Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η συνταγή για να πουλήσει περισσότερο ένα προϊόν

Καλό θα ήταν επιχειρήσεις και Σύνδεσμοι Επιχειρήσεων, κατά καιρούς να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή σε τάσεις και αλλαγές των συμπεριφορών των καταναλωτών. Οι νέες τάσεις. Γράφει ο Αθανάσιος Χ. Παπανδρόπουλος.

Η συνταγή για να πουλήσει περισσότερο ένα προϊόν

Δεν χρειάζεται ειδική φιλοσοφική προδιάθεση για να γίνει αντιληπτό ότι η εποχή μας είναι αυτή της ταχύτητας των αλλαγών και των βαθυτάτων τεχνολογικών μεταβολών. Μέσα σε αυτό το κλίμα, μεταβάλλονται και οι συμπεριφορές των καταναλωτών και οι τρόποι επιλογής των προϊόντων που θέλουν να αποκτήσουν

Έτσι, μια τάση που μεγαλώνει τα τελευταία χρόνια, είναι αυτή της προτίμησης «χαριτωμένων» προϊόντων. Μια διεξοδική έρευνα των G.Y. Nenkov και Μ. L. Scott («So Cute I Could Eat It Up») που δημοσιεύτηκε στο Journal of Consumer Research, καταλήγει στο συ­μπέρασμα ότι τα προϊόντα που περιέχουν χαριτωμένα στοιχεία ή παιχνίδι μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την καταναλωτι­κή μας διάθεση. Σε μια μελέτη, οι ερευνητές έδωσαν μια «παιχνιδιάρικη» σέσουλα πα­γωτού σε μια ομάδα και μια απλή σέσουλα σε μια άλλη προκειμένου να παρατηρήσουν τη συμπεριφορά τους ως προς την κατανά­λωση παγωτού.

Η ομάδα που χρησιμοποίη­σε την παιχνιδιάρικη σέσουλα κατανάλωσε πολύ περισσότερο παγωτό συγκριτικά με την άλλη! Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η «παιχνιδιάρικη διάθεση» και η επακόλουθη αλλαγή στη συμπεριφορά δεν περιορίζεται μόνο στα τρόφιμα και στα προϊόντα λια­νικής, αλλά ενδεχόμενος να παρατηρηθεί ακόμη και σε πιο «βαριά» προϊόντα όπως οι τραπεζικές υπηρεσίες (αποταμιευτικά προγράμματα, εξόφληση δανείων κλπ.).

Μια άλλη περίπτωση αφορά τη σήμανση των τροφίμων. Έρευνα του CIM (Chartered Institute of Marketing) στη Βρετανία διαπίστωσε ότι περισσότερο από το ήμισυ των κατανα­λωτών αδυνατούν να καταλάβουν τη σήμανση στις συσκευασίες τρο­φίμων. Προτιμούν, όμως, η λύση του προβλή­ματος να προέλθει από τις ίδιες τις εταιρείες και όχι από το κράτος με τη μορφή αυστηρότερων νόμων προστασίας του καταναλωτή. Το 77% θεωρεί ότι η υγιεινή και ισορροπη­μένη διατροφή είναι πρωτίστως ευθύνη των επιχειρήσεων και όχι του κράτους.

Επίσης η συντριπτική πλειοψηφία (91%) θεωρεί ότι οι εταιρείες τροφίμων και λιανικής πρέπει να επενδύουν περισσότερο στην εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού. Η έρευνα διαπίστωσε ακόμη ότι υπάρχει διάχυτος προβληματισμός σχετικά με την «παραπλανητική» διαφήμιση στα τρόφιμα και ειδικότερα με το γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες κρύβονται πίσω από τη χρήση επι­στημονικής ορολογίας, π.χ. νάτριο αντί για αλάτι.

Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι ειδικά στην Ελλάδα, αρκετές είναι οι εταιρείες τροφίμων που χρησιμοποιούν κατανοητή ορολογία, και αυτό θα πρέπει να το βλέπουν και στις πωλήσεις τους.

Αξιέπαινη είναι επίσης στη χώρα μας και η προσπάθεια που κάνουν αρκετές εταιρείες ειδών διατροφής να προσέχουν ιδιαίτερα τις διαφημίσεις τους όταν αυτές απευθύνονται σε παιδιά.

Σημειώνουμε επίσης ότι σύμφωνα με έρευνα του 2022 της in Sites Consulting, που τώρα ονομάζεται Humman 8, υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση μεταξύ των προϊόντων σε ότι αφορά τα θετικά ή αρνητικά σχόλια σε συζητήσεις πρόσω­πο με πρόσωπο ή όπως θα λέγαμε σήμερα «offline».

Η έρευνα διεξήχθη σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, σε ένα δείγμα 1.600 ατόμων, με σκοπό να μελετηθεί το word of mouth σε 6 κατηγορίες προϊόντων. Είναι εντυπωσιακό ότι στο 90% των συζη­τήσεων γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένες μάρκες.      

Και από αυτές, κυριαρχούν η Rolex και η Οmega στα ρολόγια, Audi και ΒMW στα αυτοκίνητα, Apple και Samsung στα κινητά τηλέφωνα και τα tablet. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο