Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Δευ 13 Ιουλ

Ενα - ένα κατεβάζουν ρολά τα εργοτάξια στους οδικούς άξονες

Ενα - ένα κατεβάζουν ρολά τα εργοτάξια στους οδικούς άξονες

Μετά τον Μορέα (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα), που έχει σταματήσει εδώ και μήνες το 95% των εργασιών για άλλους λόγους, από τις αρχές Ιουλίου «κατέβασαν ρολά» και όλα τα εργοτάξια στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί ενώ οι κεφαλαιακοί έλεγχοι απειλούν πλέον και τα τρία οδικά έργα που που παραμένουν εν ζωή και συγκεκριμένα την Ολυμπία Οδό (έχει κατασκευαστεί το 68,5% του έργου), την Ιονία Οδό (έχει κατασκευαστεί το 57%) και τον Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (έχει ολοκληρωθεί το 60% των εργασιών).

Στο Μαλιακός - Κλειδί, η κοινοπραξία υπό τη γερμανική Hochtief, έχει κατασκευάσει το 91% του έργου, αλλά πρόσφατα ζήτησε παράταση σχεδόν ένα χρόνο και αυτή την περίοδο το αίτημά της εξετάζεται αφού ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης προσέφυγε στην αρμόδια επιτροπή.

Για να παραδοθεί το έργο υπολείπεται η κατασκευή περίπου 25 χιλιομέτρων από τον Ευαγγελισμό (Λάρισα) μέχρι τη Σκοτίνα Πιερίας. Ωστόσο οι εργασίες σταμάτησαν εντελώς προ ημερών.

Αλλά και στις υπόλοιπες κοινοπραξίες υποστηρίζουν πως εξαιτίας των κεφαλαιακών ελέγχων αδυνατούν να πληρώσουν υποχρεώσεις, καθώς οι προμηθευτές ζητούν προκαταβολικά τα ποσά για υλικά (σίδηρο, τσιμέντο, κ.λπ.), ενώ είναι δυσχερής ακόμα και η καταβολή της μισθοδοσίας στους εργαζόμενους.

Πάντως, το δημόσιο κατέβαλε προ ημερών τμήμα της χρηματοδοτικής συνδρομής του (ύψους 51 εκατ. ευρώ) για την Ολυμπία Οδό και την Ιονία Οδό με στόχο να μη δοθούν λαβές στις τράπεζες οι οποίες απειλούν εκ νέου με αποχώρηση από τα έργα.

Η αποχώρηση των τραπεζών στα τέλη του 2010 είχε οδηγήσει στο τριετές "πάγωμα" των εργασιών στους οδικούς άξονες, οι οποίοι "αναστήθηκαν" μέσω αναμόρφωσης των συμβάσεων παραχώρησης που είχε γίνει από τον πρώην υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Τώρα ετοιμάζεται νέα αναμόρφωση, αν οι τράπεζες τραβήξουν το... χαλί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v