Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα σχέδια της Generali Hellas για «ασφαλιστική επανάσταση»

O CEO Π. Δημητρίου μιλά στο Euro2day.gr για τη δρομολογούμενη μεταμόρφωση της εταιρείας του και τον στόχο να αποτελεί δίκτυο διασυνδεδεμένων υπηρεσιών που ακουμπούν κάθε πτυχή της ζωής του πελάτη. Ικανοποίηση για την πορεία του 2019.

Τα σχέδια της Generali Hellas για «ασφαλιστική επανάσταση»

Ο διευθύνων σύμβουλος της Generali Hellas Παναγιώτης Δημητρίου, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Euro2day.gr, αναφέρεται σε καυτά ζητήματα που αφορούν την πορεία και τις προοπτικές του ασφαλιστικού κλάδου στη χώρα μας, αλλά και στα σχέδια της εταιρείας του μέχρι το τέλος του 2021.

Θεωρεί θετικό το γεγονός ότι η κυβέρνηση συζητά με τις ασφαλιστικές εταιρείες για το πώς οι τελευταίες θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση σοβαρών κοινωνικών ζητημάτων, όπως η σύνταξη, η υγεία, οι φυσικές καταστροφές και η κλιματική αλλαγή, επισημαίνοντας παράλληλα πως μέχρι σήμερα βρισκόμαστε στο στάδιο των εξαγγελιών.

Σε ό,τι αφορά την Generali Hellas, αξιολογεί το 2019 ως ιδιαίτερα παραγωγική χρονιά, ενώ θεωρεί την τριετία 2019-2021 ορόσημο σε μία ασφαλιστική επανάσταση, που συντελείται στους κόλπους της εταιρείας. Ειδικότερα, στόχος είναι η Generali Hellas να μεταμορφωθεί σε ένα δίκτυο διασυνδεδεμένων υπηρεσιών που εκτείνονται και πέρα από τον ασφαλιστικό κλάδο, ακουμπώντας κάθε πτυχή της ζωής του πελάτη.

Τέλος, ο κ. Δημητρίου θεωρεί πως λόγω των υψηλού κόστους επενδύσεων που θα απαιτηθούν το επόμενο διάστημα στον τομέα της τεχνολογίας και της καινοτομίας εν γένει, τα μεγάλα ασφαλιστικά σχήματα θα είναι αυτά που θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε αυτή την πρόκληση, συμπληρώνοντας πως η Generali εστιάζει στην οργανική ανάπτυξή της, χωρίς να αποκλείει, ως αγοραστής, οποιαδήποτε ευκαιρία παρουσιαστεί.

Κύριε Δημητρίου, πώς κινήθηκε η εγχώρια ασφαλιστική αγορά το 2019 και πώς διαμορφώνονται οι πρώτες εκτιμήσεις για την επόμενη χρονιά;

Το 2019 εξελίχθηκε σε μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παραγωγικά χρονιά, καθώς με τα μέχρι στιγμής στοιχεία (Ιανουάριος-Οκτώβριος 2019) η αγορά καταγράφει αύξηση παραγωγής ασφαλίστρων 10%. Τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε ο κλάδος Ζωής και Υγείας, με διψήφια ποσοστά ανόδου, όπως προκύπτει και από τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας. Όμως εξακολουθούν να υφίστανται ορισμένα ανησυχητικά φαινόμενα, όπως ότι οι ασφαλίσεις αστικής ευθύνης οχημάτων και πυρός κινούνται, με βάση τα πρόσφατα στοιχεία, σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σύγκριση με το 2018, κυρίως λόγω της πολιτικής χαμηλών ασφαλίστρων που κυριάρχησε στην αγορά αυτοκινήτου και της χαμηλής ασφαλισιμότητας των πολιτών στον κλάδο κατοικίας και επιχείρησης. Στα αρνητικά στοιχεία του 2019 μπορούμε να εντάξουμε και το περιβάλλον χαμηλών επιτοκίων, το οποίο περιορίζει τις δυνατότητες των ασφαλιστικών επιχειρήσεων να προσφέρουν προϊόντα εγγυημένων αποδόσεων. Πέραν των παραγωγικών αποτελεσμάτων, το 2019 είχε μία ιδιαίτερη αξία για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, καθώς κατεγράφη μία περαιτέρω ενίσχυση των επενδύσεων σε τομείς που βελτιώνουν το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών από την πλευρά των ασφαλιστικών εταιρειών. Στην Generali, έχοντας ορίσει την ψηφιοποίηση ως έναν από τους βασικούς στρατηγικούς μας πυλώνες, επενδύσαμε σε νέες τεχνολογικές εφαρμογές, που αναβαθμίζουν σημαντικά το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών μας. Έτσι μετασχηματίζουμε τον τρόπο λειτουργίας μας, απλοποιώντας ή και καταργώντας ακόμη γραφειοκρατικές διαδικασίες και συστήνοντας νέες υπηρεσίες, που αναδεικνύουν στην αντίληψη των καταναλωτών, την αξία της ασφάλισης στην καθημερινότητά τους.

Με ποιους τρόπους η ιδιωτική ασφάλιση μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση του ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού προβλήματος; Θεωρείτε πως οι κυβερνητικές προθέσεις βρίσκονται προς τη σωστή κατεύθυνση;

Η κυβέρνηση εξετάζει, σύμφωνα με τις δηλώσεις των αρμόδιων υπουργών, αλλαγές για ένα νέο σύστημα επικουρικής ασφάλισης, εισάγοντας στοιχεία κεφαλαιοποιητικού χαρακτήρα. Επειδή πρόκειται για εξαγγελίες, είναι νωρίς να τοποθετηθούμε αναλυτικά. Θα πρέπει να περιμένουμε να κατατεθούν συγκεκριμένες προτάσεις. Υπενθυμίζω ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες μέσω της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας συμμετείχαν στην ομάδα εργασίας για την επεξεργασία προτάσεων σχετικά με την αναδιοργάνωση της επικουρικής ασφάλισης και έχουν κατατεθεί συγκεκριμένες προτάσεις. Επίσης, η ιδιωτική ασφάλιση, όπως έχουμε υπογραμμίσει πολλές φορές στο παρελθόν, μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά στην κοινωνική, μέσα από ένα νέο ολοκληρωμένο πλαίσιο τριών πυλώνων ασφάλισης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα τριών πυλώνων εφαρμόζεται επιτυχώς σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Ο πρώτος πυλώνας είναι κρατικός και διανεμητικού χαρακτήρα και διασφαλίζει την κύρια σύνταξη. Ο δεύτερος πυλώνας έχει κεφαλαιοποιητικό χαρακτήρα και είναι υποχρεωτικός, ώστε σε βάθος χρόνου να λειτουργεί συμπληρωματικά με τον πρώτο πυλώνα. Τέλος, ο τρίτος πυλώνας είναι προαιρετικός και βασίζεται στην ιδιωτική ασφάλιση, με τη δυνατότητα να νομοθετούνται και φορολογικά κίνητρα, που παρέχονται στη λήξη.

Έχουν διαμορφωθεί θετικές προσδοκίες στην ασφαλιστική βιομηχανία σε μια σειρά από μέτωπα: Δεύτερος και τρίτος πυλώνας, συμπράξεις με το δημόσιο στον κλάδο της υγείας, αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, κ.λπ. Κατά πόσο αυτές οι προσδοκίες πιστεύετε πως ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα;

Οι θετικές προσδοκίες που έχουν καλλιεργηθεί από τις κατά καιρούς εξαγγελίες κυβερνητικών στελεχών είναι πολλές, όμως ακόμη η ασφαλιστική αγορά δεν έχει δει κάποιο δείγμα γραφής. Είναι οπωσδήποτε θετικό το γεγονός ότι έχει ανοίξει μία συζήτηση για τη συνεργασία κράτους και ιδιωτικού τομέα ασφάλισης, τόσο στην υγεία ή ακόμη και στην αντιμετώπιση των συνεπειών των φυσικών καταστροφών. Ο ασφαλιστικός κλάδος, όπως αναγνωρίζεται και πανευρωπαϊκά, μπορεί να συμβάλει θετικά στην προσπάθεια αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, αλλά αυτό μένει να εκφραστεί και νομοθετικά. Τόσο η ΕΑΕΕ όσο και η Ένωση Αναλογιστών έχουν διεξάγει σχετικές μελέτες κι έχουμε καταθέσει προτάσεις, που μπορούν να λειτουργήσουν θετικά για το σύνολο του κοινωνικού συνόλου και να συμβάλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη.

Πώς εξελίχθηκε το 2019 για την Generali Hellas; Επιτεύχθηκαν οι οικονομικοί και παραγωγικοί της στόχοι;

Το 2019 ήταν ένα ακόμη ιδιαίτερα παραγωγικό και αποδοτικό έτος για την Generali, τους συνεργάτες της και τους ανθρώπους της. Η παραγωγή ασφαλίστρων της εταιρείας αναμένεται να κλείσει με άνοδο κατά 4,5% και χρωματίζεται από ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Το πρώτο είναι η ισορροπημένη ανάπτυξη που καταγράφει η εταιρεία σε όλους τους κλάδους, ενώ το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι ότι στον κλάδο ζωής η άνοδος της παραγωγής οφείλεται αποκλειστικά στα προϊόντα περιοδικών καταβολών, καθώς δεν προωθούμε τα προϊόντα εφάπαξ καταβολής. Το τρίτο ποιοτικό στοιχείο είναι ότι η παραγωγή ασφαλίστρων οφείλεται στους επαγγελματίες ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές καθώς η Generali στηρίζει και στηρίζεται στα παραδοσιακά δίκτυα πωλήσεων. Επενδύουμε στον συμβουλευτικό ρόλο των ασφαλιστών και πιστεύουμε ότι η ανθρώπινη συμβουλευτική και η επικοινωνία, σε συνδυασμό με τα ψηφιακά εργαλεία είναι το μέσο για την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση που αποζητούν οι καταναλωτές.

Πέρα ωστόσο από τους αριθμούς και τα οικονομικά στοιχεία, θεωρώ την τριετία 2019-2021 ορόσημο σε μία ασφαλιστική επανάσταση, που συντελείται στους κόλπους του οργανισμού μας: τη μεταμόρφωση από μία αμιγώς ασφαλιστική εταιρεία, σε ένα δίκτυο διασυνδεδεμένων υπηρεσιών που εκτείνονται και πέρα από τον ασφαλιστικό κλάδο και ακουμπούν κάθε πτυχή της ζωής του πελάτη. Σκεφτείτε για παράδειγμα ότι στο μέλλον, ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου δεν θα αφορά αποκλειστικά το όχημα, αλλά τους διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης συνολικά. Αντίστοιχα, η ασφάλιση υγείας θα παρέχει λύσεις που συνδέονται με κάθε πτυχή της ζωής του ασφαλισμένου, ενώ ακόμη μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στην πρόληψη και στην υποστήριξη των καταναλωτών να προστατεύσουν την υγεία τους ολιστικά.

Ποιοι οι στόχοι της για το 2020 στον προϊοντικό τομέα; Σε ποιους κλάδους θα δοθεί έμφαση;

Σκοπός μας είναι η Generali να μην αποτελεί απλώς μια ασφαλιστική εταιρεία, αλλά ένας Διά Βίου Εταίρος-Lifetime Partner του ασφαλισμένου. Για να το επιτύχουμε, έχουμε σχεδιάσει ένα Οικοσύστημα Υπηρεσιών, Προστασίας και Ασφάλειας, που δεν εστιάζει σε προϊόντα, αλλά σε ολιστικές λύσεις που καλύπτουν κάθε ανάγκη, από την υγεία, την οικογένεια, το σπίτι, τη μετακίνηση, την εργασία, τα μικρά ή μεγάλα επιχειρηματικά εγχειρήματα. Η καθημερινή μας προσπάθεια εστιάζει στο να συνδυάζουμε την τεχνολογική καινοτομία με τη φροντίδα και την εξατομικευμένη συμβουλευτική, μέσα από ένα δίκτυο επαγγελματιών ασφαλιστικών συμβούλων. Στο πλαίσιο αυτό η Generali θα συνεχίσει και το 2020 να δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των εργασιών ισόρροπα σε όλους τους κλάδους ασφαλίσεων. Συνεχίζουμε την επένδυση στην καινοτομία και στις σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές, με στόχο την παροχή απλών και έξυπνων λύσεων, αξιοποιώντας τις άπειρες δυνατότητες, που προσφέρει η εξέλιξη της τεχνολογίας και οι οποίες προσαρμόζονται στο ατομικό προφίλ των πελατών μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η επένδυσή μας στον κλάδο του insurtech και της τηλεματικής στον τομέα της υγείας. Μία στρατηγική κίνηση που θα επιτρέπει στον ασφαλισμένο να διαχειριστεί ενεργά την υγεία του, καθώς παρέχει εξατομικευμένες συμβουλές καλής υγείας και συστήνει τρόπους διατήρησης ή και βελτίωσης της σωματικής και ψυχικής του ευεξίας.

Αντίστοιχη είναι και η λογική μίας ακόμη υπηρεσίας, που παρουσιάσαμε πρόσφατα στον τομέα της μετακίνησης, του Generali My Drive. Πρόκειται για μια εφαρμογή που βοηθά τους οδηγούς να βελτιώσουν την οδηγική τους συμπεριφορά με τον πλέον ευχάριστο αλλά και αξιόπιστο τρόπο, ενώ παράλληλα τους δίνει τη δυνατότητα επιβράβευσης, με έκπτωση στο ασφάλιστρο του αυτοκινήτου τους. Επίσης, ανακοινώσαμε τη δημιουργία ενός mobile hub, μίας ψηφιακής εφαρμογής που θα δίνει πρόσβαση σε όλες μας τις υπηρεσίες, μέσω του κινητού τηλεφώνου, θα εισάγει νέα εργαλεία εξυπηρέτησης στον κλάδο υγείας και αυτοκίνητου, παρέχοντας υποστήριξη 24/7 στους χρήστες. Εν κατακλείδι, εργαζόμαστε καθημερινά για να κάνουμε τη ζωή των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται καλύτερη. Θέλουμε να είμαστε δίπλα τους, όχι μόνο τη στιγμή ενός δυσάρεστου συμβάντος, αλλά να τους παρέχουμε αξία σε κάθε φάση της ζωής τους.

Εδώ και χρόνια μιλάμε για εξαγορές και συγχωνεύσεις, που θα συγκεντρώσουν τον ασφαλιστικό κλάδο σε λιγότερους «παίκτες», χωρίς ωστόσο όλα αυτά να έχουν πραγματοποιηθεί. Τι προβλέπετε ότι θα γίνει στο μέλλον; Η Generali θα επιδιώξει να αναπτυχθεί στην Ελλάδα μέσω τέτοιων κινήσεων;

Είναι γεγονός ότι η πολυσυζητημένη τάση των εξαγορών και συγχωνεύσεων δεν έχει εκδηλωθεί ακόμη, αν και κάποιες κινήσεις είναι σε εξέλιξη. Η εκτίμησή μας είναι ότι λόγω των υψηλού κόστους επενδύσεων που θα απαιτηθούν το επόμενο διάστημα στον τομέα της τεχνολογίας και της καινοτομίας εν γένει, τα μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα είναι αυτά που θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε αυτή την πρόκληση. Η Generali, όπως έχουμε δηλώσει, εστιάζει στην ανάπτυξή της, χωρίς να αποκλείει, ως αγοραστής, οποιαδήποτε ευκαιρία παρουσιαστεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v