Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Φρένο στην αύξηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023

Αναμένονται περίπου 13 εκατ. νέα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα παγκοσμίως στους δρόμους φέτος. Σημαντική αύξηση πωλήσεων αλλά όχι με τους φρενήρεις ρυθμούς της τελευταίας διετίας. Το ζήτημα των δημόσιων φορτιστών και η δεσπόζουσα θέση της Κίνας.

Φρένο στην αύξηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σπάνε νέα ρεκόρ, όμως ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνεται, διαπιστώνει το Bloomberg στην ετήσια έκθεσή του για τον κλάδο.

Η προτίμηση σε ηλεκτρικά οχήματα (EV) αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται το 2023, αλλά με ελαφρώς πιο αργό ρυθμό απ' ό,τι τα δύο τελευταία χρόνια. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν από 3,2 εκατομμύρια το 2020 σε περισσότερα από 10 εκατομμύρια το 2022. Συνολικά για φέτος αναμένονται 13,6 εκατομμύρια πωλήσεις επιβατικών υβριδικών οχημάτων, με το 75% των οποίων να είναι πλήρως ηλεκτρικά.

Η Κίνα πρόκειται να κυριαρχήσει ξανά στους σχετικούς πίνακες πωλήσεων. Στη χώρα πωλήθηκαν 8 εκατομμύρια επιβατικά EV, παρά τη σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων. Οι ΗΠΑ είναι έτοιμες για μεγάλο breakout, χάρη στον συνδυασμό της νέας παραγωγικής ικανότητας και των ομοσπονδιακών φορολογικών πιστώσεων. Με περίπου 1,6 εκατομμύρια πωλήσεις plug-in οχημάτων το 2023, θα εξακολουθούν να είναι πολύ πίσω από την Ευρώπη, αλλά το χάσμα αρχίζει να μειώνεται.

Η ανάπτυξη θα είναι μέτρια στην Ευρώπη, τη στιγμή που οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες περιμένουν να αυστηροποιηθούν και πάλι οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων το 2025 και ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές διεκδικούν ικανό μερίδιο στην περιοχή.

Σήμερα κυκλοφορούν 27 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους παγκοσμίως, και αναμένεται να ξεπεράσουν τα 40 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του έτους. Πρόκειται μόλις για το 3% του παγκόσμιου στόλου οχημάτων, ωστόσο αποτελεί τεράστιο άλμα σε σχέση με το λιγότερο από 1% στα τέλη του 2020. Τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, είναι ομολογουμένως ένας από τους μοχλούς της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης.

Επίσης, οι πωλήσεις φορτηγών μηδενικών εκπομπών θα συνεχίσουν να αυξάνονται, πιθανώς πάνω από 80% σε σχέση με το 2022. Από το 2020 οι πωλήσεις τους έχουν σχεδόν τετραπλασιαστεί, σε μια αρκετά στάσιμη αγορά. Τα επαγγελματικά οχήματα χρησιμοποιούνται πολύ πιο εντατικά από τα επιβατικά αυτοκίνητα, επομένως η ηλεκτροκίνησή τους μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες μειώσεις τόσο των εκπομπών όσο και της ζήτησης πετρελαίου.

Η Κίνα πρόκειται να παραμείνει ο ηγέτης στις πωλήσεις, με περίπου διπλάσια ηλεκτρικά φορτηγά σε σύγκριση με την Ευρώπη. 

Επίσης, αξιοσημείωτο είναι ότι ο αριθμός των δημόσιων σταθμών φόρτισης θα φτάσει τα 4,1 εκατομμύρια παγκοσμίως το 2023, δηλαδή θα προστεθούν επιπλέον 1,3 εκατ. εγκαταστάσεις στις ήδη υπάρχουσες.

Η μοίρα της παγκόσμιας ανάπτυξής τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κινεζική βιομηχανία, η οποία έχει εγκαταστήσει τεράστιο αριθμό φορτιστών. Η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική είναι πολύ πιο πίσω, αλλά θα σημειώσουν επίσης χρονιά ρεκόρ στο είδος. Θέματα σύνδεσης δικτύου θα συνεχίσουν να αποτελούν ένα από τα εμπόδια για την ταχύτερη ανάπτυξη των δημόσιων φορτιστών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v