Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γκεζερλής (Convert Group): Γιατί μπορεί να δούμε ελληνικό Amazon Marketplace

Βρισκόμαστε σε νέα φάση άντλησης κεφαλαίων, έχουμε δεχτεί κρούση από αξιόλογο σχήμα επενδυτών, τονίζει σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr ο πρόεδρος και ιδρυτής του ομίλου Convert Π. Γκεζερλής. Οι προοπτικές του e-commerce στην Ελλάδα.

Γκεζερλής (Convert Group): Γιατί μπορεί να δούμε ελληνικό Amazon Marketplace

Μπροστά σε νέο γύρο άντλησης κεφαλαίων βρίσκεται η Convert Group έχοντας δεχθεί ήδη πρόταση από σχήμα επενδυτών, όπως αποκάλυψε στο Euro2day.gr ο Παναγιώτης Γκεζερλής, Πρόεδρος και Ιδρυτής της Convert Group, ελληνικής εταιρείας που διεκδικεί μερίδιο στην παγκόσμια αγορά Data Monetisation, αξίας 56 δισ. ευρώ. Προβλέπει επένδυση της Amazon σε ελληνικό marketplace και μιλά για τις επιδόσεις του e-commerce, την αγωνία των retailers για την κερδοφορία και τις νέες τάσεις.

Στόχος της Convert Group, που πούλησε το χαρτοφυλάκιο συμβουλευτικών υπηρεσιών της στην ΕΥ πριν από δύο χρόνια, είναι να γίνει το παγκόσμιο πρότυπο με το οποίο Έμποροι και Προμηθευτές συνεργάζονται μέσα από τα δεδομένα στο εμπόριο. Σήμερα έχει στο πελατολόγιό της 110 brands σε 18 χώρες και οι εξαγωγές της είναι το 35% του τζίρου της. Για το 2023 στοχεύει σε αύξηση εσόδων 50%.

Με τι ρυθμούς αναπτύσσεται το e-commerce στην Ελλάδα -που εντοπίζεται κυρίως το καταναλωτικό ενδιαφέρον- και τι προβλέπετε για το 2023;

Δυστυχώς στη χώρα μας δεν υπάρχει κάποια αξιόπιστη έρευνα για την ανάπτυξη συνολικά του eCommerce. Εκτιμώ ότι ξεπερνάμε τον μέσο ευρωπαϊκό όρο του 13%. Τους ρυθμούς ανάπτυξης που με ακρίβεια μετράμε στη Convert Group είναι του κλάδου online super market και οnline φαρμακείου που ήταν αυξητικοί στο 3ο τρίμηνο του 2022, με 18% ο πρώτος, ενώ ο δεύτερος προσεγγίζει το 20% όπως ανακοινώσαμε σήμερα. Εκτιμώ ότι και το 2023 θα κινούμαστε σε διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης σε όλους τους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας. Σε συνθήκες αβεβαιότητας στο οικονομικό περιβάλλον το ηλεκτρονικό εμπόριο ενισχύεται σε όγκους, καθότι ο καταναλωτής πάντα στρέφεται online για να συγκρίνει τιμές προϊόντων και συνολική αξία καλαθιών.

Παρατηρούμε επενδυτική κινητικότητα στο e-commerce από εγχώριους και ξένους παίκτες αλλά δεν έχουμε δει κάποια πολύ μεγάλη επένδυση. Ποια είναι η γνώμη σας;

Δεν έχετε άδικο σε αυτό. Η μεγαλύτερη επένδυση στη χώρα μας είναι αδιαμφισβήτητα το Skroutz όπου εργάζονται 700 εργαζόμενοι, υποδέχεται πάνω από 40 εκατομμύρια επισκέψεις από Έλληνες καταναλωτές το μήνα και αποτελεί έναν από τους ελάχιστους τεχνολογικούς μονόκερους που έχει αναδείξει η χώρα μας. Ο όμιλος Μαρινάκη επίσης έχει κάνει μία σημαντική επένδυση με το shopflix, ενώ και ο όμιλος Πάνου Γερμανού προχωρά επιθετικά με επενδύσεις στο ευρύτερο οικοσύστημα του ηλ. εμπορίου. Πιστεύω επίσης, ότι οι πλατφόρμες eFood και Wolt θα συνεχίζουν να επενδύουν με στόχευση όμως την κερδοφορία και όχι την φρενήρη ανάπτυξη που είδαμε την τελευταία 3ετία. Τέλος, εκτιμώ ότι θα δούμε την Amazon να επενδύει με ελληνικό marketplace στη χώρα μας, αφού ήδη έχει παρουσία με τοπικά marketplaces σε 10 ευρωπαϊκές χώρες.

Συνεργάζεστε με ορισμένους από τους μεγαλύτερους προμηθευτές παγκοσμίως, καθώς και με μεγάλα δίκτυα του λιανεμπορίου. Ποιοι έχουν μεγαλύτερη αγωνία για τα online μερίδια και πώς επηρεάζονται οι retailers από το μοντέλο direct-to-consumer;

Αγωνία αυτή τη στιγμή υπάρχει για την κερδοφορία στο κανάλι, ίσως περισσότερο από τα μερίδια, καθώς ενώ οι λιανέμποροι επενδύουν μεγάλα ποσά, δεν έχουν δει ακόμα απόσβεση, και μιλάω και για το εξωτερικό, όχι μόνο για την Ελλάδα. Το direct-to-consumer φέρνει μία περιπλοκότητα, αλλά έχει ακόμα πολύ μικρά μερίδια στον κλάδο των super market και ευρύτερα των καταναλωτικών αγαθών. Αντίθετα στο κλάδο των αθλητικών ειδών, παρατηρούμε ένα διεθνές bras de fer μεταξύ κατασκευαστών όπως η Nike και η Adidas και των εμπόρων όπως η Decathlon, η Intersport, η JD, η Sport Direct. H Nike κάνει ήδη το 40% του τζίρου της από D2C με στόχο το 60% το 2025 και ακολουθεί κοντά και η Adidas. Βλέπω μία νέα τάση που λέγεται Digital Native Vertical Brands (DNVB) δηλαδή μάρκες που σχεδιάζονται, παράγονται και προωθούνται ειδικά για μοντέλο D2C.

Δύο χρόνια σχεδόν από την μεταβίβαση του χαρτοφυλακίου συμβουλευτικών υπηρεσιών στην ΕΥ, η Convert Group έχει πολλαπλασιάσει την αξία της. Μπορούμε να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι;

Αυτή την στιγμή έχουμε στο πελατολόγιό μας 110 brands σε 18 χώρες σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Αφρική. Οι εξαγωγές μας είναι το 35% του συνολικού μας τζίρου και το 2023 θα σημειώσουμε περαιτέρω αύξηση μεριδίου πωλήσεων στο εξωτερικό. Το 2022 θα ξεπεράσουμε το 50% σε ρυθμούς ανάπτυξης του Annual Recurring Revenue (ARR) μας, δηλαδή την αξία των επαναλαμβανόμενων συμβολαίων που έχουμε με πελάτες μας. Η πώληση του χαρτοφυλακίου συμβουλευτικών υπηρεσιών στην ΕΥ αποδείχθηκε ως μια από τις καλύτερές μας επιλογές, καθώς μας δόθηκε η δυνατότητα να επικεντρωθούμε στα Software προϊόντα μας με έναν ξεκάθαρο στόχο: Να γίνουμε το παγκόσμιο πρότυπο με το οποίο Έμποροι και Προμηθευτές τους συνεργάζονται μέσα από τα δεδομένα στο εμπόριο.

Το eRetail Suite με το οποίο χτίσατε αξιοπιστία στη διεθνή αγορά παραμένει ναυαρχίδα σας; Ποιος είναι ο ανταγωνισμός που αντιμετωπίζετε σήμερα στην παγκόσμια αγορά eMarket Intelligence;

Το eRetail Suite είναι το σύνολο του προϊοντικού μας portfolio προς εμπόρους και προμηθευτές. Εκεί που αναπτυσσόμαστε πιο έντονα είναι σε μία από τις τρεις εφαρμογές της σουίτας μας, το eRetail Audit Marketplace (eRAM), όπου έμποροι διαμοιράζονται τα δεδομένα τους απευθείας με τους προμηθευτές τους δημιουργώντας σημαντική οικονομική αξία και για τα δυο μέρη. Ο κλάδος που στοχεύουμε με το eRAM ονομάζεται Data Monetisation και το 2022 έχει αξία 56 δισ. ευρώ. Είναι τρομερά ενδιαφέρον ότι ο κλάδος είναι αυτή την στιγμή στο ξεκίνημά του, το οικοσύστημα των παικτών ακόμα διαμορφώνεται. Στη Convert Group εργαζόμαστε σκληρά και με μέθοδο με στόχο η εταιρεία μας να αναδειχθεί ως ο παγκόσμιος πρωταγωνιστής μέσα στην επόμενη πενταετία.

Η επέκταση της Convert Group αυτά τα δύο χρόνια υποστηρίχθηκε και από κεφάλαια VCs. Τι επένδυση έχετε κάνει συνολικά και δεδομένης της εμπειρίας σας, ποιες είναι οι προκλήσεις στους όρους που πρέπει να δομηθούν μεταξύ επιχειρηματιών και εξωτερικών επενδυτών;

Τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε επενδύσει περίπου από 5 εκατ. ευρώ που έχουν προέλθει από επενδυτές, θεσμικούς και ιδιώτες και από την πώληση του χαρτοφυλακίου των συμβουλευτικών υπηρεσιών μας στην EY. Το σχόλιο που θα ήθελα να κάνω είναι στην Ελλάδα δεν υπολειπόμαστε σε αξιόλογες startups, αλλά σε αξιόλογους επενδυτές, πλην κάποιων εξαιρέσεων φυσικά. Δεν υπάρχει εμπειρία διαχείρισης αποφάσεων σε ένα Διοικητικό Συμβούλιο από αρκετά ελληνικά επενδυτικά σχήματα και θα τολμήσω να πω, δεν υπάρχει ούτε εμπειρία επιτυχημένης επιχειρηματικότητας.

Θα πάτε σε νέο γύρο χρηματοδότησης; Και ποια είναι η αίσθηση που έχετε για τις τάσεις στις τοποθετήσεις των VCs; Περιορίζονται λόγω των μακροοικονομικών εξελίξεων;

Η Convert Group απολαμβάνει την εμπιστοσύνη Ελλήνων -θεσμικών και ιδιωτών- επενδυτών. Μπορώ να ανακοινώσω σε εσάς ότι βρισκόμαστε ήδη σε φάση άντλησης κεφαλαίων και έχουμε δεχθεί ήδη την πρώτη πρόταση από αξιόλογο σχήμα επενδυτών. Σχεδιάζουμε να οριστικοποιήσουμε τον νέο κύκλο χρηματοδότησής μας εντός του 1ου τριμήνου του 2023. Οι διεθνείς εξελίξεις έχουν επηρεάσει τα μεγέθη αποτίμησης τεχνολογικών εταιρειών, αλλά όχι εμάς. Ήμασταν πάντα συντηρητικοί στις αποτιμήσεις γιατί θέλουμε να είμαστε κοντά στην πραγματική οικονομία και όχι να ρισκάρουμε στην παρόρμηση της τεχνολογικής φούσκας του 2020-2021. Παρ’όλα αυτά διαχρονικά οι επενδυτές μας έχουν τριπλασιάσει τα χρήματα που έχουν επενδύσει σε εμάς, ακόμα και όσοι επένδυσαν το 2020.

Η Convert Group διατηρεί καλή θέση στις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ευρώπη (Financial Times) και παραμένει στην ελίτ των επιχειρήσεων με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον (Great Place to Work). Πώς αποδίδουν αυτές οι διακρίσεις στην προσέλκυση ταλέντου - τόσο από την τοπική όσο και από τη διεθνή αγορά;

Το ότι έχουμε αναδειχθεί ως το 4ο καλύτερο ευρωπαϊκό περιβάλλον εργασίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις από τον διεθνή οργανισμό Great Place to Work® σίγουρα μας βοηθά να μας γνωρίζει ένα μεγάλο ποσοστό των εργαζομένων με πολλούς από εκείνους να επιθυμούν να εργαστούν στην Convert Group. Καταφέρνουμε επιτυχώς να προσελκύσουμε και ταλέντο από την διεθνή αγορά, κυρίως Ευρώπη. Θα έλεγα ότι εκεί που που δυσκολεύονται οι περισσότερες τεχνολογικές επιχειρήσεις παγκοσμίως -στην προσέλκυση και διακράτηση ταλέντου- εμείς είμαστε σε προνομιούχο θέση και οφείλεται στην ειλικρινή επιχειρηματική προσέγγιση των βασικών μετόχων της Convert Group -της Έλενας Χαϊλαζοπούλου και εμένα- ότι η επιτυχία μας θα είναι να δημιουργήσουμε ευημερία ταυτόχρονα στους μετόχους μας και στους εργαζομένους μας.

Είστε ταυτόχρονα σε θέση να προσφέρετε και οικονομικό κίνητρο στα νέα στελέχη; Πόσους ανθρώπους απασχολεί σήμερα η Convert Group και τι επενδύσεις σχεδιάζει σε νέες θέσεις στο εγγύς μέλλον;

Όλοι οι Converters έχουν πλέον μετοχές στην εταιρεία μας, ενώ καταφέρνουμε αυξήσεις σε αποδοχές και παροχές κάθε χρόνο. Προσωπικά δεν θεωρώ ότι είμαστε σε θέση να αμοίψουμε τους εργαζομένους μας όσο πραγματικά αξίζουν και θα έπρεπε να λαμβάνουν. Θα ήθελα να μπορούμε να τους προσφέρουμε ότι και οι τεχνολογικοί κολοσσοί κι ας είμαστε στην Ελλάδα. Μακάρι να πετύχουμε όλοι μαζί και να το κάνουμε πραγματικότητα. Σήμερα απασχολούμε λίγο περισσότερους από 60 επιστήμονες πλήρους απασχόλησης σε θέσεις engineers, data scientists, analysts, sales & marketing και φυσικά θα αυξηθούμε το 2023. Το πλάνο μας είναι για αύξηση προσωπικού 15% με αύξηση 50% στα έσοδά μας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v