Ζητείται νέο μοντέλο για το Eurofighter

Ο συνεταιρισμός των τεσσάρων χωρών που κατασκευάζουν το Eurofighter Typhoon δεν μπορεί να παρέχει στήριξη στα μαχητικά αεροσκάφη και θα πρέπει να αναδιαρθρωθεί, δηλώνει η βρετανική κυβέρνηση. Ο υπουργός Αμύνης της Βρετανίας εξέφρασε την απογοήτευσή του από την αργή πρόοδο στις διαπραγματεύσεις με τους διεθνείς εταίρους για σημαντικές αναβαθμίσεις στα ευρωπαϊκά μαχητικά αεροσκάφη, που επιβαρύνονται από τεράστιες υπερβάσεις στο κόστος και μακροχρόνιες καθυστερήσεις.

του James Boxell, συντάκτη αμυντικών θεμάτων

Ο συνεταιρισμός των τεσσάρων χωρών που κατασκευάζουν το Eurofighter Typhoon δεν μπορεί να παρέχει κρίσιμης σημασίας στήριξη στα μαχητικά αεροσκάφη και θα πρέπει να αναδιαρθρωθεί, δηλώνει η βρετανική κυβέρνηση.

Ο υπουργός Αμύνης της Βρετανίας εξέφρασε την απογοήτευσή του από την αργή πρόοδο στις διαπραγματεύσεις με τους διεθνείς εταίρους για σημαντικές αναβαθμίσεις στα ευρωπαϊκά μαχητικά αεροσκάφη, που επιβαρύνονται από τεράστιες υπερβάσεις στο κόστος και μακροχρόνιες καθυστερήσεις.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Λόρδος Drayson, ”πρέπει να ανασυγκροτήσουμε τον συνεταιρισμό των τεσσάρων χωρών. Αυτός ο διακανονισμός δεν λειτουργεί τόσο καλά όσο θα έπρεπε. Η δομή της υποστήριξης δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις”.

Ο υπουργός επέμεινε ότι είναι εξαιρετικά ικανοποιημένος από τις επιδόσεις του Typhoon. Ωστόσο, η βρετανική κυβέρνηση θέλει να τροποποιήσει το αεροσκάφος έτσι ώστε να έχει τη δυνατότητα επιθέσεων εδάφους, που είναι κρίσιμες σε εμπόλεμες ζώνες όπως το Αφγανιστάν, και αισθάνεται ότι η πρόοδος προς αυτή την κατεύθυνση γίνεται με ρυθμούς ”χελώνας”. Επίσης, εκφράζει ανησυχία αναφορικά με τις υψηλές τιμές των ανταλλακτικών των αεροσκαφών.

Η δυσαρέσκεια της βρετανικής κυβέρνησης για το θέμα αυτό εκφράστηκε την Πέμπτη, μετά τη δημοσιοποίηση έκθεσης του National Audit Office, η οποία αποκαλύπτει τις καθυστερήσεις στην ανάπτυξη του πυραύλου αέρος-αέρος Meteor που θα χρησιμοποιηθεί στο Typhoon.

Για την καθυστέρηση αυτή η ηγεσία του βρετανικού υπουργείου Αμύνης αποδίδει την ευθύνη στην άρνηση του consortium του Eurofighter να παράσχει αεροσκάφος για τη δοκιμή των πυραύλων αυτών σε λογική τιμή.

Έτσι, οι δοκιμές των πυραύλων Meteor θα γίνουν στο γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος Rafale καθώς και στο σουηδικό Gripen.

Στελέχη της Eurofigther δεν ήταν διαθέσιμα για σχολιασμό των προαναφερθέντων.

Σημειώνεται ότι το Eurofighter κατασκευάζεται από consortium αμυντικών εταιριών, που απαρτίζεται από τον γαλλογερμανικό όμιλο της EADS, τη βρετανική BAE Systems και την ιταλική Finmeccanica.

Αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα ευρωπαϊκής συνεργασίας στον τομέα της προμήθειας όπλων, με τη Βρετανία, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Ιταλία να αγοράζουν μεγάλο αριθμό των αεροσκαφών αυτών, τα οποία κοστίζουν περίπου 65 εκατ. στερλίνες το καθένα.

Συνολικά 384 μαχητικά αεροσκάφη κατασκευάζονται για τις πολεμικές αεροπορίες των τεσσάρων αυτών χωρών, εκ των οποίων τα 144 για τη RAF.

Ωστόσο, η απόφαση για την κατασκευή άλλων 236 αεροσκαφών, όπως ορίζεται στην αρχική συμφωνία μεταξύ των τεσσάρων κρατών, είναι υπό αμφισβήτηση. Τα τελευταία σχόλια από τη Βρετανία αυξάνουν ακόμα περισσότερο τις αμφιβολίες για τη διεκπεραίωση της παραγγελίας, η οποία είναι γνωστή ως Tranche 3.

© The Financial Times Limited 2006. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο