Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ναυτιλία: Η κίνηση της Maersk ανατρέπει τα δεδομένα

Πού ποντάρει η Maersk «χτίζοντας» 20 από τα μεγαλύτερα πλοία για μεταφορά containers στον κόσμο, σε ένα στοίχημα $3,7 δισ. Οι FT σχολιάζουν την κρίση στη ναυτιλία, τα χαμηλά ναύλα και την επιθετική κίνηση του πολυεθνικού κολοσσού.

Ναυτιλία: Η κίνηση της Maersk ανατρέπει τα δεδομένα
Την κίνηση της Maersk να ποντάρει 3,7 δισ. δολάρια χτίζοντας 20 μεγαθήρια για μεταφορά containers, παρά την κρίση στην εμπορική ναυτιλία, σχολιάζουν οι Financial Times.

Ο πολυεθνικός κολοσσός στον κλάδο των containers έχει ήδη παραλάβει το πρώτο πλοίο της σειράς, το Mc Kinney Moller, το οποίο ξεκίνησε μόλις το παρθενικό του ταξίδι στη γραμμή Ασία - Ευρώπη.

Πρόκειται για ένα 19 ορόφων πλοίο μήκους 400 μέτρων, το οποίο, με δυνατότητα μεταφοράς 18.000 containers, είναι το μεγαλύτερο του είδους του στον κόσμο.

Το ερώτημα είναι γιατί η Maersk προχώρησε στην κατασκευή τέτοιων πλοίων κολοσσών, με την αγορά θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων σε κάμψη.
 
Όπως υπογραμμίζει ο Mark Odell, ανταποκριτής μεταφορών των Financial Times, η εταιρία συμφώνησε τη ναυπήγηση των πλοίων το 2011, στο απώγειο της κρίσης, ποντάροντας, όπως και πολλές άλλες εταιρίες του κλάδου, σε αύξηση της ζήτησης. Όμως η ζήτηση δεν έχει ανακάμψει και το τονάζ που ρίχνει στην αγορά η Maersk μπορεί να πιέσει τα ναύλα ακόμη χαμηλότερα. 
 
Ωστόσο, όπως εξηγεί ο Mark Οdell, το στοίχημα της πολυεθνικής μπορεί να αποδειχθεί win-win, δηλαδή θα καταφέρει να κερδίσει ακόμη και εάν η κατάσταση στην εμπορευματική ναυτιλία παραμείνει ως έχει. 
 
Η στρατηγική της, εξηγεί, ήταν να χρησιμοποιήσει τον ισχυρό της ισολογισμό για να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και να πετάξει τους άλλους «παίκτες» εκτός.

Τα νεότευκτα, άλλωστε, προσφέρουν μεγάλες δυνατότητες οικονομιών κλίμακας, τόσο στο κόστος ανά μεταφερόμενο container, όσο και λόγω των τεχνικών τους χαρακτηριστικών. Είναι αξιοσημείωτο ότι τα συγκεκριμένα containerships χρησιμοποιούν δύο μηχανές και δύο προπέλες, κάνοντας οικονομία καυσίμων της τάξεως του 20%. 

Η Maersk θα βάλει σταδιακά και τα υπόλοιπα 19 «αδελφά» πλοία στην ίδια γραμμή, στοχεύοντας να είναι όλα λειτουργικά έως το 2015, ελπίζοντας ότι η ζήτηση έως τότε θα είναι αρκετή για να τα γεμίσει...

 

© The Financial Times Limited 2013. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v