Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η Alice.com στη χώρα του λιανεμπορίου

Η Alice.com, υπηρεσία online παράδοσης στις ΗΠΑ που στηρίζουν κορυφαίοι κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών των ΗΠΑ, ίσως αποδειχθεί μεγάλη δημιουργική καταστροφή στα υπάρχοντα μοντέλα λιανεμπορίου.

Θυμάστε την δημιουργική καταστροφή; Ένα από τα καλά μιας ύφεσης είναι ότι δίνει μια ώθηση στον κύκλο της επιχειρηματικής εξέλιξης. Η εισαγωγή του Alice.com, υπηρεσία online παράδοσης στις ΗΠΑ, την οποία υποστηρίζουν κάποιοι από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών, ίσως εκπροσωπεί την μεγαλύτερη δημιουργική καταστροφή στα υπάρχοντα μοντέλα λιανεμπορίου.

Κάποτε ήταν αποδοτικό για τα τοπικά καταστήματα να παραδίδουν τα προϊόντα τους στην γειτονιά. Αλλά καθώς η Wal-Mart και οι ανταγωνιστές της εξελίσσονταν, αποδείχθηκε ότι ήταν ακόμη πιο αποδοτικό να στήνουν ένα μαγαζί στις παρυφές της πόλης και να το επισκέπτονται τακτικά οι πελάτες για τα μαζεμένα ψώνια τους. Στο επόμενο βήμα, ο στόχος είναι να δημιουργηθεί αποδοτικότητα από την παράδοση ξηρών φορτίων (απορρυπαντικά, χαρτικά, καλλυντικά και τέτοια) σε εθνική εμβέλεια, στην πόρτα κάθε καταναλωτή, μέσω των φορτηγών της εταιρίας courier UPS.

Το έχουν προσπαθήσει κι άλλοι στο παρελθόν, με μικτά αποτελέσματα. Η Amazon πωλεί ένα μικρό μερίδιο ξηρών προϊόντων με αυτό τον τρόπο. Το λιανεμπόριο έχει πειραματιστεί, στήνοντας αυτόνομες υπηρεσίες ιντερνέτ. Αλλά η Alice, που θα πωλεί μεμονωμένα αγαθά σε τιμές Wal-Mart, λειτουργεί κάπως διαφορετικά από τα συνήθη online καταστήματα. Με λίγα διαθέσιμα κεφάλαια, οι κατασκευαστές θα χρηματοδοτήσουν το στοκ των αποθεμάτων τους. Η Alice θα λειτουργήσει απλώς ως ένα συντονιστικό όργανο logistics, συνδυάζοντας δεδομένα πελατών με δεδομένα καταναλωτικών αγαθών και προσπαθώντας να βγάλει κέρδος μέσω της διαφήμισης.

Το γεγονός ότι οι κατασκευαστές οδοντόπαστας και απορρυπαντικών είναι πρόθυμοι να ταράξουν τα νερά του μεγάλου λιανεμπορίου, υποστηρίζοντας το site, καταδεικνύει κι άλλες μεταβολές που διενεργούνται στον κλάδο. Το λιανεμπόριο προωθεί όλο και περισσότερο τις δικές του ετικέτες, ειδικά καθώς οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες λόγω ύφεσης. Και η άνοδος του marketing εντός-καταστήματος έχει δώσει περισσότερη δύναμη στους λιανέμπορους. Το να επιζητούν μια άμεση σχέση με τον καταναλωτή, είναι, στο κάτω-κάτω, ο στόχος κάθε υπεύθυνου προβολής.

Αν πάντως η Alice έχει επιτυχία, άλλος ένας ακρογωνιαίος λίθος του λιανεμπορίου απειλείται να εξαφανιστεί στο διαδίκτυο.
© The Financial Times Limited 2009. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v