Για ψώνια στη Σαγκάη πήγε ο Bernard Arnault, πρόεδρος της Louis Vuitton (LVMH), επισκεπτόμενος καταστήματα όπως τα Songmont και Laopu Gold.
Oπως σημειώνει το Bloomberg, αυτό το περιστατικό αντικατοπτρίζει τον ταχύτατο μετασχηματισμό της κινεζικής αγοράς πολυτελών προϊόντων, η οποία ανέρχεται σε 49 δισεκατομμύρια δολάρια.
Με την επιβράδυνση της οικονομίας, οι δαπάνες για ξένες μάρκες πολυτελείας έχουν σταματήσει. Αντίθετα, όταν οι Κινέζοι καταναλωτές αποφασίζουν να ξοδέψουν χρήματα, στρέφονται προς εγχώριες μάρκες.
Η άνοδός τους αναδιαμορφώνει τον χάρτη μιας από τις κορυφαίες αγορές πολυτελών προϊόντων στον κόσμο και αναγκάζει τους παγκόσμιους παίκτες να το λάβουν υπόψη. Κινεζικές μάρκες όπως Laopu Gold, Songmont και Mao Geping κερδίζουν δημοτικότητα, καθώς η έμφαση που δίνουν στην τοπική κουλτούρα, τη χειροτεχνία και την αφήγηση ιστοριών βρίσκει απήχηση στους νεότερους Κινέζους καταναλωτές που αναζητούν πιο εξατομικευμένα πολυτελή προϊόντα.
Οι διαδικτυακές πλατφόρμες λιανικής πώλησης έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξή τους. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η BigOne Lab και ανέλυσε το Bloomberg, πέντε εγχώριες μάρκες κύρους σε τομείς όπως τσάντες, ενδύματα, αρώματα, καλλυντικά και κοσμήματα έχουν ξεπεράσει επτά ξένους ανταγωνιστές σε όρους αύξησης των πωλήσεων τα τελευταία δύο χρόνια.
Οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου της Laopu Gold αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 1.000% κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα φέτος σε σύγκριση με πριν από δύο χρόνια, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις τσαντών της Songmont ενισχύθηκαν κατά περίπου 90%.
Αντίθετα, οι διαδικτυακές πωλήσεις τσαντών Gucci στην Κίνα μειώθηκαν κατά περισσότερο από 50% ενώ οι τσάντες Michael Kors κατά περίπου 40%. Άλλες κινεζικές μάρκες - η μάρκα καλλυντικών Mao Geping Cosmetics, η μάρκα αρωμάτων To Summer και η μάρκα πολυτελών ενδυμάτων ICICLE - έχουν επιτύχει παρόμοια αποτελέσματα στις κατηγορίες τους.
Chinese Luxury Wins in Online Growth
Source: BigOne Lab
Note: Data shows sales growth of brands in specific categories stated in each table.