβαν τη δημοσιότητα που θα επιθυμούσε η κυβέρνηση, καθώς στην επικαιρότητα κυριάρχησαν άλλα ζητήματα, όπως οι εξελίξεις στα ενεργειακά, αλλά και οι αναταράξεις με τα ΕΛΤΑ.
Στο Μέγαρο Μαξίμου θεωρούν ότι στη βελτίωση του πολιτικού κλίματος θα συμβάλλει και η στιγμή που τα μέτρα θα αρχίσουν να αποτυπώνονται χειροπιαστά στο πορτοφόλι των πολιτών. Έτσι, οι επόμενες εβδομάδες θεωρούνται κομβικές, με την έκτακτη ενίσχυση των 250 ευρώ στους χαμηλοσυνταξιούχους και την επιστροφή ενός ενοικίου, ενώ από τις αρχές του νέου έτους θα φανούν στην πράξη και οι αυξήσεις εισοδημάτων που προκύπτουν από τα μέτρα της Θεσσαλονίκης.
Η κυβέρνηση επενδύει πολλά στη «χειροπιαστή απόδοση» αυτών των πολιτικών, όταν δηλαδή οι πολίτες αντιληφθούν τα οφέλη της ασκούμενης πολιτικής.
Επικοινωνιακή αντεπίθεση
Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιχειρεί να ενισχύσει προσωπικά την επαφή του με τους πολίτες. Μετά τη Ροδόπη, σήμερα επισκέπτεται την Ελευσίνα, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει ζωντανή τη σχέση του με την κοινωνία και να κεφαλαιοποιήσει την υψηλή – αν και μειωμένη σε σχέση με παλαιότερα – αποδοχή που του αποδίδουν οι δημοσκοπήσεις.
Η στρατηγική αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη επικοινωνιακή αντεπίθεση, με τον πρωθυπουργό να δηλώνει παρών στην καθημερινότητα του κόσμου, επιδιώκοντας άμεσες λύσεις στα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών.
Στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκονται ήδη και προτάσεις για ένα νέο πλέγμα μέτρων με στόχο την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος. Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη διάθεση περισσότερων κατοικιών στην αγορά και κίνητρα για ανακαινίσεις ή αξιοποίηση ανενεργών ακινήτων.
Το ζητούμενο για το Μέγαρο Μαξίμου είναι σαφές: η κυβέρνηση μπορεί να έχει παράξει έργο, αλλά πρέπει να βρει τον τρόπο να το επικοινωνήσει πειστικά. Η μάχη αυτή καθορίζει σε μεγάλο βαθμό πώς θα αποτιμηθεί πολιτικά στο τέλος της τετραετίας το κυβερνητικό έργο, σε μια συγκυρία που η κοινωνία αναζητά απτά αποτελέσματα.
Την ίδια ώρα, στο εσωτερικό της ΝΔ το ενδιαφέρον στρέφεται και στις εσωκομματικές εκλογές που έχουν προγραμματιστεί για τις 23 Νοεμβρίου. Η διαδικασία, που αφορά την ανάδειξη νέων κομματικών οργάνων σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, θεωρείται κρίσιμη για την ανανέωση των δομών του κόμματος και την κινητοποίηση της κομματικής βάσης.
Στο Μέγαρο Μαξίμου επιδιώκουν η διαδικασία να διεξαχθεί σε ήρεμο κλίμα, χωρίς εσωτερικές εντάσεις, προκειμένου να σταλεί μήνυμα ενότητας, στην τελική ευθεία για τις εθνικές κάλπες. Ταυτόχρονα, επιδιώκεται η εκλογική αναμέτρηση να λειτουργήσει ως ευκαιρία επανεκκίνησης της ΝΔ στη βάση του κόμματος, με στόχο τη μεγαλύτερη συμμετοχή των μελών και την περαιτέρω προσέγγιση κυβέρνησης και κοινωνίας.