Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ryanair: Στέλνει στα δικαστήρια την Κομισιόν

Στα δικαστήρια στέλνει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ιρλανδική Ryanair, ο δεύτερος σε μέγεθος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους στην Ευρώπη μετά την EasyJet, επειδή δεν κατάφερε να πάρει πίσω τις παράνομες ενισχύσεις του ελληνικού δημοσίου προς την Ολυμπιακή Αεροπορία και άλλους κρατικούς αερομεταφορείς.

Στα δικαστήρια στέλνει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ιρλανδική Ryanair, ο δεύτερος σε μέγεθος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους στην Ευρώπη μετά την EasyJet, επειδή δεν κατάφερε να πάρει πίσω τις παράνομες ενισχύσεις του ελληνικού δημοσίου προς την Ολυμπιακή Αεροπορία και άλλους κρατικούς αερομεταφορείς.

Σε μια εξαιρετικά σκληρή ανακοίνωση της Ryanair, που βρίσκεται εδώ και χρόνια σε αντιδικία με την Κομισιόν, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι η τελευταία δεν έχει καταφέρει να πάρει πίσω τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις σε κρατικούς αερομεταφορείς όπως η Ολυμπιακή, η Air France, η Alitalia και η Lufthansa, αλλά έχει βάλει στο στόχαστρο τις εταιρείες χαμηλού κόστους και τους άλλους περιφερειακούς ”παίκτες”.

Στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία πριν από λίγες ημέρες αποφάσισε να μην επιτρέψει στη Ryanair να εξαγοράσει την ανταγωνίστρια ιρλανδική εταιρεία Aer Lingus, δεν απάντησαν στις αιτιάσεις του ιρλανδικού ομίλου. Πάντως, κατά ... σύμπτωση, σήμερα το απόγευμα η Κομισιόν ανακοίνωσε την έναρξη σειράς ερευνών για παράνομες κρατικές ενισχύσεις σε αεροδρόμια της Γερμανίας (Βερολίνου και Ντόρντμουντ), Σουηδίας (Νορκοπινγκ) και Φινλανδίας (Ταμπερε Πιρκαλα). Υπενθυμίζεται ότι το 2002 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ξεκινήσει αντίστοιχη διαδικασία για τυχόν παράνομες κρατικές ενισχύσεις από το Βέλγιο προς την Ryannair η οποία χρησιμοποιεί ως κόμβο για την Ευρώπη το αεροδρόμιο ”Σαρλερουά” των Βρυξελλών.

”Φαίνεται ότι πάντοτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εφαρμόζει διαφορετικό κανόνα για τις ακριβές αεροπορικές εταιρείες και τους κρατικούς αερομεταφορείς και διαφορετικό για τις εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair και πολλές άλλες τοπικές επιχειρήσεις ή μικρότερα αεροδρόμια που προσφέρουν ανταγωνισμό και χαμηλού κόστους εισιτήρια στο κοινό”, αναφέρει η ανακοίνωση του ιρλανδικού ομίλου.

”Η Κομισιόν ανησυχεί περισσότερο για την προστασία μη αποδοτικών κρατικών αερομεταφορέων και κομβικών αεροδρομίων και λιγότερο για την προώθηση του ανταγωνισμού και την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών” προσθέτει.

Η Ryanair ”δεν έχει άλλη εναλλακτική λύση από τη προσφυγή κατά της Κομισιόν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ώστε να διερευνηθεί η αποτυχία της να ελέγξει τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις”. Η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται ”βέβαιη ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα αναγκάσει την Κοσισιόν να πράξει το καθήκον της απέναντι στις εθνικές κυβερνήσεις που συνεχίζουν να προστατεύουν τις μη αποδοτικές κρατικές αεροπορικές εταιρείες”.

Η διοίκηση του ιρλανικού αερομεταφορέα υποστηρίζει ότι από το 2005 έχει καταθέσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσφυγές για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις στην Ολυμπιακή, την Lufthansa, την Air France και την Alitalia. ”Οι κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Ιταλίας έχουν επανειλλημένα ενισχύσει με σημαντικά ποσά τις προβληματικές κρατικές εταιρείες αερομεταφορών Ολυμπιακή και Alitalia” αναφέρεται στην ανακοίνωση.

”Η ιταλική κυβέρνηση ετοιμάζεται να διαγράψει χρέη εκατοντάδων εκατομμυρίων προκειμένου να καταστήσει την Alitalia ελκυστική σε υποψήφιους αγοραστές, ενώ η ελληνική κυβέρνηση δεν επέστρεψε ποτέ την ύψους αρκετών εκατομμυρίων παράνομη κρατική ενίσχυση στην Ολυμπιακή”

Κατά τη διοίκηση της Ryanair, ”η γερμανική κυβέρνηση επέτρεψε στο υπό κρατικό έλεγχο αεροδρόμιο του Μονάχου να γράφει ζημιές 50 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση σε ένα νεό τέρμιναλ που κατασκευάστηκε αποκλειστικά για τη Lufthansa”.

Κατά την ιρλανδική εταιρεία, ”την ίδια στιγμή η Κομισιόν διερευνά μικρότερα τοπικά ή δευτερευούσης σημασίας αεροδρόμια όπως το Σαρλερουά που προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές στους αερομεταφορείς, όπως η Ryanair, που είναι προετοιμασμένοι να προσφέρουν μεγάλη αύξηση της κίνησης σ’ αυτά τα αεροδρόμια τα οποία σε διαφορετική περίπτωση θα υπολειτουργούσαν”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v