Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Περίεργα δρομολόγια από ρωσικά τάνκερ ανοικτά της Ινδίας

Κάποια κάνουν αναστροφή, άλλα κλείνουν το σύστημα εντοπισμού τους. Κάθετη πτώση στις εισαγωγές ρωσικού αργού με το Νέο Δελχί να υποστηρίζει ότι οφείλεται στην τιμή πώλησης.

Περίεργα δρομολόγια από ρωσικά τάνκερ ανοικτά της Ινδίας

Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι ροές ρωσικού πετρελαίου ενδέχεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω των νέων αμερικανικών κυρώσεων που στοχεύουν εμπόρους και ναυτιλιακές εταιρείες που διακινούν το πετρέλαιο της χώρας.

Τον περασμένο μήνα, συνολικά 14 δεξαμενόπλοια που μετέφεραν καύσιμο στην Ινδία είτε παραμένουν στάσιμα, είτε έκαναν αναστροφή, είτε απενεργοποίησαν εξοπλισμό που ενημερώνει τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης για την τοποθεσία τους.

Η τύχη των πλοίων παρακολουθείται στενά. Οι ΗΠΑ προσπαθούν να κρατήσουν μια λεπτή ισορροπία περιορίζοντας την πρόσβαση της Ρωσίας σε πετροδολάρια, αλλά διατηρώντας σε κάποια επίπεδα την προσφορά. Μια πολύ μεγάλη αναταραχή θα έθετε σε κίνδυνο τον τελευταίο στόχο.

Τα 14 τάνκερ που εντόπισε το Bloomberg μεταφέρουν 11 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου. Ολα έπρεπε να πάνε στην Ινδία, αλλά η κυβέρνηση της χώρας είπε ότι έκοψε τις ρωσικές εισαγωγές επειδή οι τιμές δεν ήταν αρκετά φθηνές. Το Νέο Δελχί αντέκρουσε τις εικασίες για δυσκολίες στην εξόφληση της Ρωσίας λόγω των κυρώσεων. Η πλειονότητα του πετρελαίου είναι τύπου Sokol που εξάγεται από τα ανατολικά της χώρας.

Τα σημάδια πιθανής αναταραχής έρχονται λίγες εβδομάδες αφότου το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ επέβαλε τις πιο εκτεταμένες κυρώσεις σε Ρώσους εμπόρους πετρελαίου και την κρατική ναυτιλιακή εταιρεία Sovcomflot από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Το έκαναν έχοντας εντοπίσει σημάδια ότι η Ρωσία χρησιμοποιούσε ολοένα και περισσότερο έναν τεράστιο στόλο πλοίων με αβέβαιη ιδιοκτησία και ασφάλιση για να ξεπεράσει τον σκόπελο του πλαφόν στην τιμή που επέβαλαν οι G-7.

Μερικά από τα 14 πλοία φαίνεται να έχουν σβήσει τη συσκευή εντοπισμού τους, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί απλώς να παραδίδουν φορτίο κρυφά. Ωστόσο, σημειώνει το Bloomberg, είναι σχετικά ασυνήθιστο να βλέπουμε δεξαμενόπλοια που εμπλέκονται με το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου να το κάνουν αυτό.

Η Ρωσία ήταν ο μεγαλύτερος προμηθευτής αργού στην Ινδία τον περασμένο χρόνο, αλλά οι εισαγωγές της έχουν πέσει μετά το καλοκαίρι. Η ινδική κυβέρνηση αρνήθηκε ότι η πτώση σχετίζεται με δυσκολίες στις πληρωμές, κατηγορώντας αντ' αυτού την υψηλή τιμή των ρωσικών βαρελιών σε σχέση με άλλες ποιότητες. Ωστόσο, οι εξελίξεις τρέχουν λίγες εβδομάδες αφότου οι οι ΗΠΑ έστειλαν σήμα ότι θα ενισχύσουν τις προσπάθειες επιβολής του ανώτατου ορίου τιμών.

Τουλάχιστον ένα ινδικό διυλιστήριο έπρεπε να αγοράσει αργό πετρέλαιο Murban του Άμπου Ντάμπι για να αντικαταστήσει τις εισαγωγές από Ρωσία.

Πολλά δεξαμενόπλοια της Sovcomflot εξακολουθούν να κατευθύνονται προς την Ινδία, συμπεριλαμβανομένων εννέα φορτωμένων με Urals. Μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει ενδείξεις καθυστερήσεων στα ταξίδια αυτών των πλοίων, αλλά οποιοδήποτε ζήτημα δεν αναμένονταν να γίνει εμφανές πριν πλησιάσουν τους προορισμούς τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v