Έρευνα κατά της Google "χαροποιεί" διαφημιστές

Ανεπίσημη έρευνα της Κομισιόν για τους αλγόριθμους της Google, μετά από "παράπονα" ανταγωνιστών, χαροποιεί ιδιαίτερα τις διαφημιστικές εταιρίες. "Υπάρχουν μυστικά που δεν αποκαλύπτονται", ξεκαθαρίζει η Google.

  • FT reporters*
Έρευνα κατά της Google χαροποιεί διαφημιστές
Κορυφαία στελέχη διαφημιστικών εταιριών καλωσόρισαν την πρώτη έρευνα για θέματα ανταγωνισμού ενάντια στην ευρύτατα χρησιμοποιούμενη μηχανή διαφημιστικής αναζήτησης της Google. Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι ξεκινά προκαταρκτική έρευνα στην αμερικανική εταιρία.

Η Google φρόντισε να υπερασπιστεί την πολιτική της σχετικά με το ότι διατηρεί μυστικούς συγκεκριμένους αλγόριθμους που χρησιμοποιούνται στην μηχανή αναζήτησής της. Όπως προειδοποίησε οποιαδήποτε κίνηση των εποπτικών αρχών που θα την αναγκάσει να αποκαλύψει περισσότερα για τον τρόπο με τον οποίο «δουλεύει» η τεχνολογία που χρησιμοποιεί θα πλήξει την μηχανή αναζήτησής της αλλά και τις διαφημιστικές καταχωρήσεις που υπάρχουν σε αυτήν. 

Οι Βρυξέλες ξεκίνησαν ανεπίσημη έρευνα μετά από παράπονα ευρωπαϊκών εταιριών παροχής υπηρεσιών Διαδικτύου, μία εκ των οποίων ανήκει στην Microsoft, ενώ μία ακόμη είναι μέλος group στο οποίο η Microsoft έχει «ισχυρή πρόσβαση», σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε η Google.

Η έρευνα αφορά την μηχανή αναζήτησης διαφημίσεων που έχει η Google, η οποία υπολογίζεται ότι έχει στην «κατοχή» της το 90% της αντίστοιχης ευρωπαϊκής αγοράς, αλλά και τους αλγόριθμους που χρησιμοποιεί προκειμένου να «κατατάξει» τις έρευνές της.

«Εν γένει όταν μιλάμε με τους πελάτες μας κατανοούμε ότι επιθυμούν μεγαλύτερη διαφάνεια στους χειρισμούς της Google. Μία έρευνα θα αποδείξει ότι δεν υπάρχουν «κρυφά» στοιχεία», υποστηρίζει ο Sir Martin Sorrell, επικεφαλής της διαφημιστικής εταιρίας WPP.

Η Google αρνείται ότι η κυρίαρχη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά διαδικτυακής αναζήτησης την καθιστά μονοπωλιακό όμιλο, καθώς υποστηρίζει ότι οι χρήστες έχουν πάντα την δυνατότητα να στραφούν σε άλλες μηχανές αναζήτησης που υπάρχουν. Πάντως η εταιρία δέχεται πιέσεις να καταστεί περισσότερο «ανοιχτή» σχετικά με τον τρόπο που κατατάσσει την «δημοτικότητα» των αναζητήσεών της αλλά και στον τρόπο που λειτουργεί το διαφημιστικό της σύστημα Adwords.

«Θέλουμε να υπάρξει περισσότερο ξεκάθαρη καταγραφή του τρόπου που λειτουργεί ο μηχανισμός, ούτως ώστε να μην αναγκαστούν οι άλλες εταιρίες να εμπλακούν σε μία 3ετή διαδικασία κατάθεσης παραπόνων κατά της Google», υποστηρίζει ο κ. Shivaun Raff, ιδρυτής της Foundem, βρετανικής εταιρίας η οποία συγκρίνει τις τιμές παροχής υπηρεσιών και βρίσκεται μεταξύ αυτών που κατέφυγαν στην Κομισιόν.

Τα στελέχη της Google υποστηρίζουν ότι η απαίτηση για να αποκαλύψει κάποια «μυστικά» του συστήματός της δεν θα «μείνουν» μόνο στην περίπτωση των διαφημιστικών καταχωρήσεων αλλά θα επεκταθούν και σε άλλα θέματα, προκαλώντας ζημιά στην εταιρία.

«Ούτε στην Microsoft ζητήθηκε να αποκαλύψει τον «μυστικό κώδικα» του λειτουργικού της συστήματος», υποστηρίζει η κ. Julia Holtz, σύμβουλος της Google για θέματα ανταγωνισμού στην περιοχή ΕΜΕΑ. «Εάν κάποιος μας αναγκάσει να το αποκαλύψουμε θα καταστρέψει το προϊόν μας».

*Ρεπορτάζ των Tim Bradshaw και Maija Palmer (Λονδίνο), Richard Waters (Σαν Φρανσίσκο) και Nikki Tett (Βρυξέλες).
© The Financial Times Limited 2010. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο