Εύα Χιώτη (Coca-Cola): Οδηγός η στρατηγική ESG

«Δεν μας αρκεί να φτιάχνουμε αναψυκτικά, θέλουμε να κάνουμε τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων, μέσω της βιώσιμης ανάπτυξης», τονίζει στο Euro2day η Public Affairs & Sustainability Manager της The Coca-Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα. Τέσσερις πυλώνες.

Εύα Χιώτη (Coca-Cola): Οδηγός η στρατηγική ESG

Στους τέσσερις βασικούς πυλώνες για την εφαρμογή ενός επιχειρηματικού μοντέλου που έχει στον πυρήνα του τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, εστιάζει η Εύα Χιώτη Public Affairs & Sustainability Manager της The Cοca-Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα και μέλος του Your Directors Club, μιλώντας στο Euro2day.gr

Στέκεται στη μεγάλη σημασία της εταιρικής στρατηγικής που έχει στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μία Zero Waste φιλοσοφία και λειτουργία, με πολλαπλασιαστικά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη.

Η εταιρεία έχει εντάξει πλήρως τα κριτήρια ESG στη λειτουργία της και υλοποιεί κοινωνικά και περιβαλλοντικά προγράμματα με μετρήσιμους στόχους και αποτελέσματα. Και σε αυτή την προσπάθεια, εξηγεί η κ. Χιώτη «δεν είμαστε μόνοι, αναπτύσσουμε συνέργειες με άλλες εταιρείες, με την κοινωνία των πολιτών και την πολιτεία, στοχεύοντας όλοι μαζί να κάνουμε τη διαφορά για την τοπική κοινωνία και τη χώρα».

Τέλος απαντά στο ερώτημα, κατά  πόσο οι καταναλωτές είναι εν τέλει συνειδητοποιημένοι σε ό,τι αφορά την δράση της εκάστοτε επιχείρησης σε τομείς ESG ή επιλέγουν προϊόντα με καθαρά καταναλωτικά κριτήρια. 

Κυρία Χιώτη, η Cοca-Cola τρέχει δύο σημαντικά προγράμματα στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης, για την διαχείριση απορριμμάτων, την εξοικονόμηση νερού. Πώς επιλέχθηκαν και ποια είναι η στόχευση;

Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί θεμελιώδη αρχή της επιχειρηματικής στρατηγικής μας στην Ελλάδα. Στην Coca-Cola, δεν μας αρκεί να φτιάχνουμε αναψυκτικά, θέλουμε να κάνουμε τη διαφορά. Να κάνουμε τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων, στις κοινωνίες όπου δραστηριοποιούμαστε και στον πλανήτη μας, ασκώντας τις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες με υπεύθυνο τρόπο. Γι’ αυτό και εφαρμόζουμε ολοκληρωμένα προγράμματα που στόχο έχουν να συμβάλουν στην επίλυση σημαντικών κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, στον κεντρικό άξονα της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης βρίσκεται το νερό, το οποίο αποτελεί το πολυτιμότερο αγαθό για την ευημερία μίας κοινωνίας και ταυτόχρονα βασικό συστατικό για την παραγωγή των προϊόντων μας. Με μια διαδρομή 17 χρόνων, η Coca-Cοla στην Ελλάδα έχει υποστηρίξει περισσότερα από 80 έργα προστασίας, διαφύλαξης και επάρκειας νερού σε 38 ελληνικά νησιά και πόλεις, τα οποία έχουν ωφελήσει χιλιάδες πολίτες διασφαλίζοντας δισεκατομμύρια λίτρα νερού ετησίως.

Το καλοκαίρι του 2022 εγκαινιάσαμε το πρόγραμμα προστασίας υδατικών πόρων «Zero Drop» στο νησί της Φολεγάνδρου, σε συνεργασία με τον οργανισμό Global Water Partnership-Mediterranean και με την υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola, ενισχύοντας σημαντικά την υδατική επάρκεια του νησιού. Το καλοκαίρι του 2023, συνεχίσαμε με την Κρήτη, αναβαθμίζοντας το αρδευτικό δίκτυο των κοινοτήτων του Προφήτη Ηλία και Βουτών. Αυτό ήταν μόνο η αρχή, καθώς το πρόγραμμα Zero Drop συνεχίζεται και στηρίζει ακόμα περισσότερες περιοχές της χώρας.

Στην Coca-Cola επιδιώκουμε να είμαστε μέρος της λύσης στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και αυτό προϋποθέτει να κάνουμε πράξη τις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Θέτουμε σε πράξη το όραμά μας για «Έναν Κόσμο χωρίς Απορρίμματα» και έτσι από το 2018, υλοποιούμε την κοινωνική, συνεργατική πλατφόρμα Zero Waste Future, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα ανακύκλωσης, διαχείρισης απορριμμάτων και κυκλικής οικονομίας. Ειδικά για τον κλάδο καφεστίασης και φιλοξενίας, που βάσει στατιστικών παράγει περίπου το 30% των απορριμμάτων της χώρας, σε συνεργασία με τον οργανισμό Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, έχουμε δημιουργήσει την ψηφιακή πλατφόρμα Zero Waste HoReCa Hub, βοηθώντας τις επιχειρήσεις του κλάδου να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Μέσω της πλατφόρμας, απευθυνόμαστε σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις από όλες τις γωνιές της Ελλάδας και συμβάλλουμε έτσι ώστε οι πρωταγωνιστές αυτού του κλάδου να υιοθετήσουν στην πράξη μία Zero Waste φιλοσοφία και λειτουργία, με πολλαπλασιαστικά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη για τους ίδιους και τη χώρα μας.

Παράλληλα, υπάρχει η δράση που αφορά στη μείωση της ζάχαρης. Ως ένας όμιλος στον χώρο των αναψυκτικών-ποτών, κρίσιμο τομέα για την υγεία ποια είναι η στρατηγική;

Βρισκόμαστε σε μια εποχή που οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς έναν πιο ισορροπημένο τρόπο διατροφής και εμείς από τη δική μας πλευρά συμβάλλουμε έμπρακτα στη δημιουργία ενός πιο υγιεινού διατροφικού περιβάλλοντος, αναπτύσσοντας διαρκώς περισσότερες επιλογές προϊόντων με χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Υποστηρίζουμε τη σύσταση κορυφαίων υγειονομικών αρχών, σύμφωνα με την οποία όλοι θα πρέπει να περιορίζουμε στο 10% την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων από πρόσθετα σάκχαρα, και συνεχίζουμε να δίνουμε προτεραιότητα στη μείωση της ζάχαρης. Βοηθάμε στην καλύτερη διαχείριση της πρόσληψης ζάχαρης από τα προϊόντα μας, μειώνοντας τη ζάχαρη στις συνταγές μας, αναπτύσσοντας νέα προϊόντα με λίγη ή καθόλου ζάχαρη και θερμίδες, προσφέροντας μικρότερες συσκευασίες για έλεγχο των μερίδων, ενθαρρύνοντας την υπεύθυνη κατανάλωση και προωθώντας την Coca‑Cola Zero ως τον «ήρωά» μας στις καμπάνιες μάρκετινγκ της εταιρείας.

Σήμερα στην Ελλάδα, για όλα τα προϊόντα μας υπάρχει επιλογή με χαμηλές ή καθόλου θερμίδες. H στρατηγική αυτή επένδυσης σε προϊόντα με λίγες ή μηδενικές θερμίδες και ανασύνθεσης που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, σήμερα δικαιώνεται, καθώς το 44%* του όγκου πωλήσεων της Coca-Cola στην Ελλάδα προέρχεται από προϊόντα με μειωμένη ή μηδενική ζάχαρη και θερμίδες. Στόχος της εταιρείας είναι, αφουγκραζόμενη τους καταναλωτές, να οδηγεί τις τάσεις, με σταθερή δέσμευση να συνεχίσει να αναπτύσσει ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων που προσφέρουν απόλαυση, αλλά και ανταποκρίνονται με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο σε ένα πιο υγιεινό διατροφικό περιβάλλον.

(* Με βάση τα παγκόσμια στοιχεία πωλήσεων για το οικονομικό έτος 2022, εξαιρείται η Multon, Global Ventures).

Η Coca-Cοla είναι μια από τις μεγαλύτερες και πλέον γνωστές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και άρα συνιστά «παράδειγμα». Πώς επηρέασε αυτό το γεγονός τη στρατηγική σας στον τομέα της Βιώσιμης Ανάπτυξης;

Η Coca-Cοla έχει εξελιχθεί σε μια «total beverage company», προσφέροντας πάνω από 500 προϊόντα σε περισσότερες από 200 χώρες. Αναγνωρίζουμε ότι όσο μεγαλώνει μια εταιρεία, τόσο μεγαλώνει και η ευθύνη της. Μια εταιρεία-ηγέτιδα οφείλει να πρωτοπορεί και να δείχνει τον δρόμο. Στην Coca-Cola παίρνουμε πολύ σοβαρά τον ρόλο μας αυτό: τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε τοπικό επίπεδο, θέλουμε να αποτελούμε μέρος της λύσης και επιδιώκουμε να είμαστε στην πρώτη γραμμή των θετικών εξελίξεων. Σήμερα, ίσως περισσότερο από ποτέ, είναι εμφανές ότι η συνεισφορά των επιχειρήσεων με δράσεις και πρωτοβουλίες που εστιάζουν στην προστασία του περιβάλλοντος και την ευημερία της κοινωνίας είναι κρίσιμη για τη διασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για τις επόμενες γενιές. Είμαστε από τις πρώτες εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο που αναδείξαμε το θέμα της βιώσιμης ανάπτυξης και αναλάβαμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις για να λειτουργούμε με υπεύθυνο τρόπο, πολύ πριν αυτό γίνει παγκόσμια «τάση» ή ρυθμιστεί κανονιστικά. Η στρατηγική μας για τη βιώσιμη ανάπτυξη καθοδηγεί τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούμαστε και το πώς ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες των καταναλωτών και πολιτών.

Στην Ελλάδα εφαρμόζουμε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που έχει στον πυρήνα του τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και εστιάζουμε σε 4 βασικούς πυλώνες: Στη Διαχείριση των Απορριμμάτων, στη Διαχείριση του Νερού, στη Λιγότερη Ζάχαρη των προϊόντων μας, καθώς και στην ευημερία των Ανθρώπων. Ως Coca-Cola Hellas μέσα από τη συνολική μας δραστηριότητα δεσμευόμαστε να αναπτυσσόμαστε με βιώσιμο τρόπο και να αυξάνουμε κάθε χρόνο το θετικό μας αποτύπωμα στις κοινότητες όπου δραστηριοποιούμαστε, θέτοντας τον άνθρωπο, μια καλύτερη κοινωνία και το περιβάλλον στο επίκεντρο. Έχουμε εντάξει πλήρως τα κριτήρια ESG στη λειτουργία μας και υλοποιούμε κοινωνικά και περιβαλλοντικά προγράμματα με μετρήσιμους στόχους και αποτελέσματα. Και σε αυτή την προσπάθεια δεν είμαστε μόνοι, αναπτύσσουμε συνέργειες με άλλες εταιρείες, με την κοινωνία των πολιτών και την πολιτεία, στοχεύοντας όλοι μαζί να κάνουμε τη διαφορά για την τοπική κοινωνία και τη χώρα.

Γίνεται πολύ συζήτηση για το κατά πόσο οι καταναλωτές είναι εν τέλει συνειδητοποιημένοι σε ό,τι αφορά την δράση της εκάστοτε επιχείρησης σε τομείς ESG ή επιλέγουν προϊόντα με καθαρά καταναλωτικά κριτήρια (τιμή, ποιότητα κτλ.). Ποια είναι η εκτίμησή σας;

Στη σύγχρονη κοινωνία, είναι αποδεδειγμένο πως οι καταναλωτές είναι ολοένα και πιο συνειδητοποιημένοι και ενημερωμένοι για τη δράση των εταιρειών σε σχέση με τα κρίσιμα ζητήματα του ESG, δηλ. του Περιβάλλοντος, της Κοινωνίας και της Εταιρικής Διακυβέρνησης. Η στρατηγική εταιρικής υπευθυνότητας προσελκύει τους καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν προϊόντα συνδεδεμένα με αξίες και προσδοκούν από τις εταιρείες να αναλάβουν δράση με σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο. Σύμφωνα με έρευνες, βλέπουμε ότι τα τελευταία χρόνια, η βιωσιμότητα έχει γίνει όλο και πιο σημαντικός παράγοντας για τους καταναλωτές στη λήψη αγοραστικών αποφάσεων. Βεβαίως, η τιμή και η ποιότητα παραμένουν σημαντικά αγοραστικά κριτήρια για όλες τις προϊοντικές κατηγορίες και υπηρεσίες, ωστόσο η ένταξη των κριτηρίων επιχειρηματικής υπευθυνότητας στις καταναλωτικές τους αποφάσεις αποτελεί μια αναδυόμενη τάση. Παρατηρούμε ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να επιλέξουν προϊόντα και υπηρεσίες από επιχειρήσεις που είναι περιβαλλοντικά ή κοινωνικά υπεύθυνες, που λειτουργούν με διαφάνεια και διαθέτουν στρατηγική συμπερίληψης και ισότητας.

Αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη υπηρεσιών και προϊόντων που είναι φιλικά προς το περιβάλλον ή υποστηρίζουν κοινωνικούς σκοπούς. Επίσης τις έχει βοηθήσει να συνειδητοποιήσουν ότι η υιοθέτηση των κριτηρίων ESG είναι εργαλείο οικοδόμησης και διατήρησης της καλής τους φήμης, η οποία έχει θετικό αντίκτυπο και στα οικονομικά αποτελέσματα. Είναι πλέον σαφές πως οι πτυχές του ESG αλλάζουν τον επιχειρηματικό κόσμο, κάνουν τις επιχειρήσεις καλύτερες και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός καλύτερου αύριο.

 

* Η κυρία Εύα Χιώτη είναι Public Affairs & Sustainability Manager της The Coca Cοla Company για Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα και μέλος του Your Directors Club.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v