Η ξέφρενη ανάπτυξη της efood, το «συγνώμη λάθος» και οι freelancers

Πώς κατάφερε η εταιρεία να εκμεταλλευτεί τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας και να απογειώσει τα οικονομικά μεγέθη. Η αναδίπλωση και το τεράστιο πλήγμα στην αξιολόγηση της Google. Γιατί έκανε τη στροφή στο μοντέλο του freelancer

Δημοσιεύθηκε: 18 Σεπτεμβρίου 2021 - 09:34

Load more

“Χρυσός” αποδείχθηκαν τα έσοδα από προμήθειες στην πανδημία για την efood: ήταν 13,4 εκατ. ευρώ περισσότερα το 2020 από το 2019, λόγω της εκτόξευσης των παραγγελιών και της διεύρυνσης του δικτύου συνεργαζόμενων καταστημάτων που αγγίζουν τα 15.000.

Οι αριθμοί της πλατφόρμας που βρέθηκε στο επίκεντρο σκληρής κριτικής μετά το μήνυμα-τελεσίγραφο σε εργαζόμενους της να εργαστούν ως freelancers (σ.σ. ελεύθεροι επαγγελματίες με μπλοκ παροχής υπηρεσιών) μιλούν εύγλωττα: Οι πωλήσεις της εταιρείας Online Delivery, που αναπτύσσει την πλατφόρμα, κατέγραψαν αύξηση 49,4% το 2020 ανερχόμενες σε 64,5 εκατ. ευρώ, με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 31,653 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 33,5%. Τα δε καθαρά κέρδη μετά από φόρους της εταιρείας ανήλθαν σε 21,34 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 27,2%.

Η θύελλα που προκλήθηκε από αρχικό μήνυμα, τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσο και σε πολιτικό επίπεδο, οδήγησε την εταιρεία σε «αναδίπλωση». Σε ανακοίνωσή της υποστήριξε ότι «η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική». Ωστόσο δεν ξεκαθαρίζει αν θα έχουν το δικαίωμα της επιλογής οι εργαζόμενοι των οποίων η σύμβαση λήγει στα τέλη του μήνα να συνεχίσουν με σύμβαση ή να γίνουν freelancers.

Το πλήγμα για την εταιρεία που δημιούργησαν οι αδελφοί Κυρκίνη, Παμίνος και Κωνσταντίνος, με συνεργαζόμενους επενδυτές το 2012, είναι προφανές. Θα μπορούσε να θεωρηθεί μια από τις δύσκολες στιγμές για την efood που βρέθηκε στο στόχαστρο του γερμανικού εισηγμένου ομίλου Delivery Hero, από τον οποίο εξαγοράστηκε πριν από μια πενταετία.

Εκτός από το μπαράζ αρνητικών σχολίων στα social media, άλλωστε, η εταιρία είδε και την αξιολόγησή της από τους χρήστες της Google να βουλιάζει στα τάρταρα. Πριν την Παρασκευή η αξιολόγηση της efood στο Google ήταν στο 4,7 - πολύ κοντά στην υψηλότερη δυνατή αξιολόγηση 5. Ωστόσο την Παρασκευή κατακλύστηκε με αξιολογήσεις 1 -την ελάχιστη δυνατή- με αρνητικά σχόλια για τις κινήσεις έναντι των εργαζομένων, με αποτέλεσμα η αξιολόγησή της να βυθιστεί στο 1,6.

Οι σχεδιασμοί της efood για την υιοθέτηση του μοντέλου του freelancer είχε αποκαλυφθεί ήδη από τα μέσα Ιουλίου. Όπως είχε γράψει τότε το Euro2day.gr με το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων και των πόλεων που έχει παρουσία στο efood να αυξάνεται συνεχώς, φτάνοντας τις 15.000 καταστήματα σε 90 πόλεις, αλλά και την εισαγωγή της υπηρεσίας efood market που συνεχώς μεγαλώνει, αυξάνονται και οι ανάγκες σε προσωπικό. Τότε τέθηκε ο στόχος για τριπλασιασμό του στόλου μέχρι το τέλος του 2021.

Ο σχεδιασμός προέβλεπε η υπηρεσία delivered by efood θα πλαισιωθεί με 6.000 διανομείς, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν είτε με εξαρτημένη σχέση εργασίας, με τον καθιερωμένο τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η εταιρεία μέχρι τώρα, είτε ως ανεξάρτητοι συνεργάτες, μέσω του νέου μοντέλου.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων