Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κίνδυνο χρεοκοπίας αντιμετωπίζουν οι μικρές αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης

Ιδίως σε Κεντρική, Νότια και Ανατολική Ευρώπη. Η πτώχευση χτυπά την πόρτα μικρομεσαίων παικτών και ανοίγει την όρεξη των μεγάλων. Η ενεργειακή κρίση για όλους δεν αφήνει περιθώρια για γενναίες διασώσεις τύπου πανδημίας.

Κίνδυνο χρεοκοπίας αντιμετωπίζουν οι μικρές αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης

Οι πιο αδύναμες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο κατάρρευσης αυτό τον χειμώνα, καθώς oι χώρες διέσωσαν μεν τους αερομεταφορείς από την κρίση του Covid αλλά τώρα επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους αλλού, εν μέσω αυξανόμενου πληθωρισμού, σύμφωνα με αναλυτές της Sanford C. Bernstein που επικαλείται το Bloomberg.

Η πανδημία έφερε μόλις λίγες πτωχεύσεις και πολλά πακέτα διάσωσης αεροπορικών εταιρειών, ωστόσο τώρα οι αερομεταφορείς συμπιέζονται τόσο από το υψηλότερο κόστος καυσίμων και εργασίας όσο και από την εποχιακή μείωση των ταξιδιών. Κι αυτό ακριβώς τη στιγμή που οι κυβερνήσεις παλεύουν να βρουν λύσεις για τους αυξανόμενους λογαριασμούς ενέργειας των νοικοκυριών.

Οι μικρότερες εταιρείες στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη θα είναι πιο ευάλωτες, δήλωσαν οι αναλυτές Alex Irving και Clementine Flinois επικαλούμενοι ένα νέο μοντέλο για την αξιολόγηση του κινδύνου χρεοκοπίας ανάλογα με τα επίπεδα ανταγωνιστικότητας και χωρητικότητας, τα δίκτυα δρομολογίων και το πιθανό κόστος από τη μίσθωση και αντικατάσταση αεροπλάνων.

Οι έξι κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν αμελητέο κίνδυνο, συνεχίζει η Bernstein, με τις εταιρείες χαμηλού κόστους Ryanair, EasyJet και Wizz Air να διατηρούν την πιστοληπτική τους ικανότητα και τους ομίλους Air France-KLM, IAG και Lufthansa να μπορούν να βασιστούν στην κρατική βοήθεια εάν χρειαστεί.

Στις πιο εκτεθειμένες αεροπορικές εταιρείες συγκαταλέγεται μία από την Κύπρο και δύο από την Αλβανία, καθώς και εταιρείες με έδρα τη Λευκορωσία, τη Βουλγαρία, την Τσεχία, τη Γεωργία, τη Μολδαβία και τη Ρουμανία.

Αυτό θα ευνοήσει τους ισχυρότερους παίκτες στην Ανατολική Ευρώπη, κυρίως τη Wizz και τη Ryanair με έδρα τη Βουδαπέστη, καταλήγει η Bernstein, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να εξαπλωθούν σε αγορές που θα μείνουν ορφανές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v