Τα μυστικά της «hyper creativity» για τις επιχειρήσεις

Πώς να κάνετε το αδύνατο δυνατό στις ομάδες σας; Ποια είναι τα βήματα και οι τεχνικές της «Αδύνατης Σκέψης»; Ποια είναι η τακτική για να αποκτήσει μια εταιρεία στρατηγικό πλεονέκτημα; Γράφει ο Mark Raison.

Τα μυστικά της «hyper creativity» για τις επιχειρήσεις
  • Του Mark Raison*

Στελέχη, διευθυντές και οι απλοί εργαζόμενοι θέλουν να ασχολούνται με «προσγειωμένες», εφικτές και ρεαλιστικές ιδέες. Ξέρουν πώς να τις χειρίζονται και πώς να τις κάνουν να συμβούν. Είναι περισσότερο διστακτικοί, δύσπιστοι ή σκεπτικιστές όταν έρχονται αντιμέτωποι με ιδέες «ανέφικτες», με ιδέες αδύνατες. Τότε, μόνο λίγοι από αυτούς έχουν τη γνώση και τα τεχνικά μέσα να τις διαχειριστούν και να τις αντιμετωπίσουν.

Η Hyper Creativity είναι η τέχνη του εντοπισμού, της ανάπτυξης και διαχείρισης των ανέφικτων - αδύνατων ιδεώνΕίναι η τέχνη που μπορεί να επιτρέψει κάθε εβδομάδα στην ανακάλυψη μιας στάσης ζωής, μιας τεχνικής ή μιας μεθόδου που να αμφισβητούν το... αδύνατο. Και ας μη ξεχνάμε, το ανέφικτο υπάρχει για να αμφισβητείται.  

Περισσότερο από ποτέ, στην σημερινή εποχή της ταχύτητας, της γνώσης και της αναζήτησης, η δημιουργικότητα στην εργασία είναι κεφάλαιο.

Σχεδόν ένας άνθρωπος στους δύο λέει ότι δεν είναι δημιουργικός. Δύο στελέχη στα τρία θεωρούν τους εαυτούς τους αδαείς σχετικά με τη δημιουργική διαδικασία. Οκτώ επιχειρήσεις στις δέκα δεν χρησιμοποιούν τεχνικές δημιουργικότητας! Ωστόσο, όλοι μας είμαστε δημιουργικοί. Η δημιουργική διαδικασία είναι δομημένη και οι τεχνικές της είναι απίστευτα ισχυρές!

Πέρα από το brainstorming, η δημιουργικότητα είναι ένα σύνολο συμπεριφορών, συνηθειών και πρακτικών. Οι εταιρείες που κερδίζουν είναι εκείνες που ξέρουν πώς να εκπαιδεύουν, να ενθαρρύνουν και να παροτρύνουν τους εργαζομένους να εκφράζονται ελεύθερα. Να μοιράζονται τη φαντασία τους, την εφευρετικότητα και την πρωτοτυπία τους. Είτε πρόκειται για το Μάρκετινγκ, τις Πωλήσεις, την Έρευνα, τη Διοίκηση της εφοδιαστικής αλυσίδας ή την Οικονομική Διαχείριση, σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι οι καλές ιδέες που κάνουν τη διαφορά!

Πως όμως μπορεί ο καθένας μας να καταστεί δημιουργικός στην εργασία του και να εμπνεύσει την ομάδα του; Αυτό μπορεί να συμβεί αν καταλάβει πώς προκύπτει το αδύνατο. Ποια είναι η αιτία του. Τις περισσότερες φορές είναι ο τρόπος σκέψης μας που καθιστά μια ιδέα αδύνατη. Γενικά όμως τα πράγματα δεν είναι αδύνατα από μόνα τους. Είμαστε οι εφευρέτες του αδύνατου.

  • Γιατί πρέπει να είμαστε δημιουργικοί σήμερα στον κόσμο των επιχειρήσεων;

Απλά και μόνο, επειδή μια εταιρεία πρέπει να είναι μοναδική στην αγορά της. Η δημιουργία διαφορετικών προϊόντων, η προσφορά ξεχωριστών υπηρεσιών, το κτίσιμο διαδικασιών που θα έχουν καλύτερη απόδοση από αυτές των ανταγωνιστών της, η διαχείριση της καθημερινότητας με αίσθηση του επείγοντος και του τι είναι σημαντικό για τους πελάτες, είναι αιτήματα που απαιτούν έντονη δημιουργικότητα.

  • Είμαστε όλοι δημιουργικοί;

Ναι, αλλά εμείς δεν χρησιμοποιούμε το δημιουργικό δυναμικό μας με ίδιο τρόπο. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, μια εταιρεία πρέπει να ενθαρρύνει νέες, αναδυόμενες ιδέες που να είναι πρωτύτερες, διαφορετικές. Δεν πρόκειται να υπάρξει καμία ανάπτυξη χωρίς νέες ιδέες. Χωρίς, μία, έστω. Μεγάλη Ιδέα, δεν μπορεί να υπάρξει επιτυχία που να έχει διάρκεια!

  • Τι μπορούμε να κάνουμε, με δομημένο τρόπο;
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

Πρώτον, εμπιστευθείτε τη δημιουργικότητά σας, και αναγνωρίστε τη δημιουργικότητα των άλλων ανθρώπων. Δεύτερον, μάθετε να αξιοποιείτε τις τεχνικές Δημιουργικότητας και να τις υιοθετείτε στην καθημερινή σας άσκηση του Μάνατζμεντ. Τρίτον, συγκεντρώστε και αξιοποιήστε τη δημιουργική μόχλευση των πόρων σε όλα τα επίπεδα της εταιρείας.

Αναζητήσετε έτσι τις «Κίτρινες Ιδέες», που ίδρυσα γιατί πιστεύω ότι οι αδύνατες ιδέες του σήμερα κάνουν τη διαφορά του αύριο.

 

* Ομιλητής, σύμβουλος και συντονιστής σε θέματα δημιουργικότητας και διαχείρισης καινοτομίας. Είναι ο ιδρυτής των Yellow Ideas. Συνεργάζεσαι στενά σε επιχειρησιακό επίπεδο με τους λήπτες αποφάσεων και τις ομάδες τους ώστε, λειτουργώντας ομαδικά, να αναπτύξουν μαζί την απαραίτητη δημιουργική ενέργεια χωρίς την οποία δεν μπορούν να υπάρξουν ούτε νέες ιδέες, ούτε καινοτόμα δράση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v