Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ευρωβουλή: Ζητά στροφή στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές

Το συνολικό μερίδιο των διασυνοριακών εμπορευματικών μεταφορών από τις εσωτερικές πλωτές οδούς της Ευρώπης είναι 54% στον διάδρομο Ρήνου-Άλπεων, 35% στη Βόρεια Θάλασσα – Μεσογειακός διάδρομος και 38% στον διάδρομο Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής.

Ευρωβουλή: Ζητά στροφή στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές

Η στροφή προς τις εσωτερικές πλωτές μεταφορές στην ΕΕ είναι απαραίτητη για τη μείωση της οδικής συμφόρησης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καθώς και για τη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου συστήματος μεταφορών, τόνισαν σήμερα τα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Σε ψήφισμα σχετικά με τις μελλοντικές πλωτές μεταφορές στην Ευρώπη, που εγκρίθηκε με 44 ψήφους υπέρ και 3 αποχές, σημειώνεται ότι οι εσωτερικές πλωτές οδούς μεταφορών αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό μέρος των εμπορευματικών μεταφορών στην ΕΕ που φτάνει μόλις το 6,1%, ενώ οι οδικές μεταφορές αποσπούν μερίδιο 76,3% και ο σιδηρόδρομος 17,6% αντίστοιχα, μεταδίδει η ΕΡΤ.

Το σχέδιο ψηφίσματος, που αναμένεται να εγκριθεί από την πρώτη Ολομέλεια του ΕΚ τον Σεπτέμβριο, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καταστήσει τον τομέα των μεταφορών πιο πράσινο και να αναπτύξει εναλλακτικά καύσιμα και μεθόδους προώθησης για τη ναυτιλία. Οι εναλλακτικές λύσεις θα μπορούσαν να γίνουν ευρέως διαθέσιμες, προσιτές και πιο ελκυστικές από τις συμβατικές προωθήσεις μέσω μέτρων, όπως φορολογικά κίνητρα με μείωση ή μηδενικός φορολογικός συντελεστής για τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από την ακτή.

Η ψηφιοποίηση και η συλλογή δεδομένων μπορούν επίσης να συμβάλουν σε ένα καθαρότερο περιβάλλον και λιγότερη συμφόρηση στα λιμάνια, με αποτέλεσμα λιγότερες εκπομπές από τις εσωτερικές πλωτές μεταφορές. Επισημαίνοντας την ανάγκη για μια στρατηγική για ψηφιακές και αυτοματοποιημένες τεχνολογίες οι ευρωβουλευτές σημείωσαν ότι πρέπει να επιτευχθεί ένα σύγχρονο, συνδεδεμένο και αυτοματοποιημένο σύστημα μεταφοράς έως το 2035 το αργότερο.

Για να καταστεί δυνατή η στροφή προς έναν κλιματικό ουδέτερο τομέα εσωτερικών πλωτών οδών, απαιτούνται πρόσθετοι πόροι. Για να γεφυρωθεί το κενό χρηματοδότησης που πλησιάζει τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ, καλείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δημιουργήσει ένα ειδικό ευρωπαϊκό ταμείο εσωτερικής ναυσιπλοΐας για βιώσιμη μετάβαση. Θα πρέπει να συμπληρώνει τα υφιστάμενα αποθεματικά κεφάλαια με σημαντικές πρόσθετες χρηματοδοτικές συνεισφορές από ευρωπαϊκά και εθνικά χρηματοδοτικά μέσα, καθώς και ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις.

Η Ολλανδέζα εισηγήτρια του ΕΚ Καρολίν Νάτγκεγκαλ δήλωσε πως η εσωτερική ναυσιπλοΐα είναι πολύ σημαντική για πολλές χώρες της ΕΕ, καθώς το συνολικό μερίδιο των διασυνοριακών εμπορευματικών μεταφορών από τις εσωτερικές πλωτές οδούς της Ευρώπης είναι 54% στον διάδρομο Ρήνου-Άλπεων, 35% στη Βόρεια Θάλασσα – Μεσογειακός διάδρομος και ακόμη 38% στον διάδρομο Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής.

Επιπλέον, η Ευρώπη διαθέτει πολύ διαφορετικούς στόλους εσωτερικών σκαφών, γεγονός που καθιστά αυτή τη μεταφορά πολύ βολική για τη μεταφορά διαφορετικών τύπων και ποσοτήτων φορτίου σε διαφορετικούς προορισμούς είτε σε μεγάλες είτε σε μικρές πλωτές οδούς. Επομένως, είναι ζωτικής σημασίας να προωθηθεί η ολοκλήρωση του δικτύου εσωτερικών πλωτών οδών και να καταστεί ο τομέας πιο πράσινος, πιο ψηφιακός και κατάλληλος για το μέλλον» κατέληξε η ίδια.

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v