Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Καμπανάκι» από πολυεθνικούς κολοσσούς για νέες αυξήσεις στα τρόφιμα

Εταιρείες και brands παγκόσμιας αναγνωρισιμότητας, όπως οι Unilever, Coca-Cola και McDonald's, προειδοποιούν: Οι τιμές θα συνεχίσουν να παίρνουν την ανιούσα. Μετακύλιση κόστους και νέες στρατηγικές, παρά τη διαπίστωση ότι οι καταναλωτές στρέφονται σε άλλες, λιγότερο «διάσημες» ετικέτες...

«Καμπανάκι» από πολυεθνικούς κολοσσούς για νέες αυξήσεις στα τρόφιμα
  • Tης Judith Evans

Τον αντίκτυπο του παγκόσμιου πληθωρισμού έδειξαν την Τρίτη η Unilever, η Coca-Cola και η McDonald's, απαντώντας στο υψηλότερο κόστος με αυξήσεις τιμών που θα ασκήσουν μεγαλύτερη πίεση στα νοικοκυριά.

Οι προειδοποιήσεις ορισμένων από τους παγκοσμίως μεγαλύτερους ομίλους καταναλωτικών αγαθών σχετικά με την έκταση των αυξήσεων τιμών στα βασικά αγαθά ακολούθησαν την υποβάθμιση των εκτιμώμενων κερδών από πλευράς της αμερικανικής εταιρείας λιανικού εμπορίου Walmart, η οποία υπογράμμισε ότι ο πληθωρισμός τροφίμων και καυσίμων «επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν οι πελάτες».

Καθώς ο πληθωρισμός έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών σε πολλές χώρες, η Amazon αύξησε τις τιμές για τα μέλη του προγράμματος Prime στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές της. Η εταιρεία διαδικτυακών πωλήσεων επικαλέστηκε τον «αυξημένο πληθωρισμό και το λειτουργικό κόστος», ενώ η Unilever προειδοποίησε για νέο τοπίο, με «κόστος πραγματικά άνευ προηγουμένου».

Οι τιμές για τα εμπορικά σήματα του βρετανικού ομίλου -όπως το σαπούνι Dove, η μαγιονέζα Hellmann’s και των καθαριστικά προϊόντα Cif- αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 11,2% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα και θα αυξηθούν περαιτέρω, ανέφερε η εταιρεία.

Οι αυξήσεις βοήθησαν τη Unilever να παρουσιάσει επίπεδα πωλήσεων υψηλότερα από τα αναμενόμενα, παρόλο που οι όγκοι ήταν 2% χαμηλότεροι καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν σε φθηνότερα προϊόντα.

Παρόμοια τάση ανέφερε η Coca-Cola, με αύξηση περίπου 5% στις τιμές των προϊόντων της, ενώ η McDonald's δήλωσε ότι προτίθεται να προσθέσει περισσότερες επιλογές μενού με έκπτωση, επειδή ο πληθωρισμός ωθεί ορισμένους καταναλωτές σε φθηνότερες εναλλακτικές. Η αύξηση των πωλήσεων προέκυψε από «στρατηγικές αυξήσεις στις τιμές των γευμάτων», είπε η εταιρεία.

Άλλοι όμιλοι ένιωσαν επίσης την επίδραση από τους καταναλωτές, που πληρώνουν περισσότερα για τρόφιμα και άλλα βασικά είδη καθώς ο πληθωρισμός φτάνει στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και δεκαετίες.

Οι μετοχές των εταιρειών λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ υποχώρησαν απότομα την Τρίτη, αφού η Walmart εξέδωσε προειδοποίηση για τα κέρδη της, τη δεύτερη μέσα σε 10 εβδομάδες, καθώς οι πελάτες της απείχαν από αγορές, για παράδειγμα, ρούχων.

Οι μετοχές της Walmart υποχώρησαν σχεδόν 9% μετά την προειδοποίηση για τα κέρδη, τραβώντας στον κατήφορο και ανταγωνιστές στο λιανικό εμπόριο, όπως οι Ross Stores, Etsy και Best Buy, που κατέγραψαν από τις μεγαλύτερες πτώσεις στον S&P 500 το πρωί της Τρίτης.

Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών επιχειρούν να μετακυλίσουν τα υψηλότερα κόστη στους λιανοπωλητές, παρόλο που αυτό θα μπορούσε να ωθήσει όσους αγοραστές ξεμένουν από μετρητά είτε σε φθηνότερες λύσεις είτε σε πλήρη διακοπή των αγορών τους. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ υποχώρησε τον Ιούλιο στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2021, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν την Τρίτη.

Η Unilever είπε ότι χάνει μερίδιο αγοράς από τις ιδιωτικές ετικέτες των σούπερ μάρκετ, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, και συνεπώς αυξάνει τις διαφημιστικές δαπάνες της. Εκτιμά ότι θα φτάσει τα όριά της φέτος, καθώς απορροφά μέρος του αυξημένου κόστους υλικών και αγαθών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever Άλαν Τζοπ προειδοποίησε: «Εισερχόμαστε σε μια περίοδο βραδύτερης οικονομικής ανάπτυξης. Το αν καταλήξει σε πλήρη ύφεση μένει να φανεί... Η ικανότητά μας να προχωρούμε σε αυτές τις συνθήκες εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τη δύναμη των brands μας».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola Τζέιμς Κουίνσι δήλωσε ότι οι καταναλωτές δεν έχουν περιορίσει ακόμη τις αγορές των προϊόντων της εταιρείας, αλλά πρόσθεσε: «Ένα τυπικό σχήμα ύφεσης... θα ήταν οι καταναλωτές να σταματήσουν αρχικά να αγοράζουν πιο ακριβά είδη ή προϊόντα πολυτελείας. "Θα αλλάξω το αυτοκίνητο αργότερα, θα αλλάξω το στρώμα αργότερα". Μετά ξεκινούν να αποταμιεύουν, με πιο οικονομικά προϊόντα.  Μπορούμε να δούμε, σε ορισμένα είδη σε κάποιες χώρες, πώς είναι η αρχή αυτής της διαδικασίας».

Άλλοι όμιλοι καταναλωτικών αγαθών, όπως οι Reckitt Benckiser, Procter & Gamble και Nestlé, αναμένεται να ανακοινώσουν τα κέρδη τους αργότερα αυτή την εβδομάδα.

Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης πιέσεις από το προσωπικό να αυξήσουν τους μισθούς για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση του κόστους ζωής. Ο Τζοπ είπε: «Μας ρωτούν συχνά: "Θα συμβαδίσουν οι μισθοί με τον πληθωρισμό;" Και η απάντηση είναι "όχι"... Ο πληθωρισμός είναι μια μάστιγα και επηρεάζει το βιοτικό επίπεδο όλων».

© The Financial Times Limited 2022. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v