Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανδρεάδης: Η AS Company «βλέπει» τώρα στο εξωτερικό

Μετά την ίδρυση θυγατρικής στην Κύπρο, η εισηγμένη εταιρεία παιχνιδιών «σκανάρει» δύο ακόμη ευρωπαϊκές χώρες. Ο πρόεδρος της εταιρείας μιλά στο Euro2day.gr για την στρατηγική, την πορεία και τους στόχους.

Ανδρεάδης: Η AS Company «βλέπει» τώρα στο εξωτερικό

Ο κλάδος των παιχνιδιών πέρα από την εγχώρια οικονομική κρίση έχει πληγεί και από άλλους λόγους κατά τα τελευταία χρόνια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η μείωση των γεννήσεων, η στροφή των μικρών παιδιών προς τις ηλεκτρονικές συσκευές, καθώς και η ανατίμηση του δολαρίου έναντι του ευρώ.

Κόντρα στη συγκυρία, η AS Company καταφέρνει κατά τα τελευταία χρόνια να διευρύνει τα μερίδιά της στην αγορά, να επιτυγχάνει κερδοφόρα αποτελέσματα και να διαθέτει πολύ ισχυρή ρευστότητα. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης εταιρείας Στράτος Ανδρεάδης μιλά στο Euro2day.gr για τη στρατηγική που ακολουθεί η εταιρεία του, για τους φετινούς της στόχους και για τα ευρύτερα σχέδιά της. Ο κ. Ανδρεάδης επίσης, δεν έκρυψε τις βλέψεις της εταιρείας για περαιτέρω διεθνοποίηση των εργασιών της. Έτσι, μετά την περυσινή ίδρυση θυγατρικής στην Κύπρο, βολιδοσκοπούνται δύο ακόμη χώρες, με στόχο η AS Company να δραστηριοποιηθεί σε μία τουλάχιστον από αυτές το 2018, αρχικά μέσω αντιπροσώπου και στη συνέχεια μέσα από την ίδρυση θυγατρικής.

Κύριε Ανδρεάδη, πώς η AS Company αντιμετώπισε μέχρι σήμερα την οικονομική κρίση και σε ποια κατάσταση βρίσκεται σήμερα;

Όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση, αποφασίσαμε ενσυνείδητα να περιορίσουμε ως ένα βαθμό τις πωλήσεις μας προκειμένου να αποφύγουμε επισφάλειες και γενικότερα να διασφαλίσουμε την εταιρεία από κινδύνους. Εδώ και αρκετά χρόνια όμως, αρχίσαμε και πάλι να διευρύνουμε τις προϊοντικές μας κατηγορίες, να κερδίζουμε μερίδια αγοράς και γενικά να σημειώνουμε ανοδική πορεία στον κύκλο εργασιών μας. Πέραν αυτού η εταιρεία είναι σήμερα κερδοφόρος, διαθέτοντας παράλληλα ισχυρή ρευστότητα καθώς το σύνολο των διαθεσίμων και των χρηματοοικονομικών της επενδύσεων υπερβαίνει άνετα τον τραπεζικό της δανεισμό.

Ο κλάδος παιχνιδιού στον οποίον δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο η AS Company αντιμετωπίζει και άλλες προκλήσεις, πέρα από την οικονομική κρίση της χώρας.

Πράγματι. Αφ’ ενός οι γεννήσεις σήμερα έχουν μειωθεί κατά περίπου 20% με 25% και αφ’ ετέρου ενώ παλαιότερα ο κλάδος του παιχνιδιού απευθυνόταν στις ηλικίες από 0 έως 11 ετών, σήμερα το άνω όριο ηλικίας ίσως και να μην φτάνει στο 8Ο έτος, λόγω της στροφής προς τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Όμως, απέναντι στις παραπάνω εξελίξεις δεν μείναμε απαθείς. Πρώτα απ’ όλα αναπτύξαμε τις εξαγωγές μας, που σήμερα υπερβαίνουν το 10% του συνολικού μας κύκλου εργασιών. Πουλάμε πλέον σε πολλές χώρες, όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Πολωνία, η Ρουμανία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και άλλες. Επίσης, δώσαμε μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη δικών μας brand names (σχεδιάζονται στην Ελλάδα και παράγονται στο εξωτερικό) με αποτέλεσμα σήμερα περίπου το 50% των προϊόντων που πουλάμε να αποτελούν δικά μας εμπορικά σήματα. Γι αυτό βέβαια χρειάζεται η πολύ ισχυρή ομάδα έρευνας και ανάπτυξης που διαθέτουμε. Δημιουργούμε πάνω από διακόσους νέους κωδικούς κάθε χρόνο και αυτό προφανώς απαιτεί πολύ ικανή υποδομή σε σχεδιασμό και product management. Μια τρίτη αντίδρασή μας ήταν η είσοδός μας στην αγορά του παιδικού ρούχου, δραστηριότητα που αποτελεί περίπου το 8% του τζίρου μας. Θεωρώ πολύ σημαντικό πως η δραστηριότητα αυτή είναι τα τελευταία χρόνια κερδοφόρα, παρά το ισχυρό πλήγμα που έχει δεχτεί η συγκεκριμένη αγορά. Πάντως, δρομολογούμε μια αναδιοργάνωση της δραστηριότητας, καθώς πιστεύουμε ότι το μέλλον των καταστημάτων ενός μόνο σήματος δεν είναι ιδιαίτερα ευοίωνο.

Έχετε επηρεαστεί αρνητικά και από την άνοδο της συναλλαγματικής ισοτιμίας του δολαρίου έναντι του ευρώ;

Η άνοδος του αμερικανικού νομίσματος αυξάνει το κόστος μας, ενώ πέραν αυτού και το κόστος τόσο της Κίνας, όσο και της υπόλοιπης ΝΑ Ασίας εμφανίζει ανοδική τάση. Όλες αυτές τις δυσκολίες προσπαθούμε να τις αντιμετωπίσουμε μέσα από τη βελτίωση της δικής μας απόδοσης και απ’ ότι φαίνεται μέχρι σήμερα τα καταφέρνουμε.

Πώς εξελίχθηκε το 2016 για την AS Company και ποιοι οι στόχοι σας για την τρέχουσα χρονιά;

Το β’ εξάμηνο του 2016 κινήθηκε κοντά στα επίπεδα των στόχων μας, ενώ επιδίωξή μας για τη χρονιά που διανύουμε είναι να διατηρήσουμε τις πωλήσεις και τα κέρδη του 2016 και αν μπορέσουμε ακόμη και να τα βελτιώσουμε. Είναι βέβαιο ότι το σύνολο της αγοράς -και ιδίως το κομμάτι της ένδυσης- ξεκίνησε πτωτικά το πρώτο δίμηνο. Από την πλευρά μας όμως, είμαστε σαφώς ενδυναμωμένοι σε πολλές κατηγορίες προϊόντων (για παράδειγμα στα επιτραπέζια, στα Art and Craft, στα Pre School) ενώ πρωτοστατούμε σε προϊόντα τεχνολογίας όπως τα steam και τα robotics. Γενικότερα έχουμε τοποθετηθεί πολύ γερά στις ηλικίες από 0-8 έτη.

Η AS Company συγκαταλέγεται στις εισηγμένες εταιρείες που, όπως λένε οι αναλυτές, της «περισσεύει ρευστότητα». Πώς σκεφτόσαστε να την αξιοποιήσετε;

Επί του παρόντος, η ισχυρή ρευστότητα μας βοηθάει στο να διεκπεραιώνουμε με άνεση τις προμήθειές μας λειτουργώντας παράλληλα ως ένα «μαξιλάρι ασφαλείας» απέναντι σε ενδεχόμενους μελλοντικούς κινδύνους. Ωστόσο, τα διαθέσιμα αυτά μας δίνουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε μελλοντικά επενδύσεις που θα χρηματοδοτηθούν είτε μόνο με αυτά, είτε και με επιπρόσθετα δανειακά κεφάλαια. Πάντως, είμαστε πολύ προσεκτικοί στις αποφάσεις μας για επενδύσεις. Αν η AS Company έχει καταφέρει να επιβιώνει εδώ και τόσα χρόνια, να αντέχει στην κρίση και να είναι κερδοφόρος οφείλεται στην προσοχή που πάντοτε επιδεικνύουμε. Λόγω του αντικειμένου μας μάλιστα, θα έλεγα πως η εταιρεία είναι σαν το παιδί. Όσο περισσότερο το προσέχεις, τόσο καλύτερα θα μεγαλώσει και τόσο λιγότερα προβλήματα θα αντιμετωπίσει.

Κύριε Ανδρεάδη, πέρυσι κάνατε το πρώτο βήμα επέκτασης των δραστηριοτήτων σας εκτός Ελλάδας, ιδρύοντας θυγατρική στην Κύπρο. Αποσκοπείτε σε περαιτέρω διεθνοποίηση των εργασιών σας;

Βεβαίως. Η Κύπρος είναι μόνο η αρχή και στόχος μας είναι σε μια τριετία να επιτυγχάνουμε εκεί το 12% με 13% των εδώ δραστηριοτήτων μας. Παράλληλα, βολιδοσκοπούμε δύο άλλες χώρες στην Ευρώπη, όπου στόχος είναι μέσα στο 2018 να δραστηριοποιηθούμε σε μία τουλάχιστον από τις δύο, αρχικά μέσω αντιπροσώπου και στη συνέχεια μέσα από την ίδρυση θυγατρικής.

 

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v