Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

BMW: Επένδυση €700 εκατ. για παραγωγή ηλεκτρικών Mini στη Βρετανία

Φιλόδοξα σχέδια για το ιστορικό εργοστάσιο της Οξφόρδης, με κινεζικές μπαταρίες και κρατική επιδότηση. «Χωρίς την Κίνα δεν πιάνουμε τον στόχο μηδενικών εκπομπών», λέει η υπ. Βιομηχανίας.

BMW: Επένδυση €700 εκατ. για παραγωγή ηλεκτρικών Mini στη Βρετανία

Επένδυση 600 εκατομμυρίων στερλινών (700 εκατ. ευρώ) για την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών Mini στη Βρετανία ανακοίνωσε η BMW.

«Υποστηριζόμενη από τη βρετανική κυβέρνηση», αναφέρει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η κίνηση θα βοηθήσει στην εξασφάλιση θέσεων εργασίας στο εργοστάσιο παραγωγής της Οξφόρδης και στις εγκαταστάσεις συμπίεσης αμαξώματος στο Σουίντον, γράφει ο Guardian.

Ο Μίλαν Νεντέλκοβιτς, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW και υπεύθυνος για την παραγωγή, δηλώνει: «Με τη νέα επένδυση θα αναπτύξουμε το εργοστάσιο της Οξφόρδης για την παραγωγή της νέας γενιάς ηλεκτρικών Mini και θα χαράξουμε τον δρόμο για την αμιγώς ηλεκτρική κατασκευή αυτοκινήτων στο μέλλον».

Από το 2026, το εργοστάσιο της Οξφόρδης θα κατασκευάζει δύο νέα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα – το 3θυρο Mini Cooper και το συμπαγές crossover Mini Aceman. Μέχρι το 2030 ο όγκος παραγωγής θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικός.

Η Οξφόρδη κατασκευάζει επί του παρόντος το υπάρχον Mini Electric, καθώς και τις 3-θυρες, 5-θυρες και Clubman εκδόσεις του κλασικού βρετανικού αυτοκινήτου.

Η Στέφανι Βουρστ, επικεφαλής της Mini, υπογραμμίζει: «Η Οξφόρδη ήταν και παραμένει η καρδιά της Mini. Χαίρομαι που τα δύο νέα, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα θα παράγονται στην Οξφόρδη, επιβεβαιώνοντας την πορεία μας προς ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον. Η συνεχιζόμενη υψηλή ζήτηση για εγχώρια οχήματα χωρίς εκπομπές ρύπων δείχνει το άνοιγμα της παγκόσμιας κοινότητας Mini στην ηλεκτροκίνηση, την οποία θα εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο τρόπο».

 

Με κινεζική και κυβερνητική χείρα βοήθειας

Η βρετανική κυβέρνηση υποστηρίζει την BMW στην κατασκευή ηλεκτρικών Mini στην Οξφόρδη, χωρίς να επιμένει στην εγχώρια προέλευση των μπαταριών, δήλωσε η υπουργός Βιομηχανίας και Ενέργειας Κέμι Μπάντενοχ, παραπέμποντας στην εξάρτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας από την Κίνα, γράφει το Bloomberg.

Η Βρετανία θα διαφοροποιήσει την αλυσίδα εφοδιασμού όσο το δυνατόν περισσότερο και θα σταματήσει να μπλοκάρει εξαρτήματα από συγκεκριμένες χώρες, δήλωσε η υπουργός, μετά την ανακοίνωση της BMW για την αναζωογόνηση της παραγωγής ηλεκτρικών Mini το 2026.

«Αυτή τη στιγμή, η Κίνα είναι επικεφαλής αυτής της τεχνολογίας, επομένως δεν θα μπορέσουμε να φτάσουμε στον στόχο των μηδενικών εκπομπών απαγορεύοντας εντελώς τα κινεζικά προϊόντα», είπε ερωτηθείσα εάν υπάρχει υπερβολική εξάρτηση στην εφοδιαστική αλυσίδα ηλεκτρικών οχημάτων. «Δεν είναι δυνατόν να εξαιρεθούν προϊόντα κινεζικής παραγωγής από το οικοσύστημα των μπαταριών».

Η BMW δεν έχει αποσαφηνίσει τη στρατηγική της για την προμήθεια μπαταριών για τα ηλεκτρικά Mini EV επόμενης γενιάς, ωστόσο το νεότερο μοντέλο με μπαταρίες αναπτύχθηκε από κοινού με την κινεζική Great Wall Motor, στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας στην επαρχία Jiangsu, με την κινεζική Svolt Energy Technology να προμηθεύει τις μπαταρίες.

Η Μπάντενοχ αρνήθηκε να σχολιάσει το επίπεδο της κυβερνητικής επιδότησης για την επένδυση της BMW στην Οξφόρδη. Τον Ιούλιο, ο ινδικός όμιλος Tata, μητρική της Jaguar Land Rover, ανακοίνωσε ότι προχωρά το πρότζεκτ εργοστασίου κυψελών μπαταρίας στο Σόμερσετ, ύψους 4 δισ. στερλινών, το οποίο υποστηρίζεται από ένα κυβερνητικό πακέτο 500 εκατ. στερλινών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v