Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στη σκανδάλη της ΕΕ το deal Lufthansa-ΙΤΑ

Τις αιτιάσεις της απέναντι στο mega-deal των αιθέρων επεξεργάζεται η Κομισιόν, με σκοπό -αν δεν ναυαγήσει η μεγάλη εξαγορά του άλλοτε κραταιού ιταλικού αερομεταφορέα από τον γερμανικό κολοσσό- τουλάχιστον να διασωθεί μέσω παραχωρήσεων υπέρ του ανταγωνισμού.

Στη σκανδάλη της ΕΕ το deal Lufthansa-ΙΤΑ

Η επένδυση 325 εκατ. ευρώ της γερμανικής Lufthansa στην ιταλική αεροπορική εταιρεία ITA Airways δέχεται τις πρώτες προειδοποιητικές βολές από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να διευθετηθεί σειρά ανησυχιών που οσονούπω θα εγερθούν και επισήμως από ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να εκδώσει κοινοποίηση αιτιάσεων, όπως λέγεται, καταγράφοντας κινδύνους που προκύπτουν από το deal, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg υπό τον όρο ανωνυμίας.

Η επίσημη προειδοποίηση - κάτι σύνηθες σε περίπλοκες ή δυνητικά προβληματικές συναλλαγές - πιθανώς θα εκδοθεί μέσα στον Μάρτιο, λένε οι πηγές.

Εκτός από την πιθανότητα βέτο, τέτοιες κινήσεις συχνά υποδεικνύουν πιθανούς τρόπους για να αποφευχθεί ένα ναυάγιο στη συναλλαγή. Όσον αφορά τις αεροπορικές εταιρείες, μπορεί να προβλεφθεί, για παράδειγμα, απόσυρση από δρομολόγια υπέρ κάποιου ανταγωνιστή ή και εκποίηση περιουσιακών στοιχείων.

Σύμφωνα με τους όρους του σχεδίου διάσωσης, η Lufthansa με έδρα την Κολονία θα αγοράσει από το ιταλικό κράτος αρχικά το 41% της ΙΤΑ, διαδόχου της πτωχευμένης ναυαρχίδας των αερομεταφορών Alitalia, με δυνατότητα να αποκτήσει το υπόλοιπο αργότερα. Πρόκειται για την τελευταία προσπάθεια να επανέλθει στη ζωή ο προβληματικός ιταλικός αερομεταφορέας, που επίσημα διέκοψε τη λειτουργία του το 2021. Ό,τι απέμεινε από την εταιρεία παρέμεινε υπό κρατική ιδιοκτησία, έχοντας απορροφήσει δισεκατομμύρια ευρώ από τότε.

Στο πλαίσιο έρευνας που ξεκίνησε στα τέλη Ιανουαρίου, οι αρχές της ΕΕ έχουν εκφράσει την ανησυχία τους τόσο για πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων από την Ιταλία όσο και για υπερατλαντικά ταξίδια - για παράδειγμα, εάν οι πτήσεις που παρέχονται από τη Lufthansa και τους συνεργάτες της United Airlines και Air Canada θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ενιαία οντότητα, ή προνοώντας για ευκαιρίες δραστηριοποίησης εταιρειών της ευρωπαϊκής περιφέρειας ή χαμηλού κόστους όπως η Ryanair.

Αντίστοιχα, πρόσφατη ευρωπαϊκή έγκριση της προσφοράς 1,8 τρισ. γουόν που κατέθεσε η Korean Air Lines για τη μικρότερη ανταγωνίστρια Asiana Airlines συνοδεύτηκε από διορθωτικά μέτρα, όπως αποεπενδύσεις της Asiana από υπηρεσίες cargo και δέσμευση να επιτρέψει στην ανταγωνιστική T'Way να δρομολογεί πτήσεις από Σεούλ προς Βαρκελώνη, Παρίσι, Φρανκφούρτη και Ρώμη.

Την ίδια ώρα που προχωρά η έρευνα της ΕΕ για τη Lufthansa, οι ρυθμιστικές αρχές των Βρυξελλών διερευνούν επίσης την αγορά της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας Air Europa από την IAG, ύψους 400 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v