Η Daimler αποχωρεί από 12 χρηματιστήρια

Η γερμανική επιχείρηση DaimlerChrysler θα αποσύρει τις μετοχές της από 12 χρηματιστήρια, σε μια κίνηση που αναμένεται να προσφέρει ”οικονομίες” της τάξης των 50.000 ευρώ το χρόνο.

της Joanna Chung από το Λονδίνο

Μια ακόμη μεγάλη επιχείρηση, η αυτοκινητοβιομηχανία DaimlerChrysler, ελαττώνει την παρουσία των μετοχών της σε πολλά χρηματιστήρια, προκειμένου να μειώσει τις δαπάνες και τα διοικητικά βάρη.

Η γερμανική επιχείρηση θα αποσύρει τις μετοχές της από 12 χρηματιστήρια, σε μια κίνηση που, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εκπροσώπου του ομίλου, θα προσφέρει οικονομίες της τάξης των 50.000 ευρώ το χρόνο.

”Απλά μαθηματικά,” δήλωσε η εκπρόσωπος, που συμπλήρωσε ότι η Daimler θα παραμείνει εισηγμένη στις αγορές της Φρανκφούρτης, της Νέας Υόρκης και της Στουτγάρδης.

Ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της Ευρώπης μειώνουν σταθερά τον αριθμό των χρηματιστηρίων στα οποία είναι εισηγμένες οι μετοχές τους, κυρίως επειδή οι χαμηλοί όγκοι συναλλαγών που δημιουργούνται από τις πολλαπλές εισαγωγές δεν ανταποκρίνονται στο κόστος.

Ορισμένες αγορές χρεώνουν σταθερές προμήθειες εισαγωγές αλλά άλλες, όπως το London Stock Exchange, επιβάλλουν ετήσιες μεταβολές με βάση την κεφαλαιοποίηση, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το κόστος. Η διεθνής εμβέλεια που απολαμβάνουν πλέον οι επενδυτές, σημαίνει ότι δεν χρειάζονται οι πολλαπλές εισαγωγές για να απευθυνθεί μια επιχείρηση σε ευρεία επενδυτική βάση.

Η Daimler αναφέρει στην ανακοίνωσή της, ότι η απόφαση εντάσσεται στις προθέσεις της να ευνοηθεί από την ενοποίηση των χρηματιστηρίων και να απλοποιήσει τις διοικητικές διαδικασίες.

Οι τραπεζίτες συστήνουν επί μακρόν τις επιχειρήσεις να αποφεύγουν τις πολλαπλές εισαγωγές με το σκεπτικό ότι, αν και έχει νόημα η εισαγωγή στην εθνική αγορά της επιχείρησης καθώς και στις περίοπτες αγορές της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου, η εισαγωγή σε άλλα χρηματιστήρια, ειδικά σε χρηματιστήρια που δεν έχουν μεγάλη ρευστότητα, προσφέρουν λίγα πλεονεκτήματα.

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι οι ξένες επιχειρήσεις που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ και θέλουν να αποσυρθούν από τη Νέα Υόρκη για να γλιτώσουν το μεγάλο κόστος ευθυγράμμισης με τις απαιτήσεων των ρυθμίσεων Sarbanes-Oxley αλλά δεν μπορούν να το κάνουν για τεχνικούς λόγους, κάποιες φορές εξέρχονται από άλλες αγορές για να γλιτώσουν κάποιο κόστος.

Η Daimler έχει αιτηθεί εξόδου της μετοχής της από το Χρηματιστήριο των Παρισίων, το ελβετικό SWX, το Χρηματιστήριο της Φιλαδέλφειας, το Χρηματιστήριο του Σικάγο, το NYSE Arca, το Χρηματιστήριο του Τόκιο, του Βερολίνου-Βρέμης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου, του Ανόβερου και του Μονάχου.

© The Financial Times Limited 2006. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο