Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Δευ 22 Ιαν

To... ”τετράγωνο” της ακτοπλοΐας

Μια υπόθεση που συναρπάζει το.. φιλοθέαμον κοινό είναι αυτή της ακτοπλοΐας, με επίκεντρο το… ”τετράγωνο” που σχηματίζουν η Attica Group και οι Μινωικές, ομού μετά των συνδεδεμένων εταιριών Blue Star και HSW, αντιστοίχως.

Τα σενάρια που έχουν γραφτεί ξεκινούν από το ενδεχόμενο να δούμε κινήσεις ”2 σε 1” μεταξύ των υπερκείμενων εταιριών (είτε με εξαγορά, είτε με συγχώνευση είτε με εισφορά σε είδος των πλοίων της Attica στις Mινωικές) και φτάνουν μέχρι το αντίστοιχο, αλλά σε επίπεδο υποκείμενων εταιριών, μια συνένωση δηλαδή μεταξύ Blue Star και HSW.

Σε αυτή τη φάση, όμως, φαίνεται να υπάρχουν κάποια ”προβληματάκια”.

Για παράδειγμα, σε περίπτωση εισφοράς σε είδος (μια και αυτό το σενάριο ακούστηκε τελευταία) των 4 Superfast πλοίων που έχει η Attica, η τελευταία θα κατέληγε να ελέγχει την απόλυτη πλειοψηφία των Μινωικών!

Οι πληροφορίες μας λένε ότι αυτή τη στιγμή ένα ποσοστό, που πάντως δεν ξεπερνά το 40% του μετοχικού κεφαλαίου των Μινωικών, ανήκει σε μεγάλους επενδυτές, περιλαμβανομένων και των θεσμικών, ενώ το υπόλοιπο, πάνω από 60%, ανήκει σε μικροεπενδυτές, που σε ποσοστό 50% του συνόλου, ίσως και παραπάνω, είναι Κρήτες.

Κι αυτό δεν είναι κάτι που πρέπει να παραγνωρίζεται, ιδίως όταν μιλάμε για την Κρήτη, κι έχουμε πρόσφατο παράδειγμα του τι χαμός έγινε στην Κύπρο για την Τράπεζα Κύπρου!

Εκκλησία, πολιτικοί, όλοι έκαναν τις παρεμβάσεις τους... υπέρ πίστεως και πατρίδος, άνευ αναφορών στην έρημη την ”αξία” των μετόχων.

Από την άλλη πλευρά, δεν είμαστε καθόλου σίγουροι ότι έχει κατασταλάξει στο σχέδιό του ο μεγαλύτερος μέτοχος της Μinoan, δηλαδή ο… κ. Παναγόπουλος της Attica Group, ο οποίος αναμφίβολα ενισχύει συνεχώς τη θέση του στις Μινωικές, μαζί με τις κατά τεκμήριο ”φίλιες” δυνάμεις.

Προς το παρόν πάντως -και μέχρι την τακτική γενική συνέλευση του Ιουνίου- οι εξελίξεις δεν μπορεί να είναι άσχετες με τη θέληση της πλειοψηφίας των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Minoan.

Η οποία απ’ ό,τι καταλαβαίνουμε έχει δύο ”θέσεις”. Πρώτον να μην αλλοιωθεί σημαντικά, ακόμη και σε περίπτωση αύξησης κεφαλαίου, η διάρθρωση του μετοχολογίου της εταιρίας.

Και δεύτερον ότι δεν πουλάει το ποσοστό στην HSW σε τιμή χαμηλότερη από τα 3,5 ευρώ, προτιμώντας την πορεία προς το Χ.Α.

Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο συνένωσης δυνάμεων μεταξύ Blue Star και HSW, δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε ότι τυχόν υλοποίησή του ενδεχομένως να αντιμετώπιζε προβλήματα, σχετιζόμενα με τον ανταγωνισμό, αλλά και με πολιτικές διαστάσεις.

Μην ξεχνάμε ότι ο σχηματισμός της ίδιας της HSW (τότε ονομαζόταν Minoan Flying Dolphins) είχε συναντήσει πολιτικές αντιδράσεις από την τότε αντιπολίτευση και σήμερα κυβέρνηση.

Το κατά πόσο μπορεί λοιπόν να περάσει μια τέτοια συνένωση, που αναμφίβολα δημιουργεί δεσπόζουσα θέση σε έναν ευαίσθητο για την Ελλάδα χώρο, αποτελεί αναπάντητο ερώτημα.

Συνιστούμε υπομονή λοιπόν και αυτοσυγκράτηση στο ”τετράγωνο” της ακτοπλοΐας, αν και καμιά φορά προκύπτουν ”μαγικές” λύσεις…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v