Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Volkswagen: «Πνίγεται» στα... καυσαέρια του σκανδάλου

Πανευρωπαϊκή έρευνα στις αυτοκινητοβιομηχανίες ζητά ο Μισέλ Σαπέν. Στο "μικροσκόπιο" των αρχών της Ν. Κορέας τρία μοντέλα diesel της VW. "Παίζεται" η φήμη της γερμανικής βιομηχανίας αυτοκινήτων, προειδοποιεί ο Ζίγκμαρ Γκάμπριελ.

Volkswagen: «Πνίγεται» στα... καυσαέρια του σκανδάλου

Μεγάλες διαστάσεις παίρνει το σκάνδαλο με τη νόθευση στα tests για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων της Volkswagen, με τη Γαλλία να ζητά πανευρωπαϊκή έρευνα που θα επεκτείνεται και στις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τη Νότια Κορέα να γνωστοποιεί ότι ξεκινά έρευνα σε ορισμένα μοντέλα diesel της VW και το θέμα να βάζει σε κίνδυνο τη φήμη της ίδιας της Γερμανίας.

Η Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) γνωστοποίησε την Παρασκευή πως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, η Volkswagen, χρησιμοποίησε λογισμικό που εξαπάτησε τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές σε ό,τι αφορά στη μέτρηση τοξικών ρύπων και ότι ενδέχεται να της επιβληθεί πρόστιμο έως και 18 δισ. δολαρίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες των μέσων ενημέρωσης, το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης έχει ξεκινήσει έρευνα για τους ισχυρισμούς αυτούς, που καλύπτουν αρκετά μοντέλα diesel της VW και της Audi, περιλαμβανομένων του Audi A3, του VW Jetta, του Beetle, του Golf και του Passat.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Group of America, Michael Horn, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για το λανσάρισμα του νέου Passat, παραδέχθηκε ότι «η εταιρεία μας υπήρξε ανέντιμη απέναντι στην EPA (Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος) και στο συμβούλιο της California Air Resources, και απέναντι σε όλους εσάς και τα κάναμε τελείως θάλασσα». «Πρέπει να διορθώσουμε την κατάσταση με την κυβέρνηση, με το κοινό, με τους πελάτες μας, με τους υπαλλήλους μας και εξίσου σημαντικό με τους dealers μας», συμπλήρωσε.

H γερμανική εφημερίδα Tagespiegel έγραψε την Τρίτη ότι ο CEO της Volskwagen θα αντικατασταθεί από τον CEO της Porsche, Μatthias Muller. Εκπρόσωπος της Volkswagen χαρακτήρισε το δημοσίευμα "γελοίο".

Σημειώνεται ότι χθες η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt χαρακτήρισε το σκάνδαλο «μια καταστροφή για ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία», ενώ ήδη υπάρχουν φωνές που θέλουν το θέμα να τεθεί στην Bundestag. Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, εξέφρασε ανησυχία ότι το σκάνδαλο θα μπορούσε να βλάψει τη «δικαίως εξαιρετική φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας», ενώ ο πρόεδρος του Euro Inteligence, Wolfgang Munchau, προειδοποίησε πως θα υπάρξουν και οικονομικές επιπτώσεις.

11 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό

Η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ανακοίνωσε σήμερα ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ, σε μία υπόθεση που αναμένεται να επιβαρύνει σημαντικά τον ετήσιο ισολογισμό της εταιρείας.

Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου", αναφέρεται σε ανακοίνωση της Volkswagen, της μητρικής εταιρείας της μάρκας VW, αλλά και των Audi, Skoda, Seat και Porche. Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ.

Η παραποίηση, με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρρυπαντικών ελέγχων, αφορά τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, κατά συνέπεια, "περί τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως", διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.

Η Volkswagen δίνει στην ανακοίνωσή της τη διαβεβαίωση ότι εργάζεται εντατικά για την αποκατάσταση των ανωμαλιών με τη λήψη τεχνικών μέτρων.

Έρευνα σε Ευρώπη και Ασία

Εν τω μεταξύ, σήμερα, ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μισέλ Σαπέν, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Europe 1 δήλωσε πως πρέπει να υπάρξει έρευνα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για το σκάνδαλο της Volkswagen, τονίζοντας πως η έρευνα αυτή θα πρέπει να επεκταθεί και στις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να καθησυχαστεί ο κόσμος.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη δηλώσει πως βρίσκεται σε επαφή με τη VW και τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές, όμως είναι πολύ νωρίς για να πει κανείς αν υπάρχει πρόβλημα και με αυτοκίνητα της VW στην Ευρώπη.

Το σκάνδαλο πέρασε και στην άλλη όχθη του Ειρηνικού, με τη Νότια Κορέα να γνωστοποιεί πως ξεκινά έρευνα για 4.000-5.000 αυτοκίνητα Jetta, Golf και Audi A3 που κατασκευάστηκαν το 2014 και 2015, ενώ θα εξετάσει το ενδεχόμενο ανάκλησης των οχημάτων αυτών μετά την έρευνα. «Αν οι αρχές της Νότιας Κορέας βρουν προβλήματα στα αυτοκίνητα diesel της VW, τότε η έρευνα μπορεί να επεκταθεί σε όλα τα γερμανικά αυτοκίνητα diesel», δήλωσε στο Reuters ο υποδιευθυντής του υπουργείου Περιβάλλοντος της Ν. Κορέας, Park Pan-kyu.

Υποβάθμιση προβλέψεων

Εξάλλου, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι μειώνει τους οικονομικούς στόχους του ομίλου για το τρέχον έτος, καθώς «έβαλε στην άκρη» 6,5 δισ. ευρώ για προβλέψεις αυτό το τρίμηνο προκειμένου να καλυφθούν κόστη που σχετίζονται με το σκάνδαλο.

Ο γερμανικός όμιλος δήλωσε πως «δεν ανέχεται παραβιάσεις της νομοθεσίας» και δεσμεύτηκε να κρατά ενήμερο το κοινό για την πρόοδο των ερευνών.

Πλήρη διαφάνεια ζητά η Μέρκελ

Η γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ ζήτησε από την Volkswagen «πλήρη διαφάνεια» και γρήγορες εξηγήσεις, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε πως έλεγε ψέματα για το επίπεδο των εκπομπών ρύπων ορισμένων από τα αυτοκίνητά της.

«Με δεδομένη τη δύσκολη κατάσταση, το θέμα είναι τώρα να επιδειχθεί πλήρης διαφάνεια, να ξεκαθαρίσει ολόκληρη η υπόθεση», δήλωσε η Μέρκελ σε δημοσιογράφους στο Βερολίνο.

Η καγκελάριος υπογράμμισε πως ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ βρίσκεται «σε στενή επαφή» με τον όμιλο του Βόλφσμπουργκ στη βόρεια Γερμανία, που ήταν μέχρι τώρα ένα καύχημα της γερμανικής βιομηχανίας.

Ο Ντόμπριντ είχε από χθες συνομιλίες με τον επικεφαλής της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν, ο οποίος βρίσκεται στο εδώλιο του κατηγορουμένου, σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο.

«Ο υπουργός Μεταφορών βρίσκεται σε στενή επαφή με την εταιρεία, την Volkswagen. Και ελπίζω ότι τα γεγονότα θα τεθούν στο τραπέζι το συντομότερο δυνατόν», τόνισε η καγκελάριος Μέρκελ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v