Τέσσερις τάσεις φέρνουν τα πάνω κάτω στο gaming

Οι διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή. Τα γυαλιά Εικονικής και Επαυξημένης πραγματικότητας. Ποιες είναι οι προβλέψεις του ιδρυτή και CEO της Boosteroid, Ivan Shvaichenko.

Τέσσερις τάσεις φέρνουν τα πάνω κάτω στο gaming

Από τα avatars και τα VR/AR γυαλιά, μέχρι την απευθείας επικοινωνία μεταξύ του εγκεφάλου και των υπολογιστών, η εμπειρία του gaming στο μέλλον αναμένεται να είναι τελείως διαφορετική από τη σημερινή.

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο ιδρυτής και CEO της cloud gaming πλατφόρμας Boosteroid, Ivan Shvaichenko, σε πρόσφατο άρθρο του στο Forbes, στο οποίο αναλύει τις τάσεις που ο ίδιος πιστεύει ότι θα διαμορφώσουν την gaming βιομηχανία τα επόμενα χρόνια.

Άλλωστε, όπως αναφέρει ο Shvaichenko, το gaming είναι από τους τομείς που έχουν αλλάξει δραματικά τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, καθώς από τα βιντεοπαιχνίδια τύπου Pong και Pacman, έχουμε φτάσει στα σημερινά σύνθετα παιχνίδια με τα εντυπωσιακά γραφικά και το διαδραστικό storytelling.

Ειδικά όσον αφορά το storytelling, ο Shvaichenko σημειώνει ότι η gaming βιομηχανία τείνει πλέον προς την αφήγηση «ανοιχτού» τέλους, δηλαδή τα παιχνίδια των οποίων η εξέλιξη της πλοκής δεν είναι προκαθορισμένη. Μάλιστα, όπως εξηγεί, ήδη αρκετά στούντιο έχουν αρχίσει να δημιουργούν παιχνίδια, η πλοκή των οποίων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δραστηριότητα και τις αποφάσεις των παικτών.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι αλληλεπιδράσεις με τους Μη Παίκτες Χαρακτήρες (Non-Playable Character - NPC). Συνήθως, οι παίκτες διαμορφώνουν τους διαλόγους με βάση τις προκαθορισμένες απαντήσεις που τους εμφανίζονται. Ωστόσο, με την εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, αυτό αναμένεται να αλλάξει. Οι παίκτες θα μπορούν να μιλούν και να φέρονται όπως εκείνοι επιθυμούν και οι Μη Παίκτες Χαρακτήρες θα αντιδρούν πιο «αυθόρμητα».

Μια ακόμα σημαντική εξέλιξη σύμφωνα με τον Shvaichenko είναι η αυξανόμενη ζήτηση για gaming hardware. Σε κάθε νέο παιχνίδι που βγαίνει στην αγορά, παρατηρείται ότι οι developers εξαντλούν τα όρια των δυνατοτήτων της υπάρχουσας τεχνολογίας για να επιτύχουν τη μέγιστη οπτική πιστότητα.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι ρυθμίσεις γραφικών είναι σκόπιμα κατασκευασμένες με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να υπερβαίνουν τις δυνατότητες ακόμη και του καλύτερου σημερινού hardware, διασφαλίζοντας ότι το παιχνίδι θα παραμένει οπτικά εντυπωσιακό και δεν θα περάσει στην αφάνεια όταν εμφανιστούν οι επόμενες γενιές hardware.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω δεδομένα, ο Shvaichenko προβλέπει ότι τα trends που θα καθορίσουν το gaming τα επόμενα χρόνια είναι τα εξής:

Τα παιχνίδια θα εξελιχθούν σε ταινίες προσομοίωσης με «ανοιχτό» τέλος

Ο Shvaichenko θεωρεί πως η τεχνολογία προσομοίωσης θα διαμορφώσει την εμπειρία του gaming με τους εξής 3 τρόπους:

  1. Οι παίκτες θα δραστηριοποιούνται κυρίως μέσω avatars.
  2. H Τεχνητή Νοημοσύνη θα επηρεάζει κάθε στοιχείο του παιχνιδιού, συμπεριλαμβανομένων των NPCs, των αντίπαλων φατριών, κ.λπ. Οι οντότητες αυτές θα αλληλεπιδρούν δυναμικά, δημιουργώντας απρόβλεπτες εμπειρίες για τους gamers.
  3. Οι developers θα δημιουργούν βιντεοπαιχνίδια που σπάνε τον τέταρτο τοίχο, χρησιμοποιώντας μηχανισμούς που θολώνουν τα όρια ανάμεσα στον εικονικό κόσμο και την πραγματικότητα.

Τα περισσότερα βιντεοπαιχνίδια θα παίζονται μέσω cloud

O Shvaichenko υποστηρίζει ότι κάθε νέο παιχνίδι που βγαίνει στην αγορά βάζει τους gamers στη διαδικασία να αποφασίσουν εάν θέλουν να αναβαθμίσουν το hardware τους ή εάν θέλουν να αποκτήσουν συνδρομή σε μια υπηρεσία cloud. Ο ίδιος αναμένει ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία, περίπου το 90% των παικτών θα χρησιμοποιεί υπηρεσίες gaming στο cloud, ενώ το streaming των παιχνιδιών θα γίνεται και αυτό κυρίως μέσω υπηρεσιών cloud.

Ο CEO της Boosteroid υπογραμμίζει πως το cloud gaming δεν είναι πια απλώς μια εξειδικευμένη τάση, αλλά ένας ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας που διαμορφώνεται από τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Microsoft (Xbox Cloud Gaming), η Nvidia (GeForce NOW), καθώς και ανεξάρτητους παρόχους. Για του λόγου το αληθές, με βάση την έρευνα του Fortune Business Insights, προβλέπεται ότι η αγορά του cloud gaming θα φτάσει τα 121,77 δισ. δολάρια το 2032.

Οι κονσόλες θα γίνουν προαιρετικές

Παρά το γεγονός ότι για τους περισσότερους από εμάς οι κονσόλες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το gaming, o Shvaichenko θεωρεί ότι η χρήση τους στο μέλλον θα είναι προαιρετική. Αντ’ αυτού θεωρεί ότι θα επικρατήσουν οι διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή (BCIs), μια τεχνολογία που επιτρέπει στους gamers να ελέγχουν το παιχνίδι μέσω της σκέψης τους. Μπορεί η τεχνολογία αυτή να βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο, όμως ο CEO της Boosteroid εκτιμά ότι στο μέλλον θα υιοθετηθεί ευρέως, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παίζονται τα βιντεοπαιχνίδια.

VR/AR γυαλιά παντού

Τα γυαλιά Εικονικής και Επαυξημένης πραγματικότητας (VR/AR) δεν αποτελούν ένα καινούριο trend στο gaming. Για την ακρίβεια, ενώ οι περισσότεροι προέβλεπαν εδώ και χρόνια την ευρεία υιοθέτησή τους, ο Shvaichenko εκτιμά ότι αυτό δεν έχει συμβεί ακόμα εξαιτίας των προβλημάτων που υπάρχουν στις υποδομές. Σύμφωνα με τον ίδιο, η τεχνολογία VR απαιτεί την επεξεργασία ενός πολύ μεγάλου όγκου δεδομένων από video streams σε πραγματικό χρόνο, κάτι που το hardware των περισσότερων συσκευών που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο εμπόριο δεν μπορεί να υποστηρίξει.

Η λύση στο πρόβλημα αυτό, σύμφωνα με τον Shvaichenko, είναι οι απομακρυσμένοι διακομιστές, οι οποίοι θα μπορούσαν να επιτρέψουν στα VR /AR headsets να λειτουργήσουν ως φορητά τερματικά. Έτσι λοιπόν, ο CEO της Boosteroid προβλέπει ότι τα VR/AR γυαλιά θα επιτρέψουν στους χρήστες να έχουν εμπειρίες επαυξημένης πραγματικότητας από οποιαδήποτε τοποθεσία έχει σταθερή σύνδεση στο διαδίκτυο, δηλαδή από το σαλόνι τους, το δωμάτιό τους, μέχρι και το αυτοκίνητό τους.

Πώς πρέπει να προετοιμαστεί η gaming βιομηχανία

Σε γενικές γραμμές, ο Shvaichenko εκτιμά ότι το gaming θα εξελιχθεί στο μέλλον σε μια πολυδιάστατη εμπειρία, με τους ανθρώπους να μπορούν να παίζουν βιντεοπαιχνίδια ενώ εκτελούν άλλες εργασίες, όπως π.χ. όταν καθαρίζουν ή όταν γυμνάζονται.

Ακόμα, ο CEO της Boosteroid θεωρεί πως η gaming βιομηχανία θα κάνει στροφή προς το συνδρομητικό μοντέλο, καθώς τόσο η λειτουργία των πλατφορμών Τεχνητής Νοημοσύνης όσο και εκείνη των servers απαιτεί ισχυρές υποδομές Cloud.

Την ίδια ώρα, ο Shvaichenko εκτιμά ότι οι gamers θα αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα διαδραστικών εμπειριών. Για παράδειγμα, θα μπορούν να αλληλεπιδρούν με AI φίλους, αλλά και avatars διασημοτήτων που θα φέρονται και θα μιλούν με ρεαλιστικό τρόπο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο CEO της Boosteroid συμβουλεύει τους βασικούς παίκτες της βιομηχανίας να λάβουν δράση για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που δημιουργούν  οι τεχνολογικές εξελίξεις. Μεταξύ άλλων, τους προτείνει να διερευνήσουν νέες συνεργασίες προκειμένου να διευκολύνουν την ενσωμάτωση συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης. Ταυτόχρονα όμως προειδοποιεί ότι θα υπάρξουν  προκλήσεις στον τομέα της πνευματικής ιδιοκτησίας, καθώς το περιεχόμενο που δημιουργείται μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης μπορεί να φέρει απρόβλεπτες εξελίξεις.

Τέλος, ο Shvaichenko προβλέπει ότι τα όρια μεταξύ gaming και επαυξημένης πραγματικότητας θα θολώσουν στο μέλλον και οι gamers θα προτιμούν να παίζουν από πιο βολικές τοποθεσίες. Για τον λόγο αυτό, προτείνει στους παίκτες της βιομηχανίας να αρχίσουν να εξερευνούν τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας προκειμένου να μπορέσουν να επεκτείνουν το περιεχόμενό τους πέρα από την οθόνη του υπολογιστή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v