Κ. Τζεβελέκος (Lufthansa): Νέα αύξηση κρατήσεων για Ελλάδα το 2019

Ο Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων Ελλάδας και Κύπρου της Lufthansa μιλάει στο Euro2day.gr για την 60χρονη παρουσία του ομίλου στη χώρα μας, την αυξημένη ζήτηση για ταξίδια προς την Ελλάδα και τις σκέψεις για την εγχώρια αγορά.

Κ. Τζεβελέκος (Lufthansa): Νέα αύξηση κρατήσεων για Ελλάδα το 2019

Εξήντα χρόνια πριν, η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa εγκαινίαζε τη σύνδεση με αεροπλάνο της Αθήνας με τη Γερμανία. Έξι δεκαετίες αργότερα, η Ελλάδα έχει εξελιχθεί σε μια από τις σημαντικότερες αγορές του γερμανικού ομίλου, ο οποίος πετά πλέον στη χώρα μας με συνολικά έξι εταιρείες.

Ο Κ. Τζεβελέκος αναλύει τη θέση που κατέχει σήμερα ο όμιλος στην ελληνική αγορά και εξηγεί τον ρόλο του τουρισμού στη συνεχή αύξηση δρομολογίων του στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Ταυτόχρονα, μεταφέρει τις σκέψεις της διοίκησης του ομίλου για το ενδεχόμενο δημιουργίας βάσης στο αεροδρόμιο της Αθήνας, το ενδεχόμενο επέκτασης της συνεργασίας με την Aegean Airlines σε μετοχική βάση, αλλά και την πιθανότητα αύξησης των ναύλων με αφορμή τις αυξημένες τιμές καυσίμων και τα ζημιογόνα αποτελέσματα αρκετών εταιρειών.

Πότε πέταξε για πρώτη φορά η Lufthansa στην Ελλάδα και ποια είναι σήμερα η παρουσία της στη χώρα;

Η πρώτη πτήση της Lufthansa στην Ελλάδα έγινε στις 10 Μαΐου 1959 και όπως είναι φυσικό, δεν είχε καμία σχέση με αυτό που ξέρουμε σήμερα. Η πτήση, τότε, πραγματοποιούνταν μόλις ύο φορές την εβδομάδα και ήταν πολύωρη και με ενδιάμεσες στάσεις σε Αμβούργο, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Μόναχο. Ήταν επίσης και αρκετά ακριβή, αφού το κόστος ξεπερνούσε τα σημερινά 500 ευρώ. Πλέον, 60 χρόνια μετά, οι εταιρείες του Ομίλου Lufthansa πραγματοποιούν 107 δρομολόγια την εβδομάδα από την Αθήνα. Πέρα από την πρωτεύουσα, ο Όμιλος συνδέει ακόμη 19 μεγάλες πόλεις της Ελλάδας με όλο τον κόσμο. Η Lufthansa μαζί με τις SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines και Eurowings έχουν συνολικά 368 πτήσεις την εβδομάδα από και προς την Ελλάδα.

Η Lufthansa διαθέτει 66 δρομολόγια την εβδομάδα μεταξύ Φρανκφούρτης, Μονάχου και 5 προορισμών στην Ελλάδα. Η Eurowings πραγματοποιεί 142 εβδομαδιαίες συνδέσεις μεταξύ πολλών πόλεων της Γερμανίας, όπως Ντίσελντορφ, Ανόβερο, Αμβούργο, Στουτγάρδης κ.α. και 15 προορισμών στην Ελλάδα. Η SWISS και η Edelweiss εκτελούν 77 πτήσεις την εβδομάδα μεταξύ Ζυρίχης, Γενεύης και 12 προορισμών στην Ελλάδα. Η Austrian Airlines προσφέρει 51 εβδομαδιαία δρομολόγια μεταξύ Βιέννης, Γκρατζ, Ίνσμπρουκ, Λιντς και 15 προορισμών στην Ελλάδα. Η Brussels Airlines πραγματοποιεί 32 εβδομαδιαίες πτήσεις προς τις Βρυξέλλες και 11 προορισμούς στην Ελλάδα.

Τα τελευταία χρόνια η Lufthansa εγκαινίασε εποχικά δρομολόγια από Γερμανία προς ελληνικούς προορισμούς εκτός Αθήνας. Ποιο είναι το σκεπτικό της απόφασης; Θα διατηρηθούν ή επεκταθούν τα δρομολόγια τα επόμενα χρόνια;

Με την έκρηξη που παρατηρείται στον τουρισμό στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, μια τέτοια κίνηση είναι πολύ λογική. Αφενός, για να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση από τους ταξιδιώτες, αφετέρου, για να ενισχύσει τα εποχικά μερίδια για τις εταιρείες του Ομίλου. Το 2018 ο Όμιλος πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό του δρομολόγια από τη Φρανκφούρτη σε Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη, που πραγματοποιούνται με τη Lufthansa, συνέδεσε την Καλαμάτα με τη Γενεύη με τη SWISS, τα Χανιά και τη Σάμο με τη Ζυρίχη, με την Edelweiss, και την Κέρκυρα, τα Χανιά, τη Σαντορίνη, την Κω, τη Ζάκυνθο, την Καλαμάτα και τη Μύκονο με τις Βρυξέλλες, με την Brussels Airlines. Για το 2019 αυξήσαμε τα δρομολόγιά μας κατά 6% και προσθέσαμε νέα δρομολόγια όπως τα Ηράκλειο-Φρανκφούρτη, Μύκονος-Γενεύη και Καλαμάτα-Ζυρίχη, σε μια προσπάθεια να καλύψουμε όσες περισσότερες περιοχές στη χώρα μπορούμε και θέλοντας να διευρύνουμε τις επιλογές που προσφέρουμε στους επιβάτες μας, δεδομένου ότι η Ελλάδα αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική αγορά για τις δραστηριότητές μας. Είμαστε και παραμένουμε αφοσιωμένοι σε αυτήν εδώ και έξι δεκαετίες και θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας με αμείωτο ενδιαφέρον.

Την τελευταία διετία ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα η θυγατρική εταιρεία χαμηλού κόστους του ομίλου Eurowings. Σημαίνει αυτό ότι στο μέλλον τα δρομολόγια προς Αθήνα θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά ή κυρίως από τη Eurowings;

Πιστεύω ότι ο εορτασμός των 60 χρόνων της Lufthansa στην Ελλάδα αποτελεί την απόδειξη ότι η αγορά ήταν και συνεχίζει να παραμένει σημαντική για εμάς και σε αυτή τη φάση δεν προγραμματίζουμε να αλλάξουμε κάτι στον υπάρχοντα σχεδιασμό των πτήσεών μας στην Ελλάδα, την οποία συνδέουμε αδιάλειπτα με τον υπόλοιπο κόσμο εδώ και έξι δεκαετίες. Μέσα σε αυτά τα 60 χρόνια παρουσίας μας στην Αθήνα, οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου που εξυπηρετούν την ελληνική αγορά έχουν αυξηθεί και πλέον είναι Premium και «Point To Point» αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες εκτελούν διαφορετικά δρομολόγια ανά περιόδους, βάσει της ζήτησης.

Είναι στα σχέδια της Lufthansa να δημιουργήσει βάση στην Αθήνα;

Θα ήταν αρκετά πολύπλοκο να δημιουργήσουμε μια βάση στην Αθήνα αυτή τη στιγμή, καθώς οι παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη για να θεωρήσουμε ότι η κίνηση αυτή θα είναι προσοδοφόρα για τον όμιλο είναι πάρα πολλοί. Η Lufthansa διαθέτει βάσεις σε Φρανκφούρτη και Μόναχο, η Austrian Airlines στη Βιέννη και η SWISS στη Ζυρίχη και αυτός ο βασικός σχεδιασμός του ομίλου για τους premium αερομεταφορείς θεωρείται αρκετά επιτυχημένος, δεδομένου ότι το 2018 διακριθήκαμε ως ο μεγαλύτερος αεροπορικός όμιλος της Ευρώπης. Συνεπώς, προς το παρόν, δεν σχεδιάζουμε να αλλάξουμε αυτό το επιτυχημένο μοντέλο.

Μπορεί η συνεργασία με την Aegean Αirlines να αποκτήσει και μετοχική μορφή;

Παρόλο που η συνεργασία μας με την Aegean Airlines είναι σε ιδιαίτερα καλό επίπεδο, δεν θα έλεγα ότι είναι στα άμεσα σχέδιά μας να την επεκτείνουμε σε μετοχικό επίπεδο. Με την Aegean ξεκινήσαμε να συνεργαζόμαστε το 2005 και πλέον μετράμε 14 χρόνια αποδοτικής συνεργασίας και αμοιβαίας εκτίμησης. Η εταιρεία είναι επίσης μέλος της Star Alliance και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γι' αυτό, καθώς μέσα από τη συμμαχία μας δίνονται πολλές περαιτέρω ευκαιρίες για διεύρυνση αυτής της επιτυχημένης συνεργασίας σε πολλαπλά επίπεδα.

Πρόσφατα ο όμιλος ανακοίνωσε ζημιογόνα αποτελέσματα. Οι τιμές καυσίμων αυξάνουν και αεροπορικές εταιρείες κλείνουν. Ερχονται αυξήσεις στα εισιτήρια;

Σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και δυναμικό περιβάλλον, στο οποίο η προσφορά και η ζήτηση καθορίζουν τους ναύλους, ελπίζουμε ότι η πίεση για τις τιμές των καυσίμων θα μειωθεί προκειμένου να συνεχιστεί η κερδοφορία του ομίλου, αλλά φυσικά και για να μην επιβαρυνθεί περισσότερο ο επιβάτης και τα εισιτήριά μας να είναι όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικά. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, ο πελάτης είναι εκείνος που αποφασίζει εάν η τιμή του εισιτηρίου που καλείται να πληρώσει δικαιολογεί το προϊόν ή την υπηρεσία που αγοράζει.

Φέτος καταγράφηκε μείωση των προγραμματισμένων θέσεων προς Ελλάδα. Εκανε το ίδιο και η Lufthansa;

Κάθε άλλο, θα έλεγα. Για το 2019 προχωρήσαμε σε αύξηση της τάξης του 6% στα δρομολόγια του ομίλου και εγκαινιάσαμε τις νέες γραμμές Ηράκλειο - Φρανκφούρτη, Μύκονος - Γενεύη και Καλαμάτα - Ζυρίχη, με αντίστοιχη αύξηση στις διαθέσιμες θέσεις. Στην καρδιά των δραστηριοτήτων και όλων όσων κάνουμε ως όμιλος βρίσκεται πάντα ο επιβάτης και σκοπός μας είναι να του προσφέρουμε άριστες υπηρεσίες και όσες περισσότερες επιλογές γίνεται. Η Ελλάδα, αποτελώντας έναν ιδιαίτερα δημοφιλή προορισμό στο δίκτυό μας, δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει από το ενισχυμένο θερινό μας πρόγραμμα.

Πώς εκτιμάτε ότι θα εξελιχθεί η επιβατική κίνηση από Γερμανία προς Ελλάδα φέτος και το 2020; Βλέπετε σταθεροποίηση, μείωση ή περαιτέρω αύξηση;

Δεν είμαι σε θέση να κάνω προβλέψεις, αλλά μπορώ να σας πω ότι η ανάπτυξη που έχει σημειωθεί σε σχέση με τον περασμένο χρόνο είναι τεράστια. Το 2018 καλωσορίσαμε στα αεροσκάφη μας 29% περισσότερους επιβάτες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, μεταφέροντας συνολικά 2,7 εκατομμύρια ανθρώπους από ολόκληρο τον κόσμο από και προς την Ελλάδα. Τα έως τώρα στοιχεία για το καλοκαίρι του 2019 δείχνουν μια περαιτέρω αύξηση των κρατήσεων κατά 4,8% και πιστεύουμε ότι οι πελάτες μας θα συνεχίσουν να εκτιμούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, που τους προσφέρουμε, όπως το τεράστιο δίκτυο του ομίλου με 318 προορισμούς σε 102 χώρες σε όλο τον κόσμο, αλλά φυσικά και τις διευρυμένες επιλογές για τις διακοπές τους.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v