Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κομισιόν, IBM και Apple κόβουν τη διαφήμιση στο Χ λόγω «αντισημιτισμού» του Μασκ

Τον πόλεμο στο αφεντικό της Tesla και του πρώην Twitter κηρύσσουν μεγάλες εταιρείες και οργανισμοί, ακόμη και ο Λευκός Οίκος, κατηγορώντας τον για ρητορική μίσους εν μέσω κλίματος αντισημιτισμού και ισλαμοφοβίας. Το ανταγωνιστικό Facebook τον καλεί να παραιτηθεί.

Κομισιόν, IBM και Apple κόβουν τη διαφήμιση στο Χ λόγω «αντισημιτισμού» του Μασκ

Εξαπλώνονται οι συνέπειες από ανάρτηση του Έλον Μασκ που υποστηρίζει αντισημιτικές απόψεις, καθώς όχι μόνο επενδυτές της Tesla επικρίνουν τον δισεκατομμυριούχο, αλλά και όλο και περισσότεροι διαφημιζόμενοι εγκαταλείπουν την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ΙΒΜ και η Apple ανακοίνωσαν ότι θα κόψουν τη διαφήμιση στο X, πρώην Twitter, αφού ο Μασκ επιδοκίμασε ανάρτηση που έλεγε ότι οι Εβραίοι τρέφουν «διαλεκτικό μίσος» για τους λευκούς. Ο Μασκ απάντησε λέγοντας: «Είπατε την πραγματική αλήθεια».

Παράλληλα, ο Λευκός Οίκος κατηγόρησε τον Μασκ ότι επανέλαβε «ένα αποκρουστικό, αντισημιτικό ψέμα».

«Είναι απαράδεκτο να επαναλαμβάνεται το αποκρουστικό ψέμα που κρύβεται πίσω από τη χειρότερη αντισημιτική ενέργεια στην αμερικανική ιστορία και μάλιστα έναν μήνα μετά τη φονικότερη ημέρα για τον εβραϊκό λαό μετά το Ολοκαύτωμα», σχολίασε ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Άντριου Μπέιτς.

«Το X είναι απόλυτα σαφές σχετικά με τις προσπάθειες καταπολέμησης του αντισημιτισμού και των διακρίσεων», δήλωσε για να «σώσει» την κατάσταση η διευθύνουσα σύμβουλος του μέσου κοινωνικής δικτύωσης Λίντα Γιακαρίνο. «Δεν υπάρχει χώρος γι' αυτά πουθενά στον κόσμο. Τελεία και παύλα».

Ο Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της Tesla και πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, έχει επανειλημμένα επικριθεί για την προώθηση περιεχομένου που επιτίθεται στους Εβραίους. Το τελευταίο σχόλιό του έρχεται σε μια εποχή αυξανόμενου αντισημιτισμού και ισλαμοφοβίας σε όλο τον κόσμο εν μέσω του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς. Η Anti-Defamation League διαπίστωσε ότι ο αντισημιτισμός στο X αυξήθηκε κατά 900% την πρώτη εβδομάδα μετά την επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου, αναφέρει το Bloomberg.

 Ο Μασκ κατηγόρησε την εβραϊκή ομάδα πολιτικών δικαιωμάτων ADL ότι υπονομεύει τα διαφημιστικά έσοδα της X με το να επισημαίνει την αύξηση του εξτρεμιστικού περιεχομένου, προκαλώντας φυγή διαφημιζομένων. Οι πωλήσεις διαφημίσεων στο X μειώνονται 60% «κυρίως λόγω της πίεσης στους διαφημιστές» που ασκεί η ADL, δήλωσε ο Μασκ ήδη τον Σεπτέμβριο, αφού ο οργανισμός είχε αποφανθεί ότι οι αναφορές για εξτρεμιστικό περιεχόμενο αυξήθηκαν από τότε που ανέλαβε την εταιρεία.

Τον Σεπτέμβριο, ο Μασκ συναντήθηκε με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου στα γραφεία της Tesla στην Καλιφόρνια και είπε: «Προφανώς είμαι κατά του αντισημιτισμού. Είμαι ενάντια σε οτιδήποτε προωθεί το μίσος και τις συγκρούσεις».

Οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν 3,8% χθες Πέμπτη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμβούλεψε το προσωπικό της να σταματήσει να διαφημίζεται στο X λόγω «ανησυχητικής αύξησης της παραπληροφόρησης και της ρητορικής μίσους», ανέφερε σε ανακοίνωσή της, χωρίς να επισημάνει συγκεκριμένα τις αναρτήσεις του Μασκ, μεταδίδει το Politico.

Η Media Matters κυκλοφόρησε έκθεση που δείχνει διαφημίσεις των IBM, Apple, Oracle, Xfinity κ.ά. στο Χ, δίπλα σε αναρτήσεις υπέρ των Ναζί.

«Η IBM έχει μηδενική ανοχή στη ρητορική μίσους και τις διακρίσεις και έχουμε αναστείλει όλες τις διαφημίσεις στο X», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας, μετάδωσαν οι Financial Times.

Την ίδια απόφαση έλαβε αργότερα και η Apple, όπως μετέδωσε το Reuters.

Το X δεν τοποθετεί σκόπιμα μια επωνυμία δίπλα σ' αυτόν τον τύπο περιεχομένου, ούτε μια επωνυμία προσπαθεί ενεργά να υποστηρίξει αυτόν τον τύπο περιεχομένου με τοποθέτηση διαφήμισης, διευκρινίζει η Media Matters.

Ο συνιδρυτής του Facebook Ντάστιν Ααρών Μόσκοβιτς, επίσης επικεφαλής της εταιρείας κατασκευής λογισμικού Asana, δήλωσε ότι η Γιακαρίνo θα πρέπει να ζητήσει από τον Mασκ, επικεφαλής τεχνολογίας της εταιρείας, να παραιτηθεί.

«Η Γιακαρίνο αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη δοκιμασία της, καθώς αποφασίζει αν θα τερματίσει τον αντισημιτικό CTO ή θα κινδυνεύσει να χάσει ακόμη περισσότερους διαφημιστές», έγραψε στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Threads, το αντι-Twitter της Meta, μητρικής του Facebook. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v