Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Παρ 2 Μαρ

Οδικοί άξονες και πολιτικές καντρίλιες

Οδικοί άξονες και πολιτικές καντρίλιες
Σαν παλιοί καλοί πολιτευτές φαίνεται πως λειτούργησαν οι συναρμόδιοι υπουργοί στην περίπτωση των πέντε οδικών αξόνων που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης.

Έτσι, σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά την παύση εργασιών στους τέσσερις από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους, ουδείς γνωρίζει τι ακριβώς συμβαίνει και πού βρίσκεται η προσπάθεια επανεκκίνησης των έργων.

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) τα ρίχνει στην κυβέρνηση, την οποία κατηγορεί πως ουδέποτε παρουσίασε τις νέες μελέτες βιωσιμότητας των έργων ώστε να γνωρίζουν και τα πιστωτικά ιδρύματα τι ακριβώς συμβαίνει με την κυκλοφορία (που μειώνεται ραγδαία λόγω της κρίσης, όπως και τα έσοδα από διόδια). Η κυβέρνηση κάνει λόγο για επιστολές κοινοτικών επιτρόπων, σύμφωνα με τις οποίες η ΕΤΕπ θέτει αυστηρούς όρους για τη χρηματοδότηση των έργων.

Η διοίκηση της τελευταίας έχει ξεκαθαρίσει πως κατά κανέναν τρόπο δεν προτίθεται να υποκαταστήσει τις εμπορικές τράπεζες που πιθανώς θέλουν να αποχωρήσουν από τα έργα. Είχε, μάλιστα, προκληθεί εκνευρισμός όταν ο υπουργός Ανάπτυξης Μιχ. Χρυσοχοΐδης προανήγγειλε την υποκατάσταση εμπορικών τραπεζών από την ΕΤΕπ.

Τώρα μαθαίνουμε πως φτιάχνεται ένα εργαλείο «κατανομής ρίσκου» με συμμετοχή της ΕΤΕπ ώστε να βεβαιωθούν οι τράπεζες πως δεν θα ζημιωθούν αν τα έργα τιναχτούν στον αέρα εξαιτίας μεγαλύτερης πτώσης στην κυκλοφορία.

Η διαμόρφωση αυτού του εργαλείου φαίνεται πως έχει ανατεθεί στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, αν και το κρύβουν οι υπουργοί (γιατί θέλουν να δηλώνουν πως «κατόπιν ενεργειών τους» ξεμπλοκάρουν τα έργα). Θυμίζουμε πως ο Ευάγγ. Βενιζέλος είχε δηλώσει από τον Σεπτέμβριο πως τα έργα θα ξεκινήσουν εντός μηνός...

Η προπροηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών (ο κ. Δημήτρης Ρέππας) είχε εξαγγείλει και μείωση των διοδίων...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v