Ουγγαρία: Πέρασε νόμο κατά της διαφθοράς για να ξεκλειδώσει €16,4 δισ. από την ΕΕ

Η κυβέρνηση του Πέτερ Μαγιάρ προωθεί μεταρρυθμίσεις που ζητούσαν οι Βρυξέλλες για την αποδέσμευση κοινοτικών κονδυλίων. Εγκρίθηκε και η αναδιάρθρωση των δημόσιων μέσων ενημέρωσης.

Ουγγαρία: Πέρασε νόμο κατά της διαφθοράς για να ξεκλειδώσει €16,4 δισ. από την ΕΕ

Το κοινοβούλιο της Ουγγαρίας ενέκρινε σήμερα Τρίτη ένα ευρύ πακέτο νομοθετικών μέτρων κατά της διαφθοράς, ικανοποιώντας μία από τις βασικές προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αποδέσμευση κονδυλίων που είχαν παγώσει κατά τη διακυβέρνηση του Βίκτορ Όρμπαν.

Σύμφωνα με το Bloοmberg, οι βουλευτές του πρωθυπουργού Πέτερ Μαγιάρ υπερψήφισαν τη νομοθεσία, η οποία προβλέπει αυστηρότερους κανόνες για τη δήλωση περιουσιακών στοιχείων πολιτικών προσώπων, ενισχυμένες αρμοδιότητες για την Αρχή Ακεραιότητας κατά της Διαφθοράς και μεγαλύτερη διαφάνεια στις δημόσιες συμβάσεις.

Η νομοθετική πρωτοβουλία αποτελεί συνέχεια της συμφωνίας που έχει συνάψει ο Μαγιάρ με την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, για την αποδέσμευση 16,4 δισ. ευρώ κοινοτικών πόρων, υπό την προϋπόθεση υλοποίησης συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων.

Ο Μαγιάρ ανέλαβε την εξουσία τον Απρίλιο, έχοντας δεσμευτεί να ενισχύσει τη διαφάνεια στη δημόσια διοίκηση και να αποκαταστήσει τις σχέσεις της χώρας με τις Βρυξέλλες.

Παράλληλα, το κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα και τη μεταρρύθμιση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, με στόχο σύμφωνα με την κυβέρνηση την αποκατάσταση της ανεξαρτησίας της, μετά τις επικρίσεις ότι επί Όρμπαν τα κρατικά μέσα χρησιμοποιούνταν για πολιτική προπαγάνδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο