Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η Pepsi ξεπερνά σε αξία την Coca Cola χάρη στο καλάθι των σνακ της

Προβλέψεις της Jefferies για χρηματιστηριακή ιστορική ανατροπή στον κλάδο ποτών και αναψυκτικών της Wall Street. Με οδηγό τη θυγατρική της PepsiCo που έχει επενδύσει δεκάδες δισ. σε δημοφιλή σνακ, όπως τα τσιπς Lay's και Doritos και η βρώμη Quaker.

Η Pepsi ξεπερνά σε αξία την Coca Cola χάρη στο καλάθι των σνακ της

Η PepsiCo πρόκειται να αναλάβει τα ηνία ως η μεγαλύτερη εταιρεία ποτών και αναψυκτικών στις ΗΠΑ σε όρους αξίας αγοράς, αντικαθιστώντας την εμβληματική Coca-Cola που είναι σχεδόν μόνιμη πρωταθλήτρια του κλάδου τουλάχιστον εδώ και δύο δεκαετίες.

Αυτό εκτιμούν αναλυτές της Wall Street, όπως ο Kaumil Gajrawala της Jefferies, ο οποίος αποκαλεί την PepsiCo ως την «πιο ανθεκτική επιχείρηση του κλάδου», γράφει το Bloomberg. Προβλέπει, ειδικότερα, ότι οι μετοχές της θα αυξηθούν περισσότερο από 20% τον επόμενο χρόνο στα 203 δολάρια, για μια χρηματιστηριακή αξία 279 δισ. δολαρίων, έναντι εκτιμήσεων για κεφαλαιοποίησης περίπου 277 δισ. δολ. της ανταγωνιστικής Coca-Cola.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, εκτός από μια μέρα το 2020, η αξία της PepsiCo δεν επισκίασε ποτέ την αξία της Coca-Cola από το 2006. Στα 246 δισ. δολάρια περίπου σήμερα, η κεφαλαιοποίηση της Coca-Cola είναι σχεδόν 15 δισ. δολ. πάνω από την PepsiCo.

 

Η Coca-Cola διατηρεί εδώ και καιρό την πρώτη θέση εν μέρει λόγω του ισχυρού χαρτοφυλακίου επωνυμιών της και του ρεκόρ αύξησης πωλήσεων. Όμως, η επιχείρηση τροφίμων και σνακ της PepsiCo, που συμπεριλαμβάνει τα πατατάκια Lay's, τα τσιπς τορτίγιας Doritos και τα προϊόντα βρώμης Quaker, έχει γίνει βασικός παράγοντας διαφοροποίησης. Ο Gajrawala αναμένει ότι η θυγατρική Frito-Lay της PepsiCo στη Βόρεια Αμερική θα συνεχίσει να έχει καλύτερη απόδοση από άλλα προϊόντα της. Εν τω μεταξύ, η Coca-Cola είναι αποκλειστικά εταιρεία ποτών.

Για την PepsiCo, «οι τεράστιες επενδύσεις των τελευταίων ετών αποφέρουν αποτελέσματα και αναμένουμε να επιταχυνθούν οι αποδόσεις», έγραψε σε σημείωμα προς τους πελάτες, τονίζοντας ότι η εταιρεία έχει επενδύσει περίπου 60 δισ. δολάρια την τελευταία πενταετία προκειμένου να κάνει τις λειτουργίες της πιο αποτελεσματικές, να αυξήσει την παραγωγικότητα και να ενισχύσει το εμπορικό σήμα της.

Ο αναλυτής υπογραμμίζει την ικανότητα της PepsiCo να αναπτύσσεται σε δύσκολες οικονομικές περιόδους, όπως στον απόηχο της πανδημίας. Θεωρεί ότι είναι η εταιρεία ποτών και προϊόντων οικιακής χρήσης με τις μεγαλύτερες πιθανότητες να αυξήσει τα κέρδη της έως και σε διψήφιο ποσοστό τα επόμενα τρία χρόνια.

Εν τω μεταξύ, τα περιθώρια αναβάθμισης της αποτίμησης της Coca-Cola είναι περιορισμένα, ως έναν βαθμό και εξαιτίας ανοιχτής φορολογικής διαμάχης με την Υπηρεσία Εσόδων των ΗΠΑ.

Η Coca-Cola δύσκολα πέφτει σε δυσμένεια στη Wall Street, με αξιολόγηση 4,6 έναντι 4,1 της PepsiCo, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. 

Και οι δύο μετοχές βρίσκονται πίσω από τις φετινές αποδόσεις του κλάδου, με υποχώρηση περίπου 7% για την PepsiCo και 10% για την Coca-Cola.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v